Skocz do zawartości

Opel Meriva 1,3CDTI , 2007r przkaźniki po fotelem kierowcy.


Gość Dawid123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy byłby mi ktoś w stanie napisać z Szanownych Forumowiczów za co odpowiedzialny jest przekaźnik, który zaznaczyłem na żółto znajdujący się pod  fotelem kierowcy opisany numerem 38 .

Problem z nim jest taki, że mimo zgaszonego samochodu przekaźnik jest nadal w pozycji załączonej  i w ten sposób samochód pobiera prawie 200mA i wiadome niestety czym to się kończy. Po wyciągnięciu tego przekaźnika z gniazda pobór prądu spada do 50mA.

Odchodzą od niego cztery przewody:

czerwony- biegnie do bezpiecznika

popielato-żółty-biegnie gdzieś w kierunku bezpieczników i to on załącz przekaźnik.

brązowy-światło przeciwmgielne tył lewa strona

popielato-brązowy- lampka oświetleniowa  z tyłu

 

Proszę o pomoc

 

 

przekaźnik.jpg

Edytowane przez Dawid123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dziękuje za odpowiedz jednak kiedy wypnę przekaźnik z gniazda wszystkie lampki w środku zachowują się normalnie czyli świecą. Gasną w momencie kiedy wypnę bezpiecznik nr  20- oświetlanie wnętrza, lampki punktowe i wtedy też słyszę, jak rozłącza się przekaźnik.

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź jednak problem nie ustępuje nawet po 30min. Lampki nad fotelami z tyłu odpięte w bagażniku również, przewody sprawdzone ciekawa rzeczą jednak jest to po odpięciu klemy i pierwszym pomiarze poboru prądu miernik wskazuje wartość prawidłową 20mA. Kiedy miernik nadal jest wpięty i otworze którekolwiek drzwi lub klapę z tyłu miernik już nie pokazuje 20mA tylko prawie 200mA i tak już zostaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021-01-11_183539.jpg

2021-01-11_183527.jpg

 

 

 

 

 

Sprawdź bezpiecznik nr 20. Z tego bezpiecznika prąd zasila lampkę ostatniego rzędu oraz lampkę z przodu.

Ale przekaźnik jest sterowany z modułu nadwozia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się pisałem o tym bezpieczniku wyżej. Czyli wynika z tego, że problem może tkwić w tym module.

Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się ten moduł spróbuje się do niego dostać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bym sprawdził złącze X14 pin 13 , 21 , 15.

Czy nie ma czasem jakiś przebić 

2021-01-11_201141.jpg

2021-01-11_201605.jpg

 

Do tego jeszcze sprawdził bym wyłącznik w drzwiach.On jest połączony z brzęczkiem.

Może on jest zabrudzony i nie rozłącza dokładnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że cały ten problem zaczął się w momencie kiedy okazało się że przewody w wiązkach pomiędzy drzwiami tylnimi z lewej i prawej stronie jak i w klapie z tyłu były popękane i robiły zwarcie, to zostało zabezpieczone i samochód nie rozładowywał akumulatora i ok 2tyg było ok i teraz zaczął się ten problem z tym przekaźnikiem.

Dziękuje za cenne rady, będę sprawdzał po kolei.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności