Skocz do zawartości

Z16XE czyszczenie odmy


Gość Cybertom

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że od razu przejście jest nie wskazane.

Dolewki można robić lepszym olejem.

Ale ja do tej pory jeździlem na 5W40 Valvoline Maxlive.

Teraz już rok na Specolu 5W40 i dolewam 0W40 . Od nowego roku daję mu 0W40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Cybertom

Ok to na początek zmieniae olej na Motul 10w40 z czasem chciałbym przejść na 5w40. No i jeszcze raz termostat chyba tym razem wahler może on będzie trzymał 90 stopni. I zobaczymy co będzie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mu dał 5W tej samej firmy jaką miałeś zalany a potem przestawił na 5W innej fimy jeżeli będziesz z poprzedniej niezadowolony.

Bał bym się przestawiać z 15W ale z 10 na 5 według mnie obawy przesadzone.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam Panowie. I znów niespodzianka po miesiącu. Wywaliło troszkę oleju przez korek. Nie dużo ale jednak. Tym razem całą rurka czysta tylko to samo kolanko gumowe było zawalone. Olej zmieniony na Specol 5w40 temp silnika 85 stopni. Trasy jakie robie to raczej minimum 20 km. Czy oprócz tego kolanka gumowego jeszcze należałoby sie przeczyścić ?

 

Biorę się też za czyszczenie przepustnicy ale to raczej nie ma nic wspólnego z zapychaniem się odmy 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmierzył kompresję i ciśnienie w skrzyni korbowej.

Ale sprawdziłbym też drożność tego wężyka który idzie od pokrywy rozrządu do przepustnicy. Nr 8

 

2021-01-06_104910.jpg

 

 

Ora czy jest drożny króciec na który nachodzi ten wężyk

Na Mobilu  oraz GM mialem nawet bagnet zawalony masełkiem.

Ale jak pisalem wyżej ważna jest kompresja .

Pytanie jak wielkie masz przedmuchy przez pierścienie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 5.12.2020 o 16:47, adam1954 napisał:

Oczywiście że od razu przejście jest nie wskazane.

Dolewki można robić lepszym olejem.

Ale ja do tej pory jeździlem na 5W40 Valvoline Maxlive.

Teraz już rok na Specolu 5W40 i dolewam 0W40 . Od nowego roku daję mu 0W40

Kurcze czytam tak i czytam i zdziwienie coraz większe mnie dopada. Dlaczego nie "od razu" zmienić olej na WŁAŚCIWY dla silnika, oczywiście olej zadany przez producenta silnika / skrzyni biegów czy mostu. Zawsze powinien być olej taki, jaki został technicznie wskazany przez producenta, czasami można fabrykę poprawić :):) ale to z "glową" musi być zawsze. Przede wszystkim jak najbardziej, jeśli nie wiesz co masz w silniku, to przede wszystkim płukanka dobra i odpowiednia sekwencja płukania a po tym zalanie olejem wskazanym dla danego silnika, można pierwszy interwał po zalaniu skrócić do tych 5 - 8 tyś. i ponowne zalanie juz na pełny interwał ZAWSZE 10000 i nie ma inaczej. Żadne Longprzebiegi / interwały itd. Nie ma takiego czegoś teraz, kiedy nie mamy już paliw kopalnych tylko syntetyczne a dokładniej - dorzucili zieloni eko - biododatki i to robi całą krecią złą robotę. Złe spalanie a dalej nagarowanie w komorze spalania, zakwaszanie oleju i ....w dalszym interwale jazda na coraz większym "kwasie" a nie oleju. Tak w skrócie, ale podstawa to olej zadany przez producenta do silnika, interwały logiczne i dostosowane do warunków jazdy i oczywiście tego czy karmione są silniki - paliwa. Płukanie silnika przy zmianach oleju na pewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie  - profilaktyka mniej kosztuje i nie boli tak jak późniejsze skutki niepożądane. Dlatego też odpowiedni olej dobierany nie po oznaczeniach orientacyjnych 5W30, 10W40 itp. Tylko karta produktu i tam są podane dokładnie wszelkie dane niezbędne - temperatury płynięcia, lepkości w temperaturach itp. Co do olei, to wszelkie niszowe bez MEGA reklamy, która zjadła zapewne 60-80% nakładu na produkcję a co za tym idzie jakości oleju. Niszowe jak np. Millers, Fuchs - produkowany też u nas na Śląsku, od nich bierze na fabryczne zalewy BMW, Mercedes Benz i stajnia VW. I tak co mi się tu rozkręcił monolog :):). Na pewno nie robić od razu remontów silnika. Zacząć wszelakie diagnozowanie i to musi być podstawa optymalnej diagnozy - CZYSTY SILNIK OD WEWNĄTRZ, a tam jest duuużo ściernego materiału - NAGAR. I prosze wierzyc, albo nie - nikogo nie będę namawiał ani przekonywał, ale NAFTA - bo tu już dużo padało haseł - płukanka nafta - nie robi to pożądanego efektu tak jak powinno. Nafta nie ma właściwości rozpuszczających znacząco nagar, a jedynie mocno myjące, i to też musi być wykonywane w bardzo długich czasowo  i żmudnych czynnościach. No ale, jak coś, mogę podpowiedzieć co nieco. Sam "przejadłem " tego już troszkę i naocznie to przerobiłem i obecnie jestem przed kolejnym dokładniejszym tym razem zadziałaniem - płukaniem silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 11:27, adam1954 napisał:

Calorstat by Vernet taki kup.

 

No życzę powodzenia w niszczeniu silnika 10W

Przecież to nie niszczy silnika tylko to jest wskazanie mówiące o parametrach dla temperatur "zimowych" a szczegóły i parametry danego produktu/oleju dokładnie zawsze !! w karcie produktu

Edytowane przez Sid.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sid. napisał:

Dlaczego nie "od razu" zmienić olej na WŁAŚCIWY dla silnika, oczywiście olej zadany przez producenta silnika

Powod prosty i banalny

Te silniki lubią żreć olej.

Nagaru więc więcej .

Powinien być wypłukiwany stopniowo a nie na raz.

Może ( nie musi) za szybko się odkleić i pozatykać kanaliki.

A tak jest po prostu większe prawdopodobieństwo że to się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności