Skocz do zawartości

Problem z akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jestem w posiadaniu Opla Astra H (2008) 1.6. 115KM benzyna silnik Z16XER i mam taki problem może mi ktoś wytłumaczy. Robię pomiar prądu na postoju. Pobór prądu na postoju w mili amperach [mA] to 51,4.(czy to normalna wartość?) Ale jak robię pomiar w amperach [A] wyskakują mi trzy zera czyli ok. 

Czy jak dokonuje pomiaru w mili amperach [mA] mogę wyjmować  bezpieczniki ?

Dodam tylko ze jest brak auto alarmu radio(i innych typu rzeczy) jest fabryczne CD30 auto jest garażowane

Akumulator BOSCH 63Ah 610A

Edytowane przez kajfe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a może wzrosnąć jak będę wyjmował bezpieczniki np.: z 51 do 52 lub 53? czy raczej zmaleć dodam że robię to na klemie ujemnej przy zamkniętym samochodzie

Edytowane przez kajfe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wzrasta to coś wtedy się załącza.

Ale to może być raczej błąd pomiarowy.

 

Wyjmujesz bezpiecznik i czekasz chwilkę.

 

Musisz tylko pamiętać że wyjmując bezpiecznik od radia będziesz potrzebował kodu  do niego .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjmuje akumulator i z powrotem  wkładam to nie potrzebuje kodu ewentualnie gdzie ten kod mogę znaleźć ? Radio cd30mp3

 

takie posiadam jak na zdjeciuhttps://allegro.pl/oferta/radio-cd30-mp3-opel-astra-h-zafira-b-zlote-kod-9235377677

dodam jeszcze że po  przejechaniu np 400 km akumulator miał wartość na drugi dzień 12,4 czyli ok po następnej nocy było np 12, 2 później 12,0 nie sądzę żeby 50mA w tak krótkim czasie zjadało akumulator ładowanie jest w przedziale 14-14,5 w okolicy 14,2 po włączeniu ogrzewania tylnej szyby i swaiateł długich i do jazdy dziennej wraca do ok 14.1 - 14,2 na biegu jałowym  

Edytowane przez kajfe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przyjezdzie sprawdz stan naladowania aku. Odlacz klemy na noc. Rano znow sprawdz. Jesli bedzie znaczacy spadek podjedź na test aku , do sklepu z akumulatorami. Zazwyczaj robia test gratis. Jesli nie zauwazysz znacznego spadku i wierzysz swojemu miernikowi , sprawdzaj po kolei obwody. 

Moze dokladales ostatnio jakies lampki, gniazda, cuda bajery? Jesli tak to od nich zacznij

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik taki posiadam https://allegro.pl/oferta/miernik-uniwersalny-elektroniczny-multimetr-lcd-8022393324 a co do to nic nie dokładałem żadnych lampek gniazd cudów bajerów tez nie dokładałem   

8 godzin temu, Marcin 83 napisał:

Po przyjezdzie sprawdz stan naladowania aku. Odlacz klemy na noc. Rano znow sprawdz. Jesli bedzie znaczacy spadek podjedź na test aku , do sklepu z akumulatorami. Zazwyczaj robia test gratis. Jesli nie zauwazysz znacznego spadku i wierzysz swojemu miernikowi , sprawdzaj po kolei obwody. 

Moze dokladales ostatnio jakies lampki, gniazda, cuda bajery? Jesli tak to od nich zacznij

Podjadę i zrobię test aku i dziś  i dziś będę wyjmował bezpieczniki dam znać co i jak  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podjedziesz na test akumulatora pod obciążeniem mając ten aku zamontowany w aucie to sobie go daruj. Taki test nic ci nie powie. Alternator zanim dojedziesz go doładuje i wynik wyjdzie mocno przekłamany. Takie testy robi się też po naładowaniu akumulatora ale po jego odłączeniu i odczekaniu minimum 12 godzin. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesol napisał:

Jak podjedziesz na test akumulatora pod obciążeniem mając ten aku zamontowany w aucie to sobie go daruj. Taki test nic ci nie powie. Alternator zanim dojedziesz go doładuje i wynik wyjdzie mocno przekłamany. Takie testy robi się też po naładowaniu akumulatora ale po jego odłączeniu i odczekaniu minimum 12 godzin. 

Robiłem jeszcze raz pomiar na zamkniętym samochodzie w mA i było 52 i wyjmowałem bezpieczniki wszystkie z przedziału silnika nie wyciągałem tylko tych głównych co są  w małej skrzynce(jest ich tam dwa) zaznaczyłem na zdjęciu (zdjęcie jest poglądowe nie mojej astry) i nic nie spadło. Nie wyjmowałem tylko z przedziału bagażnika bo nie wiem jak się dostać przy zamkniętym samochodzie(centralny zamek) i zdjętej klemie;).

 

Własnie o ładuje prostownikiem bo miał 11.6 i odpalił ale przygasły zegary. Ładuje go do wartości około 15.4V gdzieś wyczytałem że powinno się ładować do 16.2V żeby się elektrolit ułożył.Najpierw muszę zlokalizować gdzie robią takie testy 

Akumulator jest nowy ma dopiero 7 miesięcy i jest na gwarancji więc go chyba oddam 

Inkedopel-astra-h-gtc-silnik-1-6-z16xer-160000-km-33054852_LI.jpg

Edytowane przez kajfe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności