Skocz do zawartości

Tarcze i klocki Eurorepar


Rekomendowane odpowiedzi

Można w opcomie , no i jak dwa razy zaciągniesz powinno mocniej trzymać. Gdzieś nawet czytałem o procedurze przyuczenia , czy tam adaptacji poprzez włączenie zapłonu trzymaniu hamulca i ileś tam razy zaciągnąć ręczny na zapłonie. Ale to trzeba by się zagłębić 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.05.2022 o 18:16, Marcin 83 napisał:

Można w opcomie , no i jak dwa razy zaciągniesz powinno mocniej trzymać. Gdzieś nawet czytałem o procedurze przyuczenia , czy tam adaptacji poprzez włączenie zapłonu trzymaniu hamulca i ileś tam razy zaciągnąć ręczny na zapłonie. Ale to trzeba by się zagłębić 

Na 9 czerwca mam wizytę z wymianą tarcz i klocków przód i tył to może się podpytam jak oni dają sobie radę z hamulcem ręcznym i dam znać (jak podzielą się wiedzą).

 

Co do pociągnięcia dwa razy - to jak pamiętam z instrukcji jedno pociągnięcie zaciąga ręczny na tyle, by przy niewielkich pochyłościach trzymać auto natomiast dwa pociągnięcia to (nie chcę przestrzelić z nazwą, ale mi się kołacze) tryb blokowania ręcznego górski przeznaczony na mocne pochyłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobrze, to wracamy do epopei z tarczami i klockami marki Eurorepar :-)
Od 9 czerwca mam na obu osiach wymienione tarcze i klocki. Pierwsze dwa dni jeździłem sobie delikatnie i spokojnie (niech się ułoży mi wszystko) i ładnie hamują, bez zgrzytania czy dziwnych odgłosów. Wszystko gładko i ładnie, co też dobre to, że pierwsze hamowania nie dawały jakiegoś dziwnego "smrodku" (chyba w komplecie Bosh'a tak miałem) gdy rozgrzały się klocki i tarcze.

Miałem też okazję parę razy zahamować na psutej drodze z 90 do zera na ostro - i nadal uważam, że działa wszystko całkiem sprawnie, auta nie ściąga, nie trzepie przy hamowaniu, po rozgrzaniu hamulce jak dla mnie mają praktycznie taką samą skuteczność jak zimne. 

Ogólnie - przejechane około 450km i jak na razie wszystko działa jak należy.

 

Niestety zapomniałem się zapytać o programowanie ręcznego, jak oni to robią - postaram się przy jakiejś okazji o to spytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu o tarczach, więc warto co nie co uzupełnić :-) .

 

"W tarczach" jest już jakieś 4,5tyś km przejechane. Sprawują się bardzo ładnie, przerobiłem parę hamowań "awaryjnych" pod rząd (na drodze techniczne) z prędkości 80-90km/h do zera z hamulcem w podłodze. Nie zauważyłem jakichś zmian w długości drogi hamowania, auto pewnie się zatrzymywało i przy hamowaniu szło prosto, tarcze nie tłukły po rozgrzaniu. W codziennym użytkowaniu też dają sobie dobrze radę. Mam teraz poligon testowy przy poruszaniu się po okolicy, bo przebudowują mi główną drogę do której muszę dojechać i praktycznie non stop w korku albo  hamowania co parę chwil. Zobaczymy jak to zdzierżą hamulce :-)

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności