Gość Chesco Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Wejdź na Allegro i popatrz kto rozkłada anglika jeżeli masz z klimą to pytaj czy On ma też z klimą kupisz za parędziesiąt złociszy. Normalnie okablowanie nie stanowi dla takiej osoby wartości bo nie ma zapotrzebowania. U nich nie sypią soli ani tlenku bo nie pada śnieżek i dlatego są jak nówki Ja tak zrobiłem. Możesz rozebrać wtyczkę i wymienić tylko ten kabelek który jest zaśniedziały styki rozgiąć i wlutować nowy kabelek o tej samej średnicy. Kolega polecił mi to bo sam to przerabiał w twoim silniku. Polecam . Przerabiałem to Pozdro. Zakupiłem u pewnej Pani w Lublinie. Obie wtyki wymienione i niestety dalej prawie to samo. Różnica jest taka, że teraz załącza się i wentylator od chłodnicy i ten od klimy. W czasie jazdy natomiast mam dyskotekę na desce rozdzielczej z udziałem obu pomarańczowych kontrolek (silniczek i chłodniczka) a wentylatory w takt tej dyskoteki to się wyłączają, to znów załączają. Aaa... no i klima przestała działać. Do tego elektrycy mówią, że nie mogli się techem skomunikować z tym modułem od wentylatorów (podobnie jak z układem poduszki powietrznej w celu skasowania błędu). Pytanie: Czy to świadczy o awarii tej centralki i mam kupować nową? czy może warto zacząć od wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej, który ponoć jest w kolektorze dolotowym? ==================== A JEDNAK ROZWIĄZANIE =================== Otóż problem rozwiązał się sam (a powiadają, że cuda się nie zdarzają ). Trochę pokombinowałem przy tej dyskotece z kontrolek. Żeby mi zbytnio nie chłodziło tego silnika, odpiąłem wentylator od klimy. Po jakimś czasie trochę się działanie pozostałego wentylatora ustabilizowało, ale w dalszym ciągu świeciła się kontrolka. Różnica na plus jednak była taka, że kiedy gasiłem auto, wentylator się wyłączał wraz z silnikiem (wcześniej po zgaszeniu silnika, wentylator dalej pracował). Wtedy postanowiłem podłączyć z powrotem wentylator od klimy. Po skasowaniu nieaktualnych błędów (30 cykli prawidłowego uruchomienia silnika) kontrolka zgasła i już się nie zapala. Wnioskuję sobie, że sterownik musiał się jakby zaadoptować do zmian po wymianie tych złączek. Po okresie adaptacji wszystko się ustabilizowało i kontrolka z chłodniczką już mi więcej nie psuje widoku Aaaa... no i obyło się byez wymiany tej centralki (czyli 300PLN w kieszeni)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-169839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechosław Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Mam podobny problem. Zapala się ta żółta kontrolka z wiatrakiem podczas jazdy nie ma reguły czy silnik jest zimny czy nagrzany, maksymalnie nagrzewa się do 89 stopni. Tylko podczas tego gdy ta kontrolka się włącza przestaje pracować obrotościomierz, obroty spadają do zera, ale samochód nie traci mocy nic się z nim nie dzieje po kilka sekundach kontrolka gaśnie i obrotościomierz znowu pracuje. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-54350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chesco Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 U mnie po poprzedniej akcji problem wrócił. Tym razem okazało się, że przyczyną była przerwa w instalacji elektrycznej (wiązka między sterownikiem chłodzenia, a układem klimy). Konkretnie urwane i zaśniedziałe były przewody przy złączce od presostatu (czujnika ciśnienia klimy)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario84pl Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Witam, odświeżę trochę temat, żeby nie zakładać nowego.Ostatnio pojawił się u mnie problem z kontrolką układu chłodzenia, gdy temperatura silnika przekroczy 90st, uruchamia się wentylator na wyższym biegu i zapala się kontrolka, po ochłodzeniu, wentylator zwalnia ale kontrolka nie gaśnie.Problem pojawił się chyba po wymianie chłodnicy wody.Mam klimatyzację, która nie działa, osobną chłodnicę klimatyzacji i osobny wentylator.Zauważyłem, że wentylator klimatyzacji bardzo ciężko poruszyć, więc bardzo możliwe, że w ogóle się nie kręci.Czy to może być przyczyna zapalania się kontrolki?Nie umiem zlokalizować wejścia czujnika temperatury, żeby go odłączyć i sprawdzić zachowanie się wentylatorów.Drugie pytanie przy okazji. Klimatyzacja mi nie działa od dwóch lat już, z powodu uszkodzenia sprężarki lub tylko sprzęgiełka w niej, tak powiedział fachowiec od klimatyzacji.Nie pamiętam jakie było zachowanie wentylatora klimatyzacji kiedy klimatyzacja przestała działać.Czy możliwe jest jednak, że klimatyzacja nie działa z powodu zatarcia się wentylatora?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-636939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konrado 100 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Mam takie pytanie bo święci mi sie kontrolka chłodnicy i nie włącza sie wentylatory chłodzenia i też przez to nie działa mi klimatyzacja? Przeniosłem do właściwego tematu. Następnym razem wywalę w kosz. Czytać regulamin Ale też przeczytać ten temat i pokrewne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-721204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Pewnie dlatego klima nie działa. Może "odświęć" kontrolkę i pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-721207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba142 Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 (edytowane) Cześć, Orientacyjnie. Mam astrę G z silniczkiem 1.7 isuzu z 2003 roku. Autem jeżdzę od 3 lat, ale dopiero (chyba) w tym roku poraz pierwszy załączył mi się wiatrak chłodnicy, ale nie o to chodzi. Wczoraj wracając z pracy, przy 90 stopniach, zapaliła się kontrolka chłodnicy (elektronicznego modułu układu chłodzenia). Kontrolka się paliła, z czasem wskaźnik temperatury delikatnie opadł. Dojechałem do dentysty, zgasiłem silnik, wróciłem godzinę później, odpaliłem i już więcej palącej się kontrolki nie widziałem. Klimy nie mam w aucie nabitej. Jak myślicie? Bez podpinana kompa pod auto. Czy to po prostu oznaka działającego wentylatora? Czy być może jakiś błąd? Płyn jest w układzie. Pytam, bo może ktoś z Was miał taką sytuację i coś podpowie zanim zacznę grzebać w pamięci sterownika. Dziękuję Edytowane 7 Lipca 2021 przez Kuba142   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-737576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Tematy połączyłem. Jesteś na forum od 2016 roku i jeszcze nie umiesz się poruszać na forum? No i przeczytaj co pisze instrukcja obslugi na str. 27   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92714-kontrolka-ch%C5%82odnicy-astra-g/page/3/#findComment-737578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.