Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zapalilem pod domem reczny i jedynka. Klepania nie słyszę. . Ale nie przejechalem nawet 20 metrow do garazu i sie wypalanie wlaczylo na zimnym silniku. Poprzednie 80 kilometrów temu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731005
Udostępnij na innych stronach

Jazda testowa po zapodaniu srodka. I przy okazji mały jubileusz

20210130_224025_(1).jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731019
Udostępnij na innych stronach

Magiczne cyfry :D Takie z komisu... :D W Cytrynie też zaraz będę miał 300 000 ciekawe czy nie umknie uwadze. Coś te specyfiki działają tylko na zasadzie jak jest jakiś nagar czy inny osad. Jeśli już coś jest uszkodzone bardziej w stronę zużycia uszczelniaczy czy mechanicznych uszkodzeń, to taki specyfik nie pomoże. Mi pomogło jak wszystko zaszło syfem przez brudne sitko w baku po filtr. Wyczyściłem, dałem nowy filtr, wlałem specyfik na cały bak i się wszystko odmuliło. Wcześniej tryb awaryjny albo auto gasło przy gwałtowniejszym przyspieszaniu już po czyszczeniu bez jeszcze wlanego specyfika. U mnie wleciał niebieski STP do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków, 20-25zł kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731020
Udostępnij na innych stronach

Za dwa trzy dni napisze o efektach. Na tą chwile poprawa jest kolosalna.Wstrzymuje sie z wyciaganiem wtryskiwaczy. Czekam z informacjami az cały specyfik zejdzie z ukladu. Bo na te chwile nie wiem czy poprawa jest bo przyczyscilo uklad czy dlatego ze ten preparat jeszcze krąży i ma chwilowy wplyw na wtryskiwacze.

U mnie wjechał liqui bo akurat brachol taki kupil. 48 zł za 500ml 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731026
Udostępnij na innych stronach

Efekty sa takie:

-Brak stuku wtryskiwaczy przy mocnym przyspieszeniu lub pod wiekszym obciazeniem

- silnik delikatniej chodzi

- spalanie chwilowe na rozgrzanym 0,4- 0,5 wczesniej było 0,6-0,7

Dpf przetrwał mi 150 km. Z czego 100 zrobilem po autostradzie ostro pałujac, 50 po drogach lokalnych( mozna przyjac ze jazda w miescie była wykluczona)

Gdy włączylo mi sie wypalanie temperatura max spalin jaką uzyskalem to 450-460 stopni w czasie ostrej jazdy pod różnym obciazeniem. Zdecydowanie za mało aby wypalanie doszło do skutku. Na aplikacji pokazuje mi tylko temperature , nie mam poziomu zapelnienia z powodu A17DTS który jest diagnozowalny tylko oryginalnym sprzętem. 

Auto ma moc, nie mam falowania obrotów, nadmiernego kopcenia czy dymienia. Średnie spalanie z ostatnich 8tys kilometrów to 5,2 litra. 

Oleju nie przybywa. Wymieniony 6tys temu. Na dzień dzisiejszy z powodu ciągłego wypalania żywotność spadla na 15 %. Pilnuje od zawsze aby nie gasić motoru w czasie wypalania lub z tego co widzę po temperaturze próby wypalania.

Zaczyna mnie drażnić ten Dpf i brak możliwości przeczytania danych. Jedynie to aplikacja poprzez interfejs elm czyta jakies dane. Typu temperatura spalin, korekty, i dystans od ostatniego wypalania. Reszta jest nie do ogarniecia.

Op-com ktory posiadam nie obsługuje rocznika, vaux-com nie podaje zadnych bloków pomiarowych, wurth wow i delphi tylko vin i jakies szczątkowe podstawowe dane. W innych modelach motoru łącza sie prawidłowo . Nawet w mlodszej o 4 lata zafirze mam pełny podgląd. No i teraz mam zagwozdke co dalej. 

Jutro jade rano na diagnostyke, do nie autoryzowanego serwisu opla. Jesli tam nie da rady mi sprawdzic poziomu zapelnienia dpf,oraz jego przeplywu  to w przyszlym tygodniu aso opla. 

Mialem kupioną głowice maxi ecu ktora czyta tego opla, ale przyszła uszkodzona, oddałem i zwrócili kase gdyz nie chcialem wymiany. 

Z tego co ogladalem opel scanner can jest za 899 zl. Na pytanie czy sprawdze tym dpf w moim aucie odpowiedzieli ze tak bo jest w spisie, na pytanie czy realnie to sprawdzi lub czy istnieje mozliwosc zwrotu jesli nie bedzie obsługi dpf jest milczenie.

Wątków o programach do tego modelu jest mnóstwo, a w kazdym tak sprzeczne informacje ze głowa mała.  Przeczytałem chyba całe forum insigni i astraclub. 

Na te chwile jestem wsciekły ze nie mogę żadnych realnych danych przeczytac, ani nie wiem jakie programy mi to umozliwia( tylko opcom z adaco ponad 3tysie i to nie jest do końca pewne) . Jesli diagnostyka na warsztacie i aso nie pomoze wyciągam egr i dpf do czyszczenia. Przy okazji czyszczenie dolotu, odmy intercoolera. Wtryskiwacze bym wykluczył na te chwile. Ale jesli zajdzie potrzeba też wylecą. 

Edytowane przez Marcin 83

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731157
Udostępnij na innych stronach

Opcom na wersji przy nazwie 090714 na clonie miałem możliwość zobaczenia stanu nasycenia DPF. Jak się nie mylę były to jakieś funkcje specjalne/dodatkowe i tam taka zakładka do zainicjowania wypalania DPF poprzez program. Teraz dokładnie nie powiem, bo urządzenie oddałem do znajomego i na kompie czystki. Oczywiście ta procedura nie chciała wystartować, temperatura na chłodnicy 90 stopni, ponad pół baku paliwa. Na pewno była ta opcja tam gdzie programuje się nowe klucze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731276
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze. A17DTS opcomy nie gadają, tylko oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731277
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie maili z chlopakami od aplikacji dpf opl dowiedzialem sie że utrudniona komunikacja z autem to raz, a dwa że sterownik denso nie wysyla informacji o stopniu zapelnienia filtra. Dzis zrobilem porownanie wszystkich osiagalnych danych dotyczacych mojego dpf i kolegi. Dwa bloki pomiarowe maja rażące rozbieżności. Jutro jade na diagnostyke,zobaczymy co powiedza. W wekeend do tego przysiade bo juz mam dość latania po autostradzie aby wychwycic moment wypalania i ostro dać mu w palnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731285
Udostępnij na innych stronach

Dpf zapelniony, do czyszczenia. Pozostale parametry w normie. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731286
Udostępnij na innych stronach

Wnetrze dpf

20210205_115115_(1).jpg

Tu endoskopem zrobione

Screenshot_20210205-115528_(1).png

Screenshot_20210205-115449.png

A tu rurka z czujnika

Screenshot_20210205-120736_(1).png

Screenshot_20210205-120928_(1).png

Screenshot_20210205-120928.png

Dawać go do czyszczenia czy wyczyscic rurke i węże z czujników, włożyć spowrotem i sprawdzic reakcje?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91705-korekty-wtryskiwaczy-interpretacja/page/2/#findComment-731371
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności