Skocz do zawartości

drgania podwozia


Gość staszek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Gość staszek1234

Witam,

mam Agilę 1.0 z 2006 r. Ostatnio zacząłem odczuwać dziwne drgania i słyszeć lekkie stuki gdy jadę powyżej 40 km/h. Sprawdziłem łożyska, koła i nic. Gdy podniosłem przód stwierdziłem że przegub wewnętrzny prawy ma lekkie bicie, co sprawia że również półoś drga. Nowego przegubu nie można kupić do tego modelu, tylko całą półoś. Kupiłem więc używany przegub, lecz po zamontowaniu okazało się że problem nie zniknął. Zwątpiłem, bo mało prawdopodobne by dwa oryginalne przeguby miały ten sam defekt. Może problem jest w innym miejscu? Odkryłem też że gumowe kółko na półosi można ręką przesuwać. 

Może ktoś miał już podobne objawy?

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, staszek1234 napisał:

Zwątpiłem, bo mało prawdopodobne by dwa oryginalne przeguby miały ten sam defekt

A nie bierzesz pod uwagę faktu że obydwa są używane?

Według mnie trzeba by sprawdzić czy półoś nie jest krzywa.Wyjąć ją ze skrzyni , opróżnić z przegubów i na tokarce sprawdzić bicie..

Dalej bicie tarcz hamulcowych było sprawdzone?

Wyważanie koła na samochodzie bylo robione?

Ale sam zauważyłeś że problem moż być jeszcze w czym innym.

Np. zawieszenie tylne.

Czasem stuki potrafią nieść po pace robiąc złudne efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Grześ pisze, u mnie ujawniał się lewy wewnętrzny przegub przy prędkości 90-120 przy lekkim przyspieszaniu na 4 i 5 biegu. Ta guma na przegubie ma swoją wagę i służy do poprawnego wyważenia półosi, raczej powinna stać w miejscu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te koła, to poważnie pisałem.

Mi też biło tak od 120km/h

Przestawało przy 220

Gumiarz nie zauważył, że mam delikatnie podbitą felgę.

A koła wyważone były na 0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość staszek1234
Cytat

Witam,

wracając do tematu, zauważyłem że końcówka drążka kierowniczego ma luz.

Przy okazji wymiany, sprawdziłem też zbieżność kół.

Okazało się że koła są ustawione rozbieżnie, różnica prawie 1 cm.

Po ustawieniu zbieżności drgania zniknęły.

Kończę więc temat.

Pozdrawiam wszystkich

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności