Skocz do zawartości

Kontrolka chłodnicy - astra g


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chesco

Wejdź na Allegro i popatrz kto rozkłada anglika jeżeli masz z klimą to pytaj czy On ma też z klimą kupisz za parędziesiąt złociszy. Normalnie okablowanie nie stanowi dla takiej osoby wartości bo nie ma zapotrzebowania. U nich nie sypią soli ani tlenku bo nie pada śnieżek i dlatego są jak nówki Ja tak zrobiłem. Możesz rozebrać wtyczkę i wymienić tylko ten kabelek który jest zaśniedziały styki rozgiąć i wlutować nowy kabelek o tej samej średnicy. Kolega polecił mi to bo sam to przerabiał w twoim silniku. Polecam . Przerabiałem to Pozdro.

Zakupiłem u pewnej Pani w Lublinie. Obie wtyki wymienione i niestety dalej prawie to samo. Różnica jest taka, że teraz załącza się i wentylator od chłodnicy i ten od klimy. W czasie jazdy natomiast mam dyskotekę na desce rozdzielczej z udziałem obu pomarańczowych kontrolek (silniczek i chłodniczka) a wentylatory w takt tej dyskoteki to się wyłączają, to znów załączają.

Aaa... no i klima przestała działać. Do tego elektrycy mówią, że nie mogli się techem skomunikować z tym modułem od wentylatorów (podobnie jak z układem poduszki powietrznej w celu skasowania błędu).

 

Pytanie: Czy to świadczy o awarii tej centralki i mam kupować nową? czy może warto zacząć od wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej, który ponoć jest w kolektorze dolotowym?

 

 

 

==================== A JEDNAK ROZWIĄZANIE ===================

 

Otóż problem rozwiązał się sam (a powiadają, że cuda się nie zdarzają :wesoly: ). Trochę pokombinowałem przy tej dyskotece z kontrolek. Żeby mi zbytnio nie chłodziło tego silnika, odpiąłem wentylator od klimy. Po jakimś czasie trochę się działanie pozostałego wentylatora ustabilizowało, ale w dalszym ciągu świeciła się kontrolka. Różnica na plus jednak była taka, że kiedy gasiłem auto, wentylator się wyłączał wraz z silnikiem (wcześniej po zgaszeniu silnika, wentylator dalej pracował). Wtedy postanowiłem podłączyć z powrotem wentylator od klimy. Po skasowaniu nieaktualnych błędów (30 cykli prawidłowego uruchomienia silnika) kontrolka zgasła i już się nie zapala. Wnioskuję sobie, że sterownik musiał się jakby zaadoptować do zmian po wymianie tych złączek. Po okresie adaptacji wszystko się ustabilizowało i kontrolka z chłodniczką już mi więcej nie psuje widoku :wink:

 

Aaaa... no i obyło się byez wymiany tej centralki (czyli 300PLN w kieszeni)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-169839
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Grzechosław

Mam podobny problem. Zapala się ta żółta kontrolka z wiatrakiem podczas jazdy nie ma reguły czy silnik jest zimny czy nagrzany, maksymalnie nagrzewa się do 89 stopni. Tylko podczas tego gdy ta kontrolka się włącza przestaje pracować obrotościomierz, obroty spadają do zera, ale samochód nie traci mocy nic się z nim nie dzieje po kilka sekundach kontrolka gaśnie i obrotościomierz znowu pracuje. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-54350
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie po poprzedniej akcji problem wrócił. Tym razem okazało się, że przyczyną była przerwa w instalacji elektrycznej (wiązka między sterownikiem chłodzenia, a układem klimy). Konkretnie urwane i zaśniedziałe były przewody przy złączce od presostatu (czujnika ciśnienia klimy)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość mario84pl

Witam, odświeżę trochę temat, żeby nie zakładać nowego.
Ostatnio pojawił się u mnie problem z kontrolką układu chłodzenia, gdy temperatura silnika przekroczy 90st, uruchamia się wentylator na wyższym biegu i zapala się kontrolka, po ochłodzeniu, wentylator zwalnia ale kontrolka nie gaśnie.
Problem pojawił się chyba po wymianie chłodnicy wody.
Mam klimatyzację, która nie działa, osobną chłodnicę klimatyzacji i osobny wentylator.
Zauważyłem, że wentylator klimatyzacji bardzo ciężko poruszyć, więc bardzo możliwe, że w ogóle się nie kręci.
Czy to może być przyczyna zapalania się kontrolki?
Nie umiem zlokalizować wejścia czujnika temperatury, żeby go odłączyć i sprawdzić zachowanie się wentylatorów.

Drugie pytanie przy okazji. Klimatyzacja mi nie działa od dwóch lat już, z powodu uszkodzenia sprężarki lub tylko sprzęgiełka w niej, tak powiedział fachowiec od klimatyzacji.
Nie pamiętam jakie było zachowanie wentylatora klimatyzacji kiedy klimatyzacja przestała działać.
Czy możliwe jest jednak, że klimatyzacja nie działa z powodu zatarcia się wentylatora?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-636939
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość Konrado 100

Mam takie pytanie bo święci mi sie kontrolka chłodnicy i nie włącza sie wentylatory chłodzenia i też przez to nie działa mi klimatyzacja?

 

 

 

Przeniosłem do właściwego tematu.

Następnym razem wywalę w kosz.

Czytać regulamin

Ale też przeczytać ten temat i pokrewne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-721204
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego klima nie działa.

Może "odświęć" kontrolkę i pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-721207
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Kuba142

Cześć,

Orientacyjnie. Mam astrę G z silniczkiem 1.7 isuzu z 2003 roku. Autem jeżdzę od 3 lat, ale dopiero (chyba) w tym roku poraz pierwszy załączył mi się wiatrak chłodnicy, ale nie o to chodzi. Wczoraj wracając z pracy, przy 90 stopniach, zapaliła się kontrolka chłodnicy (elektronicznego modułu układu chłodzenia).  Kontrolka się paliła, z czasem wskaźnik temperatury delikatnie opadł. Dojechałem do dentysty, zgasiłem silnik, wróciłem godzinę później, odpaliłem i już więcej palącej się kontrolki nie widziałem. Klimy nie mam w aucie nabitej.

 

Jak myślicie? Bez podpinana kompa pod auto. Czy to po prostu oznaka działającego wentylatora? Czy być może jakiś błąd? Płyn jest w układzie.

 

Pytam, bo może ktoś z Was miał taką sytuację i coś podpowie zanim zacznę grzebać w pamięci sterownika.

 

Dziękuję

Edytowane przez Kuba142

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-737576
Udostępnij na innych stronach

Tematy połączyłem.

Jesteś na forum od 2016 roku i jeszcze nie umiesz się poruszać na forum?

No i przeczytaj co pisze instrukcja obslugi na str. 27

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-737578
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności