Skocz do zawartości

Astra G 2.0DTi - brak turba, uwalona dwumasa?


Gość Locoslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Check engine zapala się dość często..., pierwsze co to mechanik powinien sprawdzić jaki błąd i za co odpowiada, może być problem w podciśnieniach, pompa vacum, sterowanie turbiną, sterowanie klapami. Na forum zafiry jest ładnie schemat rozrysowany, zapożyczam link: https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=593&start=735 

 

Jak widać podciśnienie startując od pompy vacum ma po drodze kilka elementów zanim dotrze do turbo. Mi się wydaje, że pod obciążeniem wywala ci błąd auto nie ma mocy, nie wiem jaką masz tam turbinę, u mnie przy zmiennej geometrii w silniku 1.9TDI PD [AJM] 115KM była zapchana kierownica spalin w części gorącej turbiny po zdjęciu i przeczyszczeniu kierownic auto odżyło. Przy rozbieraniu części gorącej nie jest potrzebne nowe wyważanie itp, przynajmniej w tym silniku co ja miałem. Dużo osób myśli, że takie czyszczenie zniszczy turbinę i zazwyczaj wlatuje ta lepsza zregenerowana :D 

 

Jeśli mechanik nie widzi błędu to powinien przeprowadzić diagnozę live data, czyli pomiar podzespołów podczas pracy silnika i jazdy na zadanych obrotach i biegach. Tak to mogą szukać dziury w całym. Jak już masz kawał czasu ten samochód to musiałbyś zobaczyć ile nazbierało się syfu w kolektorach, dolotach i turbinie. Diesel nie jest czystym silnikiem. Co do spalania to sprawdź czujniki temperatury cieczy i paliwa, też mają wpływ na zwiększanie i zmniejszanie dawki paliwa. Takie spalanie jest przy agresywnej jeździe albo bardzo krótkich przebiegach nie przekraczających 10km, przez co silnik czasem nawet porządnie się nie rozgrzeje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Locoslaw napisał:

Nogę mam zazwyczaj lekką to przed ślizganiem wychodziło 7-7,5 litra. Teraz tak około 8-8,5 litra,  zapomnialem dodac ze mi ta astra w hb 3d palila 5,5 -6 przy dynamicznej jezdzie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem OBDII i wyskoczyły mi trzy błędy :

 

P0380 - (B) Obieg prądowy świecy żarowej - Nie występuje,

P1540 - (D) PWM system klimatyzacji - nieważny sygnał - Nie występuje,

P1811 - (A) Usterka sygnału momentu (CAN) - Nie występuje

 

Raczej nic z powyższego nie będzie miało wpływu na moją usterkę ? Chociaż zastanawia przyczyna i skutek P0380?

 

Dodam, że po numerze VIN mi wyszedł sillnik Y20DTH oraz skrzynia F23.

 

Gdybym zdecydował się zrobić z kołem zamachowym, to czy taki zestaw będzie dobry:

 

https://allegro.pl/oferta/kolo-zamachowe-sprzeglo-opel-astra-g-2-0dti-99-9839357342

Edytowane przez Locoslaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności