Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.8 140km B+G szarpanie przy odpuszczaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Mam identyczny silnik. jestem ciekaw czy może to być spowodowane tym czujnikiem. zauważyłem że te szarpnięcia raz sa, raz nie ma. czyszczenie niby coś tam dało ale jak stoi sie w korkach to jest po staremu, strasznie irytujące xd 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tytuspiotr4

U mnie pojawiają się cały czas, serio tak sobie chwaliłem ten samochód przy kupnie ale odkąd się zaczęło szarpanie myśląc o nim wziąłbym karnister i go podpalił xd bylem u mechanika r-car specjaliści od Opla, wspomnieli że to również mogą być sprężyny w sprzęgle.. Ciekawi mnie to i chyba jest to też ważna informacja ze u mnie wystarczy na sec nacisnąć lekko pedal gazu, dosłownie musnąć i szarpnięcia 3 występują za każdym razem.. Co się dzieje w tym momencie, co zaczyna prace przy muśnięciu pedała że silnik się nawet nie ruszy, wskazowka prędkościomierza przy muśnięciu nawet nie drgnie a szarpnięcia występują? może od tego trzeba zaczac? Są tu jacyś szpece od zasad działania silnika? Rozumiem że przepustnica się otwiera przy naciśnięciu pedała, ale też przypuszczalnie, hamuje silnikiem i musnę pedal gazu, co w tym momencie kończy i zaczyna pracę? Przejdźmy może krok po kroku ten proces a dojdziemy do rozwiązania problemu... W tym momencie obstawiam póki co: komputer, sprzęgło lub cwk. 

Fakt że na 4 i 5 biegu szarpnięcia są nie odczuwalne, tak samo jak na 3 biegu bywa że nie czuć, na 1 i 2 są bardzo odczuwalne, czuję się jakbym nie umiał jeździć autem xd

 

Sprawdź proszę czy również masz szarpnięcia jadąc np na 2 czy 3 i musniesz noga pedal gazu, będziemy wiedzieli czy to ten sam problem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tytuspiotr4

Update, przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post "Auto ma wymienione sprzęgło (śmiga wszystko lux) objaw jest taki sam zarówno na benzynie jak i na lpg (świeżo wymieniona listwa wtryskowa po przejechanu 140k km" 

 

Czyli sprzęgło odpada, ufff, myślałem że będę wymieniał xd

Zostaje sterowanie komputerem 

Cwk podaje zle dane

BTW. Ja mam naklepane 240k km w viki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprzęgło świeżo co robione było, luka nówka sztuka dopasowana po vinie więc to raczej nie to. jutro w dzień sprawdze to muskanie, na pewno wystepuje przy 1 i 2 biegu tak załózmy do 2,5-3k obrotów i to tez nie zawsze. mam wrażenie że jak przyśpieszam raptownie i przy tam 3k obrotów puszcze gaz to jakby płynnie hamował bez poszarpywania, jak jade równomiernie cały czas 3k i puszcze gaz to są takie 2-3  szarpniecie i dalej już płynnie hamuje. widziałem gdzieś film na yt że typek miał identyczny problem z astra g, finalnie pomogła mu wymiana komputera... silnik pracował ok u niego, jedynie występowały te poszarpywania. u mnie jest jeszcze opcja taka bo poprzedni właściciel założyl jakieś inne wałki rozrządu, ponoć od sportowej wersji, ile w tym prawdy szczerze nie wiem ale coś tam lepiej się zbiera niż te 140kuni którego wyjechało z fabryki. ogólnie miałem wcześniej forda i ten pedał gazu pracuje zupełnie inaczej, w starym fordzie mk1 od 1milimetra gazu obroty wzrastały i ten gaz faktycznie był dodawany, tutaj jakby pierwszy centymetr wciśnięcia gazu nie robi kompletnie nic, dopiero potem rosną obroty, też dziwnie :D

jutro w dzień sprawdze to muskanie pedałem i dam znac co i jak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tytuspiotr4

Z tego co wyczytałem pedal gazu ma opóźnienie w działaniu, 1sec-1,5sec, też tak mam i czytałem że wiele osób tak ma,  wspomniany kolega w wcześniejszych postach też tak mial. Odrazu mówię, wymieniłem pedal i nic to nie dało :D wymieniałem też filtr paliwa ori, również żadnej poprawy(to odnośnie posta jakiegoś forumowicza w tym wątku) 

Kurcze jakby się znalazła jakas osoba żeby podmienić komputer.. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem z 2137 wątków na forach, jutubach i innych poradnikach, sprzed 10 jak i srzed 2 lat, każden jeden kończy się na tym że "nie udało się rozwiązać, żyje do dzisiaj/sprzedałem auto". Informacyjnie u siebie mam zalany ceramizer zarówno do silnika jak i skrzyni, nic to nie dało. W skrzyni świeżutki olej, wymiana wraz ze sprzęgłem, płyn hamulcowy tez w tym samym czasie. występuje to i na lpg i na benzin. nieregularnie, raz jest raz nie ma. gdzieś wyczytałem że to może być wina właśnie sprzęgła, a raczej jednomasy. przy odpuszczaniu gazu przy tych niskich prędkościach obrotowych moze jakieś duże siły działają na sprzęgło/silnik i te sprężyny w tarczy sprzęgła nie są w stanie tego wytłumić? albo nie mają tej siły pędu co przy wyższych prędkościach? można wysnuć taki wniosek przy tym puszczeniu gazu po szybkim przyśpieszeniu do załózmy tych 3k obrotów na drugim biegu... możesz sprawdzić u siebie czy przy takim przyśpieszeniu i odpuszczeniu gazu dalej będzie szaprać :D

Jak nie komp to nie wiem co to może być, poza tym auto jest w stanie może nie idealnym bo nie jest nowe z fabryki ale na pewno bardzo dobrym, zadbanym. półośki skrzyni silnik, wszystko po prostu chodzi bezproblemowo, nie ma żadnych błedów w kompie, nie ma żadnego punku zaczepienia...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie poszarpuje jak muskam pedał gazu podczas hamowania na żadnym biegu, dopiero jak normalnie dodam gazu i puszcze to raz na jakis czas coś szarpnie ale dramatu nie ma 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tytuspiotr4

Ok to u mnie jest coś grubszego widocznie, bo prYszybkim przyspieszeniu do 3tys obr. I puszczeniu gazu na 2 i 3 nadal są Szarpnięcia :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie obstawiam przepustnice, po czyszczeniu jakims specyfikiem od k2 mam wrażenie że jest lepiej. trzeba by ją całkowicie zdemontowac i wyczyścić na poważnie. może uszczelka przepustnicy tam do dolotu jest zwalona i puszcza jakieś lewe powietrze. najgorsza opcja to komputer, z tego co widziałem nie należą do najtańszych. najlepiej byłoby kogoś złapać z okolic, podmienić i pojeździć chwile potestowac 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość tytuspiotr4

Bawiłem się dziś z przepustnica, u mnie była lekko brudna ale posprawdzałem to i owo jeszcze i okazuje się że moja membrana w pokrywie zaciąga powietrze bardzo lekko a gdy odkręcę korek wlewu oleju przy włączonym silniku lekko przyciąga korek. Czy u Ciebie zaworek odmy w pokrywie zaworów działa prawidłowo? Jak dasz piankę to nie wciąga Ci jej czasami? Daj znać jak coś 

Edytowane przez tytuspiotr4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności