Skocz do zawartości

Opel Meriva 1,3CDTI , 2007r przkaźniki po fotelem kierowcy.


Gość Dawid123

Rekomendowane odpowiedzi

Wyłącznik w drzwiach wydaje się być ok jak go wcisnę brzeczek cichnie i lampki przygasają.

Natomiast udało mi się ustalić, że ów przewód koloru popielato-żółtego o którym pisałem na początku-załączający przekaźnik to pin nr 21 w złączu X14 i znajduję się w wiązce jak w załączniku. Po krótkiej chwili nawet dało się wyczuć ze zrobił się ciepły.

Wczoraj zostawiłem  samochód z wypiętym przekaźnikiem, dzisiaj rano nie zapalił. Nie rozumiem tego kompletnie, proszę o jakieś wskazówki.

pin21.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeszcze raz wszystko do sprawdzenia w tych wiązkach co naprawiałeś. Jak są to końcówki na wtyczkach i załamaniach to ciężko takie rzeczy zrobić dobrze i estetycznie, jeśli są to przewody, które można polutować i można dać termokurczliwą rurkę to trzeba tak zrobić. Teraz jest tak, że chłód i wilgoć przenika przez wszystko i jak jest słabo zabezpieczone to zwarcie murowane. Jest jeszcze opcja uszkodzenia trwale akumulatora, wtedy wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Ja przy rozładowanym aku miałem tak, że podświetlenie tablicy gasło po kilku minutach albo trzeba było jeszcze raz zamykać. Aku wpadł nowy to sporo problemów i błędów się samo rozwiązało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie jest już trzeci aku, roczny  dwa pozostałe , które były do testowania w innych samochodach działają prawidłowo. Ciężki orzech do zgryzienia ale myślę, że się uda.

Chociaż to nie moja branża.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale kłania się przedzwanianie przewodów.

Na początek ja bym sprawdził ten pin 21 i pozostałe piny z modułu czy nie ma przebicia i prąd w jakimś stopniu zasila ten przewód poza pinem 52

A potem reszta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branża nie ma znaczenia, zawsze chęci i trochę wiedzy starczy. Jak już zabrałeś się za kolory wiązki to i z miernikiem dasz radę. Trochę cierpliwości i czasu potrzeba aby wiązkę dokładnie sprawdzić. Mi kilka razy udało się naprawić różne wiązki i kable, na pozór kabelek wygląda dobrze, a w środku przełamany i raz działa raz nie. Te całe moduły też potrafią zaskoczyć zaśniedziałymi pinami albo zimnymi lutami w obudowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do terminu "przedzwaniania przewodów" muszę się doszkolić:) Czyli ogólnie teraz należy dostać się do tego modułu i tam posprawdzać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masz dany kolor kabla, w złączu przy module ma Pin X moduł nadwozia i Pin Y we wtyczce, ustawiasz miernik na sprawdzanie ciągłości obwodu i załączasz jeden kabelek z miernika pod Pin X, drugi pod Pin Y i masz już pewność do danego kabelka/przewodu, inna sprawa to pomiary napięcia i prądu na przewodach i odbiornikach. Nie wiem w jakim zakresie posiadasz wiedzę w tym temacie. Jest to proste i daje dużą satysfakcje, później to rutyna i magia dla innych ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności