Skocz do zawartości

zwiększone spalanie,kulejący silnik


Gość halomistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość halomistrz
  • Mam następujący problem:gdy auto rano jest zimne i temperatura na dworze w zakresie 17-22 stopni.Po odpaleniu i ruszeniu silnik się dławi,po rozgrzaniu jest OK.Gdy temperatura jest poniżej 17 stopni (może być mróz lub np.10 stopni ,ważne że poniżej 17 stopni to wtedy problem nie występuje) Generalnie z problemem mam do czynienia jak jest ciepło,od jesieni do powiedzmy maja nie da się tego zaobserwować. Rozgrzewanie teraz nie trwa długo i auto szybko przełącza się na lpg i już jedzie dobrze.Ale jest to wkurzające,poza tym wydaje mi sie że samochód zaczął więcej palić.Lpg jest fabryczne (działa bez zastrzeżeń).Była robiona diagnostyka,nie wyszły żadne błędy.Po wniknięciu w parametry diagnosta zasugerował wymianę przepływomierza.Wymiana nic nie dała,wymieniłem również czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.Cewka wymieniona 15 tys km temu ,wtedy założone nowe świece irydowe -dobrane z katalogu (teraz wykręcałem wyglądają OK) filtr powietrza czysty.Usterka drobna ,ale denerwuje no i to zwiększone spalanie.Corsa 1,2 86 KM rok 2014 lpg landirenzo.Ważna wskazówka-po odpięciu akumulatora na noc,odpalenie i praca na wolnych obrotach do startu wentylatora następnie jazda 100 km tylko na benzynie.Po tym czasie normalna eksploatacja -przez tydzień problemu nie było i co ważne spalanie wróciło do normy w tym czasie przejechane 1000 km,niestety po tygodniu znowu spalanie wzrosło.Czyli mój zabieg spowodował chyba reset jakiś złych ustawień ,ale niestety na krótko,co robić?
Edytowane przez halomistrz
poprawiony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, halomistrz napisał:

Czyli mój zabieg spowodował chyba reset jakiś złych ustawień ,ale niestety na krótko,co robić?

To masz przyczynę czyli LPG rozjeżdża mapy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość halomistrz

Też tak pomyślałem,tylko co z tym zrobić?Gazownik powiedził mi kiedyś że do komputera gazowego (landirenzo) może się podpiąć tylko aso opla,a oni nie bardzo mają pojęcie o Lpg i regulacjach o ile są wogóle takie możliwe.Problem występuje od około 2 lat ,wcześniej było OK,nie chcę w ciemno wymieniać części (wymieniłem już przepływomierz i czujnik ciśnienia w kolektorze) gdzieś słyszałem że jak kończą się wtryski lpg to może być taki problem.Aso za samo podpięcie pod komputer woła 180zł i pytanie czy będą wiedzieć co się stało.Auto poza epizodami z kulejącym zimnym silnikiem w określonych temperaturach i tym większym spalaniem jeździ bezproblemowo,najchętniej bym go sprzedał,ale nie bardzo jest wybór w używanych autach (np.3 latkach) Samochód był diagnozowany rok temu pod komputerem (facet analizował wskazania z czujników) i stwierdził że przepływomierz szwankuje.Ale po wymianie jak już pisałem lipa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka opcji.

Gazownik wymienia ten fabryczny na Landi ale uniwersalny.

Gazownik wywala Landi i podpina inny który dobrze ogarnia.

Zaloguj się https://lpg-forum.pl

Tam poszukaj poleconego w Twoim rejonie i tam jedź .

Nawet gdyby to bylo 50 km od Ciebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w promieniu 50 km jest polecany tylko jeden warsztat ,ale nie robi aut z fabrycznym landirenzo.Jest nie daleko ode mnie inny warsztat zasugerowany przez ten polecony z forum z  autoryzacją  landirenzo ,nawet tam byłem .Facet po obejrzeniu komputera powiedział że jest on wyłącznie dedykowany pod ten model auta(nalepka z modelem jest przyklejona) nic nie można w nim ustawić ,a podejrzeć parametrów on nie może bo jest blokada.Podobno ASO może co najwyżej podglądnąć parametry i jeszcze trzeba trafić na dobrego fachmana.Zasugerował ostatecznie wymianę filtrów i wtrysków za 1100zł.Powiedział że jeśli w ciągu miesiąca od tej operacji sytuacja by się nie poprawiła,to oddałby mi kasę i zamontował ponownie moje stare wtryski (medy pomarańczowe)

 

 

Poprawiłem . Naucz się cytować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2021 o 21:17, adam1954 napisał:

Gazownik wywala Landi i podpina inny który dobrze ogarnia.

Pytałeś o tą opcję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, halomistrz napisał:

Tak to  można w każdym zakładzie (zostawić butlę i resztę zmienić)

To pozostaje ci tylko ASO OPLA, albo co tydzień robić reset ustawień ECU - i pisanie nowych map beni..

Część użytkowników zakłada dodatkowe sterownik od LPG, wylogować fabryczny sterownik LPG i cieszyć się a nie przejmować problemami.

Wymieniają też fabryczne filtry od LPG na inne sporo tańsze w obsłudze.

Tylko pytanie czy masz fabryczne sterownik ECU (PB +LPG) w jednym czy dokładany przez dilera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności