Skocz do zawartości

Wypalanie dpf


Gość egonik

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zazwyczaj na zapalonym silniku psikam plakiem , i przy mocnym zasysaniu obroty się zwiększają, tylko żeby nie psikac tam gdzie zasysa do puszki filtra, i wiadomo wszystko z umiarem , nie na rozgrzane elementy i do alternatora nie nalać 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 22.11.2021 o 17:14, egonik napisał:

Witam potestowalem trochę autko z apka,przy normalnym cyklu wypala mi się od 100-300 km przejechane,co mnie dziwi to skoki procentowe zapełnienia filtra nieraz zdarza się że skoczy o 5 % a raz nawet przy wjeżdżaniu na podwórko miałem 80% jak nakręciłem to wskoczyło na 100% i się zaczęło wypalać,jak się wypala to różnie rzadko kiedy do 0% a jak się wypali np. do 3 % do po chwili wskakuje na 28%,co zauważyłem to więcej procent przybywa mi na "Esce" przy prędkościach 110 do 130 a ubywa nawet na zwykłej trasie. Po zalaniu do baku środka LIQUL MOLY wypalanie wydłużyło się do 500 km,a procenty szły stabilnie po mału do góry, Co Wy na to? Teraz zalałem do baku TEC2000

Cześć czy udało Ci się rozwiązać problem, z opisu widzę, że jest bardzo podobny do tego z czym boryka sie obecnie mój tata w Astrze K. Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to ciężko stwierdzić czy zaczęło się to teraz czy miało miejsce już wcześniej (zakładam, że sytuacja nie była kolorowa już od dłuższego czasu bo sprawdzając w car scanner średnią odległość między wypalaniami pokazuje okolo 370 km) bo robiona była przekładka silnika i dopiero około 1000 km po tej przekładce zacząłem to monitorować aplikacją. Bardziej szczegółowy opis sytuacji tutaj: 

 

 

Ale w skrócie DPF wypalał mi się co 70-90 km przy jeździe autostradą/ekspresówką, procenty wypełnienia w aplikacji wariowały tak samo jak u Ciebie, wypalanie czasem zaczynało się przy 97% zapełnienia, wróciłęm z autem do mechanika który robił przekładkę i stwierdził on usterkę turbo podobno w dolocie i odmie pojawiał się olej, zregenerował turbo i teraz się troche poprawiło - DPF wypala się co 180-200 km dodatkowo filtr został wyczyszczony wstecznie powietrzem pod ciśnieniem, a jego parametry w komputerze zresetowanie (podobno wyglądał jakby ktoś wsypał tam łopatkę popiołu) wypalanie obecnie zaczyna się przy 87% i wypala się do 24% i ani procenta mniej. Zaobserowałem też bardzo duża korektę prawie +3 na drugim wtrysku a sprawdzając olej na zimnym silniku mam wrażenie graniczące z pewnością, że go przybywa i podejrzewam właśnie ten wtrysk, że mi przelewa, mam wtryski z innego silnika i w weekend poproszę mechanika żeby podmienił ten, który ma dużą korektę i zobaczę czy coś się zmienia. Może serio wymagam zbyt wiele ale osobiście posiadam Focusa MKIII z przebiegiem 240 tys. km z DPF włożonym fabrycznie, który nei był nigdy czyszczony i tam DPF wypala się co 1500-1700 km...

 

Powiedz mi jescze proszę czy cały czas jeździsz tym autem mimo tak częstego wypalania i nic się nie dzieje? nie przybywa oleju? czy wykonana została amputacja?

Edytowane przez bukakalke
pytanie do egonika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bukakalke napisał:

podobno wyglądał jakby ktoś wsypał tam łopatkę popiołu

W filtrze gromadzi się sadza i popiół , popiół pochodzi z wypalania sadzy i jest to naturalne, wsteczne dmuchanie może nie przynieść takiego efektu jak mycie chemia pod sporym ciśnieniem . 

U Ciebie jest kilka punktów zaczepienia:

Wtryskiwacz, wtryskiwacze,

Soft 

No i sama puszka DPF . 

A jakie masz DPF flow ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin 83 napisał:

A jakie masz DPF flow ? 

Nie wiem czy DPF flow to to o czym mysle, ale różnica ciśnień wg. aplikacji OPL monitor na biegu jałowym pokazuje 0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co piszesz to masz to samo co ja,wtryski wymieniłem czujnik różnicy cisnien,zaworek turbiny i nie wiem bo nie uśmiecha mi się pakować kasy, jedyne co zrobię to usunę ten filtr ale z chęcią podpatrze co u Ciebie może pomoże pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwie rzeczy które chce jeszcze sprawdzić - wymiana wtrysku bo teoretycznie i tak mam taki sam i umówię się gdzies na wypranie DPF tym razem chemicznie a nie powietrzem, szkoda po prostu wkładać więcej pieniędzy w to auto bo sam silnik kosztował kupę pieniędzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności