Skocz do zawartości

Pryskanie wody zbiornik wyrównawczy


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o podpowiedź .

Wymieniłem chłodnice po strcie zaworu spustowego o którym pisałem w innej relacji. 

Teraz jest nowy problem , nie miałem płynu i zalałem wodą i teraz mam taki efekt że po wymianie chłodnicy z pod korka w zbiorniczku wyrównawczym wybryzguje woda oczywiście za każdym razem po przejechaniu około 50 km.

Przewody od wody twardnieją ale z tego co pamiętam to jak silnik się rozgrzał to zawsze tak było bo po jakiś 30 min lub 1godź wracają powoli do normy wraz ze stygnięciem .

Przed wymianom chłodnicy jak był płyn nic takiego nie było.

Od czego zacząć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nowoczesne silniki w który też jest wyposażone twoje autko powinny jeździć na płynach chłodniczych ze względu na temperaturę pracy powyżej 100C.

Myślę że dlatego masz problem z gotowaniem wody i wyrzucaniem ze zbiornika wyrównawczego.

Druga sprawa to budowa układu chłodzenia w twoim autku - woda może powodować zatykanie/zaklejanie bardzo cienkich kanałów w chłodnicy, nagrzewnicy czy silniku.

Płyn chłodzący na bazie g12 nie jest jakoś bardzo drogi od 30 - 50PLN a problemów można sobie narobić na ładnych kilka stów.

Według mnie szkoda zapaskudzać nową chłodnice osadem z wody. Można stosować wodę demineralizowaną (woda DEMI) z koncentratem do chłodnic G-12 - ale to jest już chłodziwo a nie zwykła woda.

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie korek powinien pomóc odpowietrzyć się układowi chłodniczemu. Żadna woda, tylko w przypadku awarii na trasie, Rafał dobrze radzi post wyżej. Ja zawszę jak wymieniam płyn czy jakiś element związany z ponownym zalaniem płynu, to odkręcam korek na zbiorniczku wyrównawczym i czekam aż zagrzeje się silnik do pierwszego załączenia wiatraka na chłodnicy. Można delikatnie pomóc po wstępnym nagrzaniu dodając delikatnie gazu tak w przedziale 800-1500rpm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu zgadzam się z kolegami ,ale dziś miałem zmienić na płyn ale zrobiłem test na co2 i wyszedł pozytywny więc prawdopodobnie UPG ,ale mam dylemat bo po wymianie chłodnicy było 150 km ok a później zapalił się błąd P0403 i myśle że to może być uszczelka pod EGR .

Te pryskanie z pod korka to około 1/2 szklanki na 150 km. 

Wydech bez dymienia.

Czy ten błąd możesugerować dostawanie się spalin z pod podstawy zaworu EGR do układu chłodzenia czy raczej nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi sprawdzić uszczelki pod EGR i czy rzeczywiście dobrze pracuje. Jeśli jest chłodzony cieczą to może być taka naciągana teoria. Jaki jest to silnik, pojemność i oznaczenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ta będziesz do każdego tematu dopisywał jaki masz silnik?

Nie prościej wpisać do profilu?

Oglądnij sobie budowę EGR i zobacz skąd mogą się brać spaliny w płynie i jak mylące jest takie badanie gdy nie zna się budowy tego silnika

2021-05-30_092213.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co nie możliwe jest żeby spaliny dostawały się do układu chłodzenia przez EGR.

To jeszcze raz jak twardnieją mi węże , bryzga cyklicznie z pod korka zbiorniczka wyrównawczego , test co2 wyszedł pozytywny czyli to tylko UPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak właśnie myślałem tym bardziej że kolejnego dnia przez cały dzień jazdy miałem błąd EGR .

I oby tak było w sobote wymienie uszczelke pod EGR więc zobacze co faktycznie się stało , po tej wymianie chłodnicy zrobiłem ponad 800 km. i tylko pryszczy , owinołem korek szmatko i ona robi się mokra ale da radę jeździć,  zero dymku z tłumika i świece wszystkie takie same z pozytywnym spalaniem.

Więc w sobote wieczorem napisze co i jak .

POZDRAWIAM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności