Skocz do zawartości

Pinout odbiornika centralnego zamka Agila b


Gość ganmpr

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ponownie. Troszkę czasu upłynęło, ale jestem tak zawalony pracą, że nawet nie ma kiedy na forum zasiąść. Chciałbym odświeżyć mój temat. Niestety z tego co zauważyłem, to chyba mam obsługę pilota wyłączoną w opcjach komputera. Pisze "chyba", bo nie mam pewności.

Jakiś czas temu odgrzebałem stary interface OP-COM kupiony w 2010r. podłączyłem i w opcjach diagnostycznych status pilota był nieaktywny. Niestety nie mogę go w żadnen sposób aktywować, gdyż jedyne dostępne opcje spod tego interfejsu, to tylko odczyt i kasowanie błędów oraz podgląd na parametry bieżące (pozostałe buttony w programie nieaktywne). Pomyślałem, że to pewnie jakaś stara wersja interfejsu i dlatego tak się dzieje. Kupiłem więc nowy interfejs na Ali z fw.1.99 i kiszka. Dostępne opcje analogicznie jak na starym kabelku.

Już mi ręce opadają. Czy ktoś się orientuje, co może być przyczyną okrojenia funkcjonalności OP-COM. Czy to wina mojego samochodu, czy też opcom go nie obsługuje.  Kiedyś łączyłem się z Astrą i tam była cała masa opcji do zmiany.

Czy ostateczną opcją dla mnie jest dołożenie akcesoryjnego sterownika centralnego zamka?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ganmpr napisał:

Witam ponownie. Troszkę czasu upłynęło, ale jestem tak zawalony pracą, że nawet nie ma kiedy na forum zasiąść. Chciałbym odświeżyć mój temat. Niestety z tego co zauważyłem, to chyba mam obsługę pilota wyłączoną w opcjach komputera. Pisze "chyba", bo nie mam pewności.

Jakiś czas temu odgrzebałem stary interface OP-COM kupiony w 2010r. podłączyłem i w opcjach diagnostycznych status pilota był nieaktywny. Niestety nie mogę go w żadnen sposób aktywować, gdyż jedyne dostępne opcje spod tego interfejsu, to tylko odczyt i kasowanie błędów oraz podgląd na parametry bieżące (pozostałe buttony w programie nieaktywne). Pomyślałem, że to pewnie jakaś stara wersja interfejsu i dlatego tak się dzieje. Kupiłem więc nowy interfejs na Ali z fw.1.99 i kiszka. Dostępne opcje analogicznie jak na starym kabelku.

Już mi ręce opadają. Czy ktoś się orientuje, co może być przyczyną okrojenia funkcjonalności OP-COM. Czy to wina mojego samochodu, czy też opcom go nie obsługuje.  Kiedyś łączyłem się z Astrą i tam była cała masa opcji do zmiany.

Czy ostateczną opcją dla mnie jest dołożenie akcesoryjnego sterownika centralnego zamka?

Pozdrawiam.

Jeśli pilot nie aktywny, spróbuj aktywować go ręcznie. Opcom to opcom, próbuj, zdiagnozować, ale pod modelem Meriva albo spod Astry. Powinno odczytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, adam1954 napisał:

wytłumacz co się stało.

Miałeś działający i teraz nie masz ?

Jeżeli tak to najlepiej Tech2 oryg.

 

Właśnie nie wiem. Interfejsy zarówno ten mój stary, jak i kupiony niedawno zachowują się tak samo. Natomiast samochod kupilem z juz niedziałającym pilotem a w zasadzie bez pilota. Zaopatrzyłem się wiec w drugi klucz z pilotem, zawezwalem fachowca, który przygotował grot oraz immo na miejscu. Niestety nie mógł poradzić sobie z centralnym. Sprawdzał, czy pilot nadaje poprawny kod - pilot Ok. Próbował również Xhorse zaadaptować jako pilota o tez nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Mery 11

 

Tu ciekawostka. Przy wprowadzeniu samochodu w tryb programowania klucza (sekwencja zapłon ON, zapłon OFF, otwórz/zamknij drzwi x3) auto zasygnalizuje przez zamknięcie i otwarcie centralnego + miganie kierunkowskazami, że czeka na naciśnięcie pilota.

Mogę wciskać guzik pilota do woli ale samochód go nie odczytuje. Po jakichś 20s wychodzi z trybu adaptacji. Dlatego właśnie zacząłem sprawdzać po kolei (moduł radiowy - brak zasilania, kable od modułu do sterownika głównego ok) aż do OPCOM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bezpieczniki sprawdziłem (otwarcie/zamknięcie drzwi kierowcy z klucza otwiera/zamyka pozostałe). Napięcie mierzyłem miernikiem we wtyczce przy module radiowym. Jedynie co tam się pojawia, to cyklicznie co 2s 0,5V względem GND. Gdzieś wyczytałem, że w przypadku jakiejś nieprawidłowości BSI wyłącza zasilanie tego modułu ale tylko na chwilkę aby go z resetować. Więc tak sobie pomyślałem, że skoro BSI ma opcję odłączania zasilania, to może ktoś odłączył je na stałe?

 

Jeśli miałbym pewność, na którym pinie wtyczki odbiornika radiowego ma być zasilanie i jakiej wartości, to bym odłączył przewód, którym zasila go BSI i zasilił moduł od "du-y" strony.

Może poszukam takiego modułu gdzieś na szrocie i potestuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mery 11 napisał:

Zasilanie wtyczki radiowej jest w pinie pierwszy Kolor Biało-czerwony kostki Niebieskiej X 1 +12.

Chyba się nie dogadaliśmy. Chodziło mi o odbiornik radiowy centralnego zamka. Ten, który jest umieszczony za schowkiem po stronie pasażera. Oda do niego 3 przewody i żaden nie jest biało-czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności