Gość lotug Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Wszystkim wiadomo, że niekorzystne dla turbiny jest gaszenie silnika tuż po zatrzymaniu. A jak to się ma do gaszenia silnika korzystając z systemu start/stop. W ruchliwym mieście przejechanie kilku/kilkunastu kilometrów z załączonym systemem spowoduje kilkukrotne zgaszenie i uruchomienie silnika. Czy wówczas szkodzimy turbinie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91649-system-startstop-a-turbina/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Moim zdaniem nie szkodzi. Turbinę się schładza po ostrzejszej jeździe . Ale po mieście to nie ma wpływu oprócz takich że części takie jak altek czy rozrusznik szybciej się zużywają. Start stop nie zadziala gdy turbina nie jest wychłodzona Ale sam osobiście gdybym mial to dziadostwo to bym go wyłączył na stale.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91649-system-startstop-a-turbina/#findComment-730160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Start stop dziala w okreslonych warunkach. Silnik nagrzany, akumulator naładowany, w vw jesli jest jakis błąd to start stop nie działał, poziom zapelnienia dpf tez miał wpływ na działanie systemu. Jak ostro jedziesz i sie zatrzymasz to nie jest tak ze system zatrzyma motor bo stoisz. Wbrew pozorom start stop w jakims tam stopniu moze obrazowac kondycje motoru i osprzetu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91649-system-startstop-a-turbina/#findComment-730163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Poza tym z takich luźnych rozmów z kolegami w pracy... któryś czytał, że w nowszych rozwiązaniach po zgaszeniu silnika załączana jest elektryczna pompka dla utrzymania przepływu oleju do schłodzenia łożysk turbiny... no ale sam nie czytałem, więc nie wiem, jak i kiedy, i w jakich markach jest stosowane takie rozwiązanie. Także traktujcie ten post jako ciekawostkę, może ewentualnie ktoś chce myśl rozwinąć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91649-system-startstop-a-turbina/#findComment-730168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Nie słyszałem by vag miał rakowa pompkę do oleju. W swoich autach mam SS. W jednym mam wyłączone programowo a w drugim jeszcze nie mam wyłączonego. Pompki żadnej nie mam. Turbiny nie uszkodzi się bo olej jest ciepły i przede wszystkim jest tam gdzie miałby być czyli w turbinie. Co dostaje po tylku przez to gaszenie i odpalanie? Ano trochę rozrusznik akumulator. Nie za dużo bo odpalanie zimnego silnika to ponoć zużycie silnika jak zrobienie na ciepłym silniku 1000 km. Tak mawiają. Odpalanie ciepłego silnika to akumulator dostarcza chyba z 10 % prądu co przy zimnym. Rozrusznik w vagach z systemem SS jest z wiekszymi obrotami więc odpalenie takiego ciepłego silnika to wręcz ułamek sekundy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91649-system-startstop-a-turbina/#findComment-730310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.