Skocz do zawartości

Z19DT Problem z przepływomierzem


Gość radekrajcz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radekrajcz

Witam Mam problem z przepływomierzem a mianowicie pokazuje o połowę wartości mniej niż wyliczona Podpinany był już inny przepływomierz dalej to samo trzeci pożyczony od kolegi z jego auta dalej to samo. Moje założone do jego auta pokazują wartości prawidłowe,czyli porównywalne z tymi wyliczonymi przez kompa ,więc niby sprawne.Dodam że filtr powietrza jest czysty nawet odpiąłem rura od filtra powietrza Aby nie powodowała jakiś zahamowań i dalej to samo, teraz pytanie co może powodować obniżanie wartości przepływomierza? Sterownik zamieniony i to samo, wgrany nowy soft do oryginalnego sterownika i tez to samo, przewody od przepływki sprawdzone . Egr, bosst sensor wyczyszcony i nic nie pomogło. Auto słabe ledwo jedzie. Sytuacja  pojawiła się nagle najpierw w chwilowej utracie mocy później juz stało stałe zamulenie. Podcisninie sprawdzone, nowy zawór sterowania turbo. Prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał się załączyć tryb awaryjny. A odłączenie akumulatora całkowicie na 30min było? Jak to nie pomoże to do sprawdzenia wtyki/piny i wiązka przepływki. To takie darmowe porady, jak to nie pomoże to na komputer i live data z pomiarem poszczególnych parametrów pracy silnika. Jakieś błędy były/są?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, radekrajcz napisał:

Moje założone do jego auta pokazują wartości prawidłowe,czyli porównywalne z tymi wyliczonymi przez kompa ,więc niby sprawne.

 

 

No to chyba już samo daje do myślenia że wina chyba leży po stronie przewodów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radekrajcz

Kolega powiedział mi że miał tak samo o połowe niższe wskazania przepływki i to wina wersji op com. Na kilku wersjach  były dobre wskazania a na kilku właśnie  o połowę mniejsze  także mówi że wszystko ok z przepływką. Po przygazowaniu wąż twardy od IC a nie wchodzi na obroty tylko muli. Może z przepustnicą coś jest. Te braki mocy i zamuła występowały sporadycznie po tym było ok tylko kopcił a teraz cały czas muł. Odepne DPF  i przeczyszcze bo już 118 % i spręzyna się włącza po tym zrobie parametry na jałowym i 3500 obr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radekrajcz

2400 obr

Identyfikator: 0x0741

         

VIN W0L0AHM7552147432

       

Numer sprzętu:81011669

       

Typ silnika: Z19DT      

       

Numer części:55189927

       

Numer wersji oprogramowania: VMPMS180_S

   

Hardware manufacturer number: 0281011669

   

Software Number: 1037390514P319_O83

     

Programming Date: 20080305

       

Hardware key number: H000006576

     

Opis systemu: BOSCH0100

       

Wpisz numer aprobaty: B05019

       

Variant programming: 0x00005540

     

Kod alfa: UR

         

Hardware manufacturer system name: EDC16    

   

Software version: O83JTD74 

       

ECU variant coding: 0x000010E5

     
             

Dane z bloków pomiarowych:

       
             

Napięcie akumulatora,13.7 V

       

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

     

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Nieaktywny

 

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),1.68 V

     

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.82 V

     

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,24 %

   

Pożądane jałowe,800 obr/min

       

Prędkość silnika,2 400 obr/min

       

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,1 200 obr/min

   

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

   

Obliczany przepływ powietrza,117 kg/h

     

Przepływomierz powietrza,59 kg/h

     

Temperatura powietrza zasilanego,43 °C

     

Temperatura powietrza zasilanego,2.32 V

     

Temperatura cieczy chłodzącej,52 °C

     

Temperatura cieczy chłodzącej,2.48 V

     

Temperatura paliwa,12 °C

       

Temperatura paliwa,3.67 V

       

Poziom oleju,Normalne

       

Ciśnienie oleju,Normalne

       

Status poziomu oleju silnika,Okay

     

Ciśnienie atmosferyczne,96 kPa

       

Ciśnienie atmosferyczne,3.81 V

       

żądanie ciśnienia ładowania,128 kPa

     

Ciśniemnie ładowania,131 kPa

       

Ciśniemnie ładowania,2.09 V

       

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,68 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %

   

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %

   

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,76.54 MPa

 

Common Rail  ciśnienie paliwa,76.92 MPa

     

Common Rail  ciśnienie paliwa,2.19 V

     

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,38 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,1.14 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %

   

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.33 a

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),208 °C

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.3 V

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),8 °C

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.8 V

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V

   

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,120 %

   

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny

     

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPa

   

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V

     

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK

   

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

   

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

     

Prędkość pojazdu,0 km/h

       

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny

 

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny

 

Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny

     

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

 

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

 

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

     

 

 

 

Jałowy


Identyfikator: 0x0741

         

VIN W0L0AHM7552147432

       

Numer sprzętu:81011669

       

Typ silnika: Z19DT      

       

Numer części:55189927

       

Numer wersji oprogramowania: VMPMS180_S

   

Hardware manufacturer number: 0281011669

   

Software Number: 1037390514P319_O83

     

Programming Date: 20080305

       

Hardware key number: H000006576

     

Opis systemu: BOSCH0100

       

Wpisz numer aprobaty: B05019

       

Variant programming: 0x00005540

     

Kod alfa: UR

         

Hardware manufacturer system name: EDC16    

   

Software version: O83JTD74 

       

ECU variant coding: 0x000010E5

     
             

Dane z bloków pomiarowych:

       
             

Napięcie akumulatora,13.6 V

       

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

     

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

 

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V

     

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V

     

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %

   

Pożądane jałowe,800 obr/min

       

Prędkość silnika,795 obr/min

       

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min

   

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

   

Obliczany przepływ powietrza,32 kg/h

     

Przepływomierz powietrza,16 kg/h

     

Temperatura powietrza zasilanego,32 °C

     

Temperatura powietrza zasilanego,2.79 V

     

Temperatura cieczy chłodzącej,49 °C

     

Temperatura cieczy chłodzącej,2.60 V

     

Temperatura paliwa,12 °C

       

Temperatura paliwa,3.67 V

       

Poziom oleju,Normalne

       

Ciśnienie oleju,Normalne

       

Status poziomu oleju silnika,Okay

     

Ciśnienie atmosferyczne,96 kPa

       

Ciśnienie atmosferyczne,3.81 V

       

żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa

     

Ciśniemnie ładowania,94 kPa

       

Ciśniemnie ładowania,1.52 V

       

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %

   

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %

   

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa

 

Common Rail  ciśnienie paliwa,26.37 MPa

     

Common Rail  ciśnienie paliwa,1.07 V

     

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,28 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,36 %

   

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.40 a

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),164 °C

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.2 V

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),8 °C

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.8 V

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V

   

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,120 %

   

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny

     

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPa

   

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V

     

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK

   

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

   

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

     

Prędkość pojazdu,0 km/h

       

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny

 

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny

 

Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny

     

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

 

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

 

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

     

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności