Skocz do zawartości

[ Z13DTH ] migająca spirala


Gość pablos83

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ale biorąc tak na zdrowy rozum to jaka usterka byłaby w stanie zapchać DPF po przejechaniu maks 20 km od czyszczenia  której nie szłoby zauważyć podczas codziennej eksploatacji auta ? Olej w normie, chłodziwo też, nie kopci itp itd. Tylko te obroty podnosi ( chociaż póki co przestał ). I pozostaje kwestia, że w lecie tak się nie zachowywał. Chyba udam się nim w dalszą trasę, tylko tutaj znów będzie problem bo mieszkam w takiej okolicy, że autostrady ze świecą szukać żeby go przegonić, a nie sądzę aby po przejechaniu np 15 km z obrotami 2,5 - 3 tys. dał radę wypalić DPF.

Edytowane przez pablos83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2021 o 17:50, pablos83 napisał:

Panowie sprawa wygląda tak. DPF zresetowany, nic to nie zmieniło.

Jak był resetowany?

Pewny jesteś że reset przeszedł pomyślnie?

5 minut temu, pablos83 napisał:

w takiej okolicy, że autostrady ze świecą szukać żeby go przegonić, a nie sądzę aby po przejechaniu np 15 km z obrotami 2,5 - 3 tys. dał radę wypalić DPF.

A nie masz tam jakieś obwodnicy czy ekspresówki .?

Może warto pojechać nawet kilkadziesiąt km dalej aby znaleźć.

Coś musisz w ońcu wybrać.

Albo jazdy do mechaników którzy nie umią sobie z tym poradzić.

Albo kupienie interfejsu i z pomocą kolegów znających temat zacząć się uczyć ogarniać to.

Albo sprzedać auto i kupić benzynę i będzie po problemie

Myślę że jeżdżąc na 3 biegu utrzymując obroty 2500 powinno się w końcu zacząć wypalać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz przeganiać samochodu. Musisz mieć obciążony silnik. Jak już pisałem 15 km jadąc 60km/h jesteś w stanie wypalić filtr.  Możesz dodatkowo w czasie wypalania włączyć klimę i nawiewy na max tak aby dodatkowo obciążyć silnik. Włącz darmową aplikację i spoglądaj na EGT exhaus gas temperaturę- temperatura gazów wydechowych. Temperatura spalin czy jak to tam znajdziesz. Wysoki bieg, niskie obroty. Ja wypalam najczęściej w drodze do pracy gdzie mam wąska drogę lokalna z ograniczeniem do 50 . 

Co może powodować zapychanie filtra w tak krótkim czasie? Np nieprawidłowe podłączenie , nieszczelność w układzie , nieszczelność w weżykach do czujnika, nieprawidłowy czujnik. 

Filtr możesz mieć czysty a sterownik dostaje informacje że ciśnienie jest nie takie jak powinno i odbiera to jako zapchany filtr. Po żerowaniu DPF oraz adaptacji czujnika ciśnienia lub różnicy ciśnienia pierwsze wypalanie możesz mieć dosyć szybko. 

Sprawdź stan oleju i stan akumulatora przed rozruchem i po rozruchu. Bo na tę chwilę wszystko kręci się wokoło jednej informacji i może to oznaczać wszystko lub nic. 

Jeśli nie jesteś tego w stanie zrobić to zmień mechanika na innego , bo każdy jest człowiekiem i nie każdy mechanik wszystko potrafi odpowiednio zinterpretować .

Do Warszawy masz jakieś 130 km. Tutaj masz namiar na gościa który dosyć ogarnięty jest w temacie. 

https://www.olx.pl/d/oferta/diagnostyka-mdi-2-tech-2-opel-car-pass-CID619-IDD6YZc.html

W ostateczności możesz poświęcić kilka kilometrów tak aby ruszyć temat z miejsca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1954 tego nie wiem jak był resetowany, mechanik tylko powiedział, że był i tyle. A co do ekspresówki, czy autostrady w mojej okolicy niestety jej nie uświadczy,

Póki co spirala się nie świeci, a tak jak również pisałem przestał póki co podbijać obroty. Jak znów zacznie pajacować to spróbuję go wypalić w czasie jazdy, a jak to nie pomoże to wyposażę się w interfejs diagnostyczny, a wtedy na pewno z Waszą pomocą temat zostanie rozwiązany. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie nie czekając na kontrolkę... czy wiesz już i czy poznasz objawy kiedy DPF zacznie Ci się wypalać żeby nie przerwać procesu wypalania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tokiem rozumowania kolegi , sprzedaj te auto, zmień na pb , pb +LPG, hybrydę lub elektryka .  Masz drogę 61 i 53. Jeśli na niej nie jesteś w stanie wypalić to trzymanie diesla z DPF w Twoim przypadku jest pomyłką.  

W temacie DPF już chyba wszystko zostało Ci klarownie wypisane . 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luceo2 tak, już jestem tego świadom jakie są objawy wypalania DPF.

Marcin83 często podróżuję tymi drogami o jakich pisałeś, oraz 645 która jest jeszcze lepsza do wypalania DPF. Problrm do tej pory polegał na tym, że byłem nieświadomy, że DPF się akurat wypala i jak należy wtedy postępować. Teraz już to wiem

 

Dziękuję wszystkim za poświęcony dla mnie czas na pomoc w rozwiązaniu problemu. Oczywiście jeśli pojawią się jakieś nowe informacje w temacie, lub zauważę coś interesującego to z pewnością się tym z Wami podzielę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności