Skocz do zawartości

Z16XE czyszczenie odmy


Gość Cybertom

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cybertom

Witam. Wywaliło mi troszkę olej. Wyczyscilem odmę  A raczej te gumowe kolanko ktore było całe zapwalone i tą rurkę na zdjeciu. I tu moje pytanie jak sobie radzicie z czyszczeniem tej rurki ? Ja użyłem pompka do odsysania oleju i wybrałem tyle ile się dało.Macue na tonjakies inne patenty?  Może da się zdemontować tą rurkę i ja dobrze wyczyścić? 

20201203_192050_compress51.jpg

20201203_192055_compress48.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

żeby dobrze jako tako wyczyscic to nalezalo by w nizszych punktach weze rozlaczyc. Jesli byles wstanie strzykawka wyciagac olej to zapewne nizej jest go sporo. Jesli masz mozliwosc wjechania na kanał lub najazdy to przy nakladzie zabawy, brudu i rąk na przegubach jestes w stanie ja skutecznie wyczyscic. Odciaganie strzykawka tylko oddala moment kiedy trzeba sie bedzie tym zajac konkretnie. Duzo tego oleju? Jesli tak to jeszcze trzeba by sie zastanowic skąd sie nazbieral i w jakim okresie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę rurkę się odkręca .

Jest zasłonięta rozrusznikiem.

Jeżeli wyciągasz olej to z miski a nie z rurki.

Na rurce zostaje samo masło.

Albo dogrzanie silnika czyli gaszenie gdy osiągnie temp. pracy , albo lepszy olej.

Dogrzanie czyli jazda do garażu ( 1 km)gdy silnik zimny to było ok 6-8 km.

Nawet osłonięcie pianką do CO nie pomagało.

Nawet na Valvoline  miałem trochę tego masła .

Teraz mam o 70 % mniej gdy zacząłem jeździć na Specol 5W40 plus na dolewkach 0W40 od ponad pół roku

Na dniach przechodzę na pełny 0W40.

Na razie zużycie zmniejszyło się .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cybertom

Źle się wyraziłem  Wyciagłem samo masło z tego gumowego kolanka i z tej rurki na około 22cm -miałem przedłużke w postaci wężyka gumowego. Silnik oczywiście nie dogrzany bo ciągle utrzymuje 80 stopni. Zmienilem trzy lata temu termostat na Behr niby taki mega dobry i niestety też nie dogrzewa do 90 stopni i tak zostawiłem. A olej to używam GM 10w40. Zmienić na jakiś inny ? Bo akurat jest czas wymiany. 

 

P.S  pierwszy raz słyszę o oleju Specol A cena taka sama jak GM

Edytowane przez Cybertom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawostki powiem, że z20leh też ma temperaturę roboczą 92*C, ale przy 87*C już załącza się 1 bieg wiatraka chłodnicy.

Zima, wiosna i jesień temperatura silnika to przeważnie 81*C.

I ja masła nie mam.

A do pracy mam niecałe 2,5km.

Olej Motul 10W40.

Zmień olej.

I częstotliwość wymiany.

 

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cybertom

U mnie wiatrak to się włącza jak na zegarach jest 95 stopni. Może trzeba faktycznie zmienić olej na Motul lub Mobil. Cofać się na syntetyk to troszkę ryzyko

 

Jaki ten Motul używasz?  Synergie+ czy Turbolight ?

Edytowane przez Cybertom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cybertom
22 godziny temu, adam1954 napisał:

 

Adan1954 widzę że masz ten sam.model silnika co ja. Jak u Ciebie wskazówka temperatury płynu chlodzacego ? Stoi na 90 stopni czy też nie ? 

Edytowane przez Cybertom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cybertom napisał:

niestety też nie dogrzewa do 90 stopni i tak zostawiłem.

I błąd. Niedogrzany silnik pali więcej . 

 

8 godzin temu, Cybertom napisał:

używam GM 10w40

Po jego zastosowaniu jeszcze więcej zaczął go żreć.

A olej 5W by się przydał na pewno będzie mniej masła

 

4 godziny temu, Cybertom napisał:

Motul lub Mobil. Cofać się na syntetyk to troszkę ryzyko

Mobil to takie samo gówno jak GM.

A dla czego się nie cofać.

Pisalem że po zastosowaniu na dolewki 0W zaczął jeszcze mniej pobierać oleju.

Ale ja nie przestawiam od razu. 0W stosuję jako dolewki .

Teraz będę wymieniał na 0W40

 

Było o tym pisane już w odpowiednim temacie .Jest przekłamanie i 90 st C rzeczywiste to wskazówka ok 3 mm niżej kreski.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cybertom

Adam1954 mówisz że mogę spokojnie zmienić z 10w40 na 5w40 ?  A który radzisz olej ? 

Chyba ciągle u mnie pokutuje zasada że jak już kos używał polsyntetyk to nie wolno wlewać syntetyk bo będzie wyplukiwal nagar i może zacząć się pocić

 

Jakiej firmy stosujesz u siebie termostat ? Wahler, vernet ?

 

U mnie wentylator włącza się przy ok 95 stopniach na zegarach (jak stoję latem w korku i go trochę zagrzeje)  dlatego myślę że czujnik temperatury działa prawidłowo a termostat nie trzyma. 

Edytowane przez Cybertom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności