Skocz do zawartości

Opel Vectra C 1.8 plan zakupu


Gość Lukiro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie jestem posiadaczem Hondy Civic VIII 1.4 z 1998 roku w lipcu może trochę wcześniej planuję przejście na Vectrę C z silnikiem 1.8 i tutaj moje pytania, jakie są główne różnice pomiędzy wersjami ? Widziałem głównie Sedany i wersje po lifcie, główne rzeczy jakie zauważyłem to 4x elektryczne w wersji po lifcie szyby nad sedanem i najczęściej większy ekran komputera pokładowego, ale widziałem również, że w sedanie da się te ekrany zamienić i tak, czy są jakieś inne znaczne różnice między modelami tej Vectry? Interesuje mnie najbardziej silnik 1.8 z budżetem tak 8000 max

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał czasu do lipca, może kupisz całkiem inne auto. Co do nadwozia to lepszy będzie liftback ten z otwieraną szybą bagażnika, ja mam sedana i przez tą stałą szybę ciężko wyciąga się spore elementy jak walizki czy wózek dziecięcy. Auto sprowadzane będzie miało bogaty pakiet wyposażenia (oczywiście są też słabe wersje wyposażenia). Kupisz taką krajową wersje to nie będzie wszystkich szyb w prądzie, radio bez GPS, maska na pałągu nie na siłownikach. Ja mam wersje z Niemiec, znajomy ma z Polski, mam lepsze wyposażenie przedlifta jak on polifta krajowego. Ale wiadomo można sobie dobrać pewne rzeczy wyposażenia przy zakupie. Dla mnie przy zakupie auta liczy się zawsze kondycja silnika, zawieszenie, układ wspomagania i układ hamulcowy, reszta to dodatki wizualne czy estetyczne. I to jak były przeprowadzane naprawy i eksploatacja, czy są stare części i jakieś paragony czy FV. Bo jak serwis w Niemczech 10 lat temu był, nikt nie wypowie się o rozrządzie olejach, to znaczy że po zakupie albo w trakcie trzeba go dokładnie obejrzeć bo mogą wyjść później niespodzianki.

IMG_20200725_155902.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WariatPSM napisał:

Kawał czasu do lipca, może kupisz całkiem inne auto. Co do nadwozia to lepszy będzie liftback ten z otwieraną szybą bagażnika, ja mam sedana i przez tą stałą szybę ciężko wyciąga się spore elementy jak walizki czy wózek dziecięcy. Auto sprowadzane będzie miało bogaty pakiet wyposażenia (oczywiście są też słabe wersje wyposażenia). Kupisz taką krajową wersje to nie będzie wszystkich szyb w prądzie, radio bez GPS, maska na pałągu nie na siłownikach. Ja mam wersje z Niemiec, znajomy ma z Polski, mam lepsze wyposażenie przedlifta jak on polifta krajowego. Ale wiadomo można sobie dobrać pewne rzeczy wyposażenia przy zakupie. Dla mnie przy zakupie auta liczy się zawsze kondycja silnika, zawieszenie, układ wspomagania i układ hamulcowy, reszta to dodatki wizualne czy estetyczne. I to jak były przeprowadzane naprawy i eksploatacja, czy są stare części i jakieś paragony czy FV. Bo jak serwis w Niemczech 10 lat temu był, nikt nie wypowie się o rozrządzie olejach, to znaczy że po zakupie albo w trakcie trzeba go dokładnie obejrzeć bo mogą wyjść później niespodzianki.

IMG_20200725_155902.jpg

Jest szansa zmieszczenia się w budżecie przy sprowadzaniu ? Czy tu już podajesz opcję gdyby dozbierać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od rocznika/przebiegu/wyposażenia. Teraz benzyna jest o wiele droższa od diesla. Akurat 1.8 to przyzwoity silnik, w miarę elastyczny, dobrze się zbiera nie pali jakoś dużo benzyny. Jest dobry do LPG, tylko trzeba pamiętać tam o zaworach. Jest dość sporo elektroniki, jak dla mnie na minus wielo-wahacz w tylnym zawieszeniu, jest tam trochę tulei oraz innych elementów zawieszania, które do tanich nie należą. Moim zdaniem biorąc taką cywilną wersje Vectry C i Vectry B, to w przyczepności wygrywa dla mnie Vectra B. Jakoś ten tył myszkuje przy większych prędkościach na zakręcie w Vectrze C, może to kwestia wysokości i twardości zawieszenia. 

 

Przeniosłem temat do poradnika kupującego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie wszystko wskazuje na możliwość zakupu przedlifta, a tam był tylko z18xe/xel. W polifcie od II połowy 2005 był tylko z18xer. Tak więc łącznie mamy 2 silniki a nie parę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Właśnie mi chodziło o ten xer. Większą moc ale silnikmzbdoluntriszke mulasty by od 3000 czy nawet 3500 obr dostać kopyto. Na wysokich obrotach idzie całkiem fajnie. Miewa problemy ze zmiennymi fazami. Jak nie koła to elektrozawory i takie tam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wesol napisał:

silnikmzbdoluntriszke

No tak. Zgadzam się w pełni. No i oczywiście popieram w całej rozciągłości.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności