Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o podpowiedź .

Wymieniłem chłodnice po strcie zaworu spustowego o którym pisałem w innej relacji. 

Teraz jest nowy problem , nie miałem płynu i zalałem wodą i teraz mam taki efekt że po wymianie chłodnicy z pod korka w zbiorniczku wyrównawczym wybryzguje woda oczywiście za każdym razem po przejechaniu około 50 km.

Przewody od wody twardnieją ale z tego co pamiętam to jak silnik się rozgrzał to zawsze tak było bo po jakiś 30 min lub 1godź wracają powoli do normy wraz ze stygnięciem .

Przed wymianom chłodnicy jak był płyn nic takiego nie było.

Od czego zacząć ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/
Udostępnij na innych stronach

Kolego nowoczesne silniki w który też jest wyposażone twoje autko powinny jeździć na płynach chłodniczych ze względu na temperaturę pracy powyżej 100C.

Myślę że dlatego masz problem z gotowaniem wody i wyrzucaniem ze zbiornika wyrównawczego.

Druga sprawa to budowa układu chłodzenia w twoim autku - woda może powodować zatykanie/zaklejanie bardzo cienkich kanałów w chłodnicy, nagrzewnicy czy silniku.

Płyn chłodzący na bazie g12 nie jest jakoś bardzo drogi od 30 - 50PLN a problemów można sobie narobić na ładnych kilka stów.

Według mnie szkoda zapaskudzać nową chłodnice osadem z wody. Można stosować wodę demineralizowaną (woda DEMI) z koncentratem do chłodnic G-12 - ale to jest już chłodziwo a nie zwykła woda.

.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736407
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie korek powinien pomóc odpowietrzyć się układowi chłodniczemu. Żadna woda, tylko w przypadku awarii na trasie, Rafał dobrze radzi post wyżej. Ja zawszę jak wymieniam płyn czy jakiś element związany z ponownym zalaniem płynu, to odkręcam korek na zbiorniczku wyrównawczym i czekam aż zagrzeje się silnik do pierwszego załączenia wiatraka na chłodnicy. Można delikatnie pomóc po wstępnym nagrzaniu dodając delikatnie gazu tak w przedziale 800-1500rpm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736413
Udostępnij na innych stronach

I tu zgadzam się z kolegami ,ale dziś miałem zmienić na płyn ale zrobiłem test na co2 i wyszedł pozytywny więc prawdopodobnie UPG ,ale mam dylemat bo po wymianie chłodnicy było 150 km ok a później zapalił się błąd P0403 i myśle że to może być uszczelka pod EGR .

Te pryskanie z pod korka to około 1/2 szklanki na 150 km. 

Wydech bez dymienia.

Czy ten błąd możesugerować dostawanie się spalin z pod podstawy zaworu EGR do układu chłodzenia czy raczej nie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736414
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi sprawdzić uszczelki pod EGR i czy rzeczywiście dobrze pracuje. Jeśli jest chłodzony cieczą to może być taka naciągana teoria. Jaki jest to silnik, pojemność i oznaczenie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736427
Udostępnij na innych stronach

I ta będziesz do każdego tematu dopisywał jaki masz silnik?

Nie prościej wpisać do profilu?

Oglądnij sobie budowę EGR i zobacz skąd mogą się brać spaliny w płynie i jak mylące jest takie badanie gdy nie zna się budowy tego silnika

2021-05-30_092213.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736440
Udostępnij na innych stronach

Czyli co nie możliwe jest żeby spaliny dostawały się do układu chłodzenia przez EGR.

To jeszcze raz jak twardnieją mi węże , bryzga cyklicznie z pod korka zbiorniczka wyrównawczego , test co2 wyszedł pozytywny czyli to tylko UPG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736459
Udostępnij na innych stronach

Własnie możliwe.

Nie musi to być od razu UPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736474
Udostępnij na innych stronach

Ok tak właśnie myślałem tym bardziej że kolejnego dnia przez cały dzień jazdy miałem błąd EGR .

I oby tak było w sobote wymienie uszczelke pod EGR więc zobacze co faktycznie się stało , po tej wymianie chłodnicy zrobiłem ponad 800 km. i tylko pryszczy , owinołem korek szmatko i ona robi się mokra ale da radę jeździć,  zero dymku z tłumika i świece wszystkie takie same z pozytywnym spalaniem.

Więc w sobote wieczorem napisze co i jak .

POZDRAWIAM. 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92459-pryskanie-wody-zbiornik-wyr%C3%B3wnawczy/#findComment-736480
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności