adam1954 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2020 Oczywiście że od razu przejście jest nie wskazane. Dolewki można robić lepszym olejem. Ale ja do tej pory jeździlem na 5W40 Valvoline Maxlive. Teraz już rok na Specolu 5W40 i dolewam 0W40 . Od nowego roku daję mu 0W40   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-728361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Ok to na początek zmieniae olej na Motul 10w40 z czasem chciałbym przejść na 5w40. No i jeszcze raz termostat chyba tym razem wahler może on będzie trzymał 90 stopni. I zobaczymy co będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-728472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Calorstat by Vernet taki kup. No życzę powodzenia w niszczeniu silnika 10W   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-728479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Adam1954 ale taki olej jest wlewamy mam od razu przejść na 5w40 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-728488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Ja bym mu dał 5W tej samej firmy jaką miałeś zalany a potem przestawił na 5W innej fimy jeżeli będziesz z poprzedniej niezadowolony. Bał bym się przestawiać z 15W ale z 10 na 5 według mnie obawy przesadzone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-728496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Witam Panowie. I znów niespodzianka po miesiącu. Wywaliło troszkę oleju przez korek. Nie dużo ale jednak. Tym razem całą rurka czysta tylko to samo kolanko gumowe było zawalone. Olej zmieniony na Specol 5w40 temp silnika 85 stopni. Trasy jakie robie to raczej minimum 20 km. Czy oprócz tego kolanka gumowego jeszcze należałoby sie przeczyścić ? Biorę się też za czyszczenie przepustnicy ale to raczej nie ma nic wspólnego z zapychaniem się odmy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-729645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Ja bym zmierzył kompresję i ciśnienie w skrzyni korbowej. Ale sprawdziłbym też drożność tego wężyka który idzie od pokrywy rozrządu do przepustnicy. Nr 8 Ora czy jest drożny króciec na który nachodzi ten wężyk Na Mobilu oraz GM mialem nawet bagnet zawalony masełkiem. Ale jak pisalem wyżej ważna jest kompresja . Pytanie jak wielkie masz przedmuchy przez pierścienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-729707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sid. Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 W dniu 5.12.2020 o 16:47, adam1954 napisał: Oczywiście że od razu przejście jest nie wskazane. Dolewki można robić lepszym olejem. Ale ja do tej pory jeździlem na 5W40 Valvoline Maxlive. Teraz już rok na Specolu 5W40 i dolewam 0W40 . Od nowego roku daję mu 0W40 Kurcze czytam tak i czytam i zdziwienie coraz większe mnie dopada. Dlaczego nie "od razu" zmienić olej na WŁAŚCIWY dla silnika, oczywiście olej zadany przez producenta silnika / skrzyni biegów czy mostu. Zawsze powinien być olej taki, jaki został technicznie wskazany przez producenta, czasami można fabrykę poprawić :):) ale to z "glową" musi być zawsze. Przede wszystkim jak najbardziej, jeśli nie wiesz co masz w silniku, to przede wszystkim płukanka dobra i odpowiednia sekwencja płukania a po tym zalanie olejem wskazanym dla danego silnika, można pierwszy interwał po zalaniu skrócić do tych 5 - 8 tyś. i ponowne zalanie juz na pełny interwał ZAWSZE 10000 i nie ma inaczej. Żadne Longprzebiegi / interwały itd. Nie ma takiego czegoś teraz, kiedy nie mamy już paliw kopalnych tylko syntetyczne a dokładniej - dorzucili zieloni eko - biododatki i to robi całą krecią złą robotę. Złe spalanie a dalej nagarowanie w komorze spalania, zakwaszanie oleju i ....w dalszym interwale jazda na coraz większym "kwasie" a nie oleju. Tak w skrócie, ale podstawa to olej zadany przez producenta do silnika, interwały logiczne i dostosowane do warunków jazdy i oczywiście tego czy karmione są silniki - paliwa. Płukanie silnika przy zmianach oleju na pewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie - profilaktyka mniej kosztuje i nie boli tak jak późniejsze skutki niepożądane. Dlatego też odpowiedni olej dobierany nie po oznaczeniach orientacyjnych 5W30, 10W40 itp. Tylko karta produktu i tam są podane dokładnie wszelkie dane niezbędne - temperatury płynięcia, lepkości w temperaturach itp. Co do olei, to wszelkie niszowe bez MEGA reklamy, która zjadła zapewne 60-80% nakładu na produkcję a co za tym idzie jakości oleju. Niszowe jak np. Millers, Fuchs - produkowany też u nas na Śląsku, od nich bierze na fabryczne zalewy BMW, Mercedes Benz i stajnia VW. I tak co mi się tu rozkręcił monolog :):). Na pewno nie robić od razu remontów silnika. Zacząć wszelakie diagnozowanie i to musi być podstawa optymalnej diagnozy - CZYSTY SILNIK OD WEWNĄTRZ, a tam jest duuużo ściernego materiału - NAGAR. I prosze wierzyc, albo nie - nikogo nie będę namawiał ani przekonywał, ale NAFTA - bo tu już dużo padało haseł - płukanka nafta - nie robi to pożądanego efektu tak jak powinno. Nafta nie ma właściwości rozpuszczających znacząco nagar, a jedynie mocno myjące, i to też musi być wykonywane w bardzo długich czasowo i żmudnych czynnościach. No ale, jak coś, mogę podpowiedzieć co nieco. Sam "przejadłem " tego już troszkę i naocznie to przerobiłem i obecnie jestem przed kolejnym dokładniejszym tym razem zadziałaniem - płukaniem silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-737118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sid. Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 (edytowane) W dniu 6.12.2020 o 11:27, adam1954 napisał: Calorstat by Vernet taki kup. No życzę powodzenia w niszczeniu silnika 10W Przecież to nie niszczy silnika tylko to jest wskazanie mówiące o parametrach dla temperatur "zimowych" a szczegóły i parametry danego produktu/oleju dokładnie zawsze !! w karcie produktu Edytowane 21 Czerwca 2021 przez Sid.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-737120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 1 godzinę temu, Sid. napisał: Dlaczego nie "od razu" zmienić olej na WŁAŚCIWY dla silnika, oczywiście olej zadany przez producenta silnika Powod prosty i banalny Te silniki lubią żreć olej. Nagaru więc więcej . Powinien być wypłukiwany stopniowo a nie na raz. Może ( nie musi) za szybko się odkleić i pozatykać kanaliki. A tak jest po prostu większe prawdopodobieństwo że to się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91403-z16xe-czyszczenie-odmy/page/2/#findComment-737121 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.