Gość Arkenson94 Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Witam, mam problem ze sprzęgłem, może Wy coś pomożecie bo mechanik już rozkłada ręce. W Oplu Signum 1.8 122km wpadło sprzęgło w podłogę. Zamówiłem więc po nr VIN i zawiozłem do mechanika. Okazało się że nie te sprzęgło bo średnica tarczy wynosi 240mm a powinno 205/210 w tym silniku. Więc sprzęgło oddalem a mechanik zamówił sam i zamontował. Przy odbiorze odrazu zwróciłem uwagę że pedał był strasznie miękki. Po tygodniu sprzęgło wpadło w podłogę. Zawiozłem auto wymienił pompkę sprzęgła, odpowietrzył układ i uzupełnił płyn. Ale sprzęgło jest dalej miękkie i już powoli nie odbija. Możliwe że zamontował nie te sprzęgło co powinien? Z góry dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 18 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Rozkłada ręce a wymiany podjął się. Ostatnio gość do mnie dzwonił i miał podobny przypadek (chciał kupić moją dwumasę do regeneracji i pojeździć chwilę) , mechanik poddał się po wymianie dwumasy kompletnej nowej, chwilę chodziło, raz padł wysprzęglik, później stwierdził, że nie podejmuje się dalszej naprawy. W twoim przypadku jest jakaś nieszczelność w układzie, wysprzęglik/odpowietrznik/oring na łączeniu przewodu, złe odpowietrzenie, nawet niektórym zdarza się odwrócić tarcze, żeby sprawdzić wysprzęglik trzeba zdjąć skrzynie. Trzeba odpowietrzyć, sprawdzić czy nie ma wycieków w całym układzie od momentu wciskania przez nogę po skrzynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 Przede wszystkim trzeba podać w tym temacie co było wymieniane-wszystkue części. Najlepiej jeszcze podać markę części. Zresztą chyba jakaś fakturę rachunek masz przecie od mechanika. Spr,Eglo to nic nie mówi bo w skład wchodzi zamach, tarcza sprzęgłowa, docisk, wysprzeglik (zwany łożyskiem wyciskowym i u ciebie jest zespolone z siłownikiem wyciskowym.) Pompka sprzęgłowa oczewiscie też może robić problem. Nic nie piszesz czy ubywa płynu hamulcowego bo to jeden układ(sprzęgło i hamulec). Jeśli masz faktury, kopie zlecenia to możesz domagać się od mechanika dalszej naprawy. Jeśli nie to niestety ale w sądzie nie masz co szukać. Zresztą dziwna sprawa że sam części załatwiasz ? Po co? Lepsze zniżki masz? Zresztą samo to że sprzęgło 240 mm to już powinno dać do myślenia jak na taki motor. To w vagach 1.8 turbo nie miały takiego sprzęgła. Połowa TDI miała 228 a druga mocniejsza miała 240 mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkenson94 Opublikowano 1 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2020 (edytowane) Przepraszam Panowie że tak późno odpisuję. Co do auta to może od początku. Zostało wymienione tarcza, docisk plus wysprzeglik firmy LUK. Mechanik 4 razy podchodził do tematu aż w końcu oddał pieniądze. Cały czas sprzęgło miękkie i wpadające w podłogę. Auto wstawiłem do innego mechanika, wymienił tez tarcze, docisk i wysprzeglik firmy LUK ale niestety to samo. Wycieków żadnych nie ma ani pod autem ani przy pedale sprzęgła. I teraz co najlepsze, okazało się że fabrycznie auto miało silnik 3.2 a teraz ma 1.8 122km. Jakieś pomysły? Edytowane 1 Października 2020 przez Arkenson94   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Tak nie mając auta u siebie trzeba domyślać się co robi mechanik, przede wszystkim trzeba sprawdzić i pomierzyć stary zestaw sprzęgła (wszystkie jego elementy). Jaka jest skrzynia i jakie ma oznaczenie, co się dzieje z dociskiem i tarczą oraz wysprzęglikiem po tej krótkiej jeździe? Zostało coś uszkodzone czy zestaw po wyjęciu wygląda jak nowy? Jest oryginalne koło zamachowe/dwumasa przy silniku? Podaj numery części i rodzaj skrzyni i kod silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkenson94 Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Z tymi oznaczeniami nie mam pojęcia. Ogólnie jak drugi mechanik wyciągnął tarcze, docisk i wysprzeglik co zakładał ten pierwszy wszystko wyglądało ok. Skrzynia jest przełożona od 1.8. Ogólnie mechanik mówi że ze zbiorniczka jakby mało płynu szło w układ. Gadałem ze znajomym mechanikiem z innego miasta mówi żeby sprawdzić serwo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Co ma serwo do sprzęgła? Pompka sprzęgła do sprawdzenia a nie serwo...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.