Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Mam kilka pytań odnośnie samochodu. Nie jestem pewny czy dobry dział, więc w razie potrzeby proszę o przeniesienie.

 

W tym roku w marcu kupiłem pierwszy samochód. Zmiana pracy mnie do tego zmusiła. Nabyłem Opel Astra 1.6 Twinport w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Przebieg 135 tys km (aktualnie 136.6). Auto wyprodukowane w Niemczech ( listopad 2005, natomiast 1 rejestracja luty 2006), zarejestrowane na 1 właściciela przez około 15 lat w Austrii i tam wszystko udokumentowane. Później samochód nabył komis w Polsce i tam też go kupiłem. Samochód spisuje się wg mnie i znajomych, którzy nim jeździli bardzo dobrze, ale zastanawia mnie kilka kwestii oraz mam też trochę pytań. Ponumeruję to, więc powinno się to lepiej czytać. Dodam, że auto jest w benzynie.

 

  1. Na początku było ok, teraz po przekręceniu stacyjką świeci się kilka kontrolek. Po odpaleniu auta gasną wszystkie prócz kontrolki na małe ciśnienie w oponach. Byłem na stacji i wszędzie mam około 2.1 - 2.2 atm. Podejrzewam, że któraś z nich jest zepsuta. Czy mam się czym martwić? Jak z innymi? Gasną po odpaleniu, ale czy powinienem na nie zwrócić uwagę? Wrzucam poniżej zdjęcie. Akurat kontrolki z ciśnieniem w oponach tu nie ma, ale ogólnie się ona świeci cały czas na czerwono. wcześniej była na żółto, ale ją zresetowałem.
  2. Auto czasem nie odpali za 1 razem, tylko za 2. Czym to może być spowodowane? Rzadko się to zdarza, ale jednak.
  3. Kolega doradził mi wymienić w nim wszystkie płyny, filtry i oleje, bo nie można wierzyć mechanikowi z komisu. Poniżej je wypunktuję. Powinienem się czymś zająć?
  • olej do silnika + filtr
  • olej do skrzyni biegów
  • płyn do wspomagania kierownicy
  • płyn hamulcowy
  • filtr kabinowy
  • płyn do chłodnicy
  • świece

       4. Drzwi z jednej strony skrzypią. czy taki WD 40 załatwi sprawę czy trzeba dokupywać jakiś smar?

       5. Czy powinienem konserwować podwozie? 

       6. Kolega polecił mi jeszcze jakieś płukanki, ale nie wiem czy jest sens takie coś stosować.

 

Ogólnie auto będę miał raczej nie dłużej niż 1 - 2 lata. Później jednak chciałbym je sprzedać bez mankamentów i nie chciałbym by się do tego czasu rozkraczyło. Opony mam kupione, natomiast u mechanika nabiłem, odgrzybiłem klimę, ustawiono z przodu zbieżność i wymieniono jeden zacisk hamulcowy, gdyż się grzał.

 

Przepraszam jeśli pytam o podstawowe rzeczy, ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, a dużo pracuję i zanim bym do wszystkiego sam doszedł, to zajęłoby to bardzo dużo czasu. Podejrzewam, że niektórzy z was tylko zerkną na zdjęcie i od razu wiedzą o co chodzi :)

 

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

IMG_20200625_170058.jpg

Edytowane przez Mateuszek17

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90406-opel-astra-16-twinport-automat-2006-kontrolki-oraz-og%C3%B3lne-pytania/
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co widzę masz zapisany błąd w sterowniku bo świeci ci autko z kluczykiem.

To jest pierwsza obsługa jaka powinienes zrobić.

Czyli jazda na komputer i sprawdzenie co jest tego powodem.

 

Co wymienić?

Olej i wszystkie filtry.

Świece.

Sprawdzić rozrząd.

Sprawdzić luz zaworowy.

Sprawdzić stan płynu hamulcowego i chłodniczego a potem gdy odbiega od normy , to wymienić.

 

WD40 to odrdzewiacz .

Smar silikonowy powinien pomóc.

 

 

Konserwacja to twoja decyzja.

Ty widzisz auto od spodu jak wygląda.

Na razie zrobił bym to co wyżej i cieszył się autem .

A za rok gdy się okaże że nie kupiłeś auta oszukanego można do niego dokładać.

 

 

 

 

  • Upvote 1

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

 

Stan licznika jest dobry, gdyż Pani, która użytkowała samochód, robiła przegląd w serwisie Opla. Tak przynajmniej powinno być, gdy sprawdzałem numer VIN na stronie austriackiej, ale kto wie co też potem ten mechanik tam robił :) W stacji diagnostycznej powiedzieli, że wszystko ok prócz tej zbieżności i zacisku hamulcowego.

 

Pojadę w tym tygodniu do mechanika na komputer i zobaczymy co tam jest grane. Mam się przejmować tym czujnikiem ciśnienia w oponach?

 

Jeśli chodzi o części to mogę spokojnie korzystać z tego typu stron?

https://www.iparts.pl/auto-czesci/olej-silnikowy,opel,astra-h-twintop-a04-2005-09-2010-10,1-6-l67,84-5453-18947-101994,page2.html

https://www.euautoczesci.pl/katalog-czesci

 

Taki smar by się nadał czy lepiej w sprayu?

https://allegro.pl/oferta/cx80-smar-silikonowy-spozywczy-atest-nsf-500g-8780639864

 

Mam ogólnie urlop 2 tygodnie za miesiąc, więc wtedy obadam podwozie. Zastanawiam się czy warto się bawić w wymiany oleju, filtrów samemu czy niech lepiej mechanik to zrobi. Zapytam o cenę mechanika, a potem dam tu znać to bym zobaczył, czy nie chce mnie okantować.

 

Ja używam tego

 

 

2020-07-15_190937.jpg

 

 

 

Co do sklepu z częściami to ja mam 4 sklepy w obrębie 10 km .

Rzadko korzystam z internetowych

 

 

 

Czujnik w oponach ?

Mnie by wkurzało że coś świeci.

 

  • Upvote 1

z tego co pamiętam, to w Astrze H mogły występować dwa układy "monitorujące" ciśnienie w oponach:

DDS - wykrywający spadek ciśnienia - nie miał on czujników, dane pobierał "z ABS" - auto z takim systemem powinno mieć na desce przycisk DDS, kontrolka chyba w prawym rogu zegarów na dole,

TPMS - mierzący ciśnienie w każdym kole poprzez odczyt danych z czujnika "w wentylu" - odczyt danych chyba przez komputer pokładowy na wyświetlaczu;

można rozkodować wyposażenie z VIN:

DDS miał symbol UJ6 lub UJ9 czyli WSKAŹNIK OBNIŻONEGO CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH,

TPMS miał UJM lub UJN czyli UKŁAD MONITOROWANIA CIŚNIENIA OPON

 

co do zasady działania DDS zacytuję:

"Co do faktu wymiany kola i zapalenia się czujnika... W momencie gdy np. dopompowujesz koła, albo wymieniasz zima/lato i kontrolka się zaświeci, to włączasz zapłon i przyciskasz przycisk DDS - komputer ustawia się do nowych warunków jako warunki optymalne/początkowe... Każda zmiana od tego stanu będzie dopiero informowana kontrolką DDS..."

 

 

 

  • Upvote 1

Dzięki Panowie :)

 

Zresetuję ten czujnik.

 

A z tym sklepem z częściami to chodziło mi bardziej o to, żeby mi pokazało co kupić tak jak w tych linkach co dałem wyżej :)

 

Podjadę do mechanika i dam znać czy to naprawił. Oleje niech powymienia i filtry, a ja zajmę się resztą.

 

Polecicie jeszcze jakieś wycieraczki? Te co mam już słabo ściągają wodę. Jeszcze mam problem z kamerką na lusterku. Lusterko opada, gdyż już jest trochę wyrobione. Da się to jakoś naprawić? Najwyżej tą kulkę zaleję klejem, a potem wsadzę w swoje miejsce.

 

Takie oleje się nadają?

 

Olej do silnika

https://allegro.pl/oferta/shell-helix-hx8-ect-5w-30-5l-vw-504-00-507-00-7875324840

 

Olej do automatycznej skrzyni biegów

https://www.euautoczesci.pl/czesc/castrol/2415435

 

Przepraszam za dużo pytań, ale wy tu jesteście expertami, a ja nie chcę kupić czegoś co będzie złe, albo nie będzie pasować.

Edytowane przez Mateuszek17

 

"Polecicie jeszcze jakieś wycieraczki? Te co mam już słabo ściągają wodę."

U siebie używam od dłuższego czasu Denso - nie najtańsze są ale moim zdaniem warte swojej ceny.

 

"Jeszcze mam problem z kamerką na lusterku. Lusterko opada, gdyż już jest trochę wyrobione. Da się to jakoś naprawić? Najwyżej tą kulkę zaleję klejem, a potem wsadzę w swoje miejsce."

Szukać używanego w lepszym stanie?

 

"Olej do silnika"

https://allegro.pl/oferta/shell-helix-hx8-ect-5w-30-5l-vw-504-00-507-00-7875324840

najzwyklejszego GM Dexos 2 /bo chyba taki był zalecany/ bym lał, za to wymieniał max co rok lub 10-12 tys. km, do tego przyzwoity - nie najtańszy filtr oleju

 

"Olej do automatycznej skrzyni biegów"

https://www.euautoczesci.pl/czesc/castrol/2415435

doświadczeń z automatami nie mam - przy manualnych skrzyniach serwisy nawet niezależne polecają oryginalny olej GM lub np. Fuchsa

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Wycieraczki boscha moge polecić, i hella. Sporo tańsze a elegancko działają, jedyny minus to adaptery w nich sa. I troche "wyzej" niz dedykowane leżą

 

  • Upvote 1

Mam w Cytrynie takie zwyklaki Boscha i dają radę, w Vectrze mam Valeo, prawa ma wyższy adapter i zbiera o wiele lepiej jak lewa kierowcy z niższym adapterem. Jak wiadomo są już inne długości prawej i lewej wycieraczki. Nawet chyba wyższy adapter działa lepiej bo jest większa siła nacisku na szybę.

  • Upvote 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności