Skocz do zawartości

Problem z akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Po namalowaniu i odczekaniu doby to powinno być na aku napięcie spoczynkowe gdzieś koło 12.7 V.  Po postoju w aucie nawet kilka dni z poborem powiedzmy 40 mA to powinno być tak ze 12.3 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czy teraz po naładowaniu do wartości 15,4V(wartość po odłączeniu prostownika spada do około 13.80V) odczekać 12h i wtedy go zamontować do samochodu ? 

Edytowane przez kajfe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kajfe napisał:

Własnie o ładuje prostownikiem bo miał 11.6 i odpalił ale przygasły zegary. Ładuje go do wartości około 15.4V gdzieś wyczytałem że powinno się ładować do 16.2V żeby się elektrolit ułożył.Najpierw muszę zlokalizować gdzie robią takie testy 

 

W każdym sklepie z akumulatorami.

Zawieź odpięty aku do tego sklepu i ci go pomierzą.

 

6 godzin temu, wesol napisał:

Po postoju w aucie nawet kilka dni z poborem powiedzmy 40 mA to powinno być tak ze 12.3 V

 

 

Pod warunkiem że ma pojemność aku prawidłową a nie zaniżoną przez jego usterkę.

Miałem tak właśnie u kolegi.

Aku 8 miesięcy.

Zaczął zdychać.

Podłączenie do prostownika a napięcie po godzinie 15 V

Oddaliśmy do sklepu w którym był zakupiony.

Sprzedawca pomierzyl testerem do aku.

Miał 40 % swojej pojemności.

Po dwóch tygodniach został dostarczony nowy aku.

Producent wpisał uszkodzenie cel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wesol napisał:

Jak podjedziesz na test akumulatora pod obciążeniem mając ten aku zamontowany w aucie to sobie go daruj. Taki test nic ci nie powie. Alternator zanim dojedziesz go doładuje i wynik wyjdzie mocno przekłamany. Takie testy robi się też po naładowaniu akumulatora ale po jego odłączeniu i odczekaniu minimum 12 godzin. 

Proponował bym sie zapoznac https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/diagnostyka-i-obsluga-akumulatora zanim wprowadzi sie kogos w błąd

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jest opisane w tym linku jako Elektroniczne testery.  Po ładowaniu bezpośrednio test będzie mocno zawyżony. Robiłem to wielokrotnie testerem Bosch tylko nie pamiętam oznaczeń ale miał mała drukareczke. Mieliśmy jeszcze jakiś inny sprzęt do testu. Krzyczał nieraz jak się podłączyli zaraz po wjeździe na stanowisko że napięcie za wysokie by zgasić silnik a był zgaszony tylko Aku miał napięcie ponad 13 V. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy zbadasz sam akumulator, jadąc autem sprawdzisz i alternator i rozrusznik i sam akumulator w jego "naturalnym srodowisku" w pełnym zakresie. Daj znac co sie udało ustalić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam wsadzić akumulator do samochodu i podjechać na test czy iść z akumulatorem na piechotę (wyjąc go z samochodu). Bo jak na razie jest w kuchni pod stołem odłączony od prostownika Jak pisałem wcześniej alternator działa poprawnie tzn ładowanie ma w normie tzn 14,2  wszystko jest napisane wyżej;) cała historia;)

Małe sprostowanie musiałem go zamontować bo jutro muszę jechać w kilka miejsc

Edytowane przez kajfe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod pachę i do hurtowni akumulatorów.  Auto też jak masz problem z odpaleniem jak podłączysz pod prostownik nawet na pół godziny też ci odpali co nie. Po 5 minutach pracy silnika też jak zgaszisz to zaraz też możesz odpalić co nie? Niby czemu skoro Aku jest jyz na wykończeniu? Czemu rano odpalić go nie możesz a jak pochodzi parę minut to już odpalisz go ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wesol napisał:

Czemu rano odpalić go nie możesz a jak pochodzi parę minut to już odpalisz go ? 

Mogę go odpalić tylko że po nocy napięcie zamiast 12.5 jest 12.1 ) po przejechaniu np 400 km lub po mieście 30 km i jak wyłączam go to jak wyciągam kluczyk ze stacyjki to wartość jest 13.20V (ostatnio odpalił przy 11.6V tylko przygasły swiatła) wyciągałem już bezpieczniki i nadal jest 50mA nic nie spadło nie wyciągałem tylko bezpieczników z przedziału bagażnika. I jak dłużej postoi to maleje wartość w V na akumulatorze

Edytowane przez kajfe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności