Skocz do zawartości

Wymiana klocków hamulcowych tył.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak sobie radzicie z wymiana klocków z tylu. Sama robota prosta ale wężyk hamulcowy blokuje dojście kluczem nasadowym lub oczkowym. Jedynie płaski daje radę ale najczęściej obrabia śrubę nie mówiąc o jej wymianie. Trochę słabe to aby wymienić klocki i śrubę mocująca zacisk trzeba odkręcić wężyk hamulcowy i potem odpowiedzieć całość. 

 

20200907_220747_compress91.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy drugim to samo tylko ciut więcej miejsca jest ale klucz oczkowym tak nie wejdzie o nasadowym można pomarzyć. Rok temu robili mi nowe wężyki i rurki możliwe że jakieś inne zamontowali. Trochę upierdliwa taka robota

Auto meriva A 2004r z16xe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cybertom napisał:

Trochę upierdliwa taka robota

 

Nie jest tak źle.

Gdy poluzujesz linkę ręcznego, wyjmiesz linkę z zacisku to po odkręceniu dolnej śruby jarzma cały uchwyt dźwigasz do góry.

Wymieniasz klocki. wkręcasz tłok zacisku i składasz do kupy.

Żaden problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie właśnie z jednym poradziłem gdy się ta śruba obrobila. Tak się tylko zastanawiałem czy też tak macie. Zresztą na razie tak zostawię. Klocki nowe założone to na parę tysięcy km powinno starczyc. 

Edytowane przez Cybertom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu pozycja 28 i 29 to przewody hamulcowe na tył już bezpośrednio pod zacisk: https://opel.7zap.com/pl/car/x03/j/0/12-0/ 

Czasem te przewody posiadają wycięcie tak aby odpowiednio zamontować je na zacisku. Jeśli w twoim przypadku nie było takich wycięć/wypustek w przewodzie, to mechanik miał wolną rękę, widocznie mógł przykręcić to tak aby uwzględnić wykręcenie śruby ale tego nie zrobił...Przy odkręcaniu takich śrub warto wcześniej delikatnie kilka razy uderzyć metal przez metal, oczyścić śrubę żeby wszedł klucz płaski i energicznym ruchem odkręcić, oczywiście przetrzymując tą drugą nakrętkę/śrubę. 10.9 dosyć twarde śruby ale czas i warunki robią swoje. Mimo tego sposobu nadal by śruba została pod przewodem. Przy następnej okazji trzeba przestawić przewód, lekko go odkręcając oraz później odpowiednio odpowietrzyć stronę naprawy, jeśli trzeba to cały układ. 

 

Tak widzę, że masz spękane opony, miałem podobne i na szutrze pod kamieniem wystrzeliła, guma to guma :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności