Skocz do zawartości

[ Z13DTH ] migająca spirala


Gość pablos83

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, pablos83 napisał:

Panowie zastanawia mnie tylko 1 fakt, chociaż może to być zwykły zbieg okoliczności. Mianowicie wszystkie te problemy  zaczęły się gdy temperatura na dworzu zaczęła oscylować w granicach 0 stopni, lub poniżej 0. W lecie miałem identyczny styl jazdy, a jakoś takich atrakcji nie miałem, ani z kontrolką, ani z podnoszeniem obrotów. Tylko czy pogoda ma tutaj jakiekolwiek znaczenie, czy to po prostu zwykły zbieg okoliczności ?

Raczej nie powinno mieć znaczenia... ale przy krótkich dystansach może mieć.... latem dioda zapala mi się przy 3-4km od uruchomienia (temp. chłodziwa ok.55st.), a zimą po 7-8km.... Także latem nieco szybciej się nagrzewa silnik (więc i szybciej zaczyna się wypalanie), więc przy krótkich dystansach, jest wieksza szansa na wypalenie niż zimą. No ale to już taka chłopska filozofia.

Edit: Dostałeś tyle porad, że masz co robić... od siebie jeszcze dorzucę do poczytania instrukcje, gdzie jest minimum wiedzy o DPFie, które musisz mieć w jednym paluszku.

dpf.pdfDPF.xps

A swoją drogą ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:

1. Znalazłbym kogoś z okolicy z opcomem, lub innym narzędziem diagnostycznym i zrobiłbym wypalanie serwisowe, zresetowałbym DPF (o ile nie był zresetowany po czyszczeniu) i od razu wymiana oleju!!! Pewnie ten olej po tylu przerwaniach i tak już nie nadaje się do eksploatacji.

2. Kupiłbym interfejs ELM327 BT w miarę porządny (minimum iCar2, Konnwei, najlepiej vLinker_MC lub OBDLink_MX, choć ten ostatni jest mało opłacalny cena/jakość) i zainstalował apki do kontroli DPFu, choć nad konfiguracją też trochę trzeba posiedzieć.

3. Zamontowałbym diodę pod ogrzewanie tylnej szyby, dioda włącza się dużo wcześniej niż widać to na apce (ogromne znaczenie przy krótkich trasach), a włącza grzanie, żeby dociążyć silnik. Sam montaż w corsie_D  jest bardzo prosty, ja wpiąłem się w przewód ogrzewania tylnej szyby w wiązce przy listwie przypodłogowej (przy progu) po stronie kierowcy, tam też na dole przedniego słupka jest punkt (śruba) masy.

 

Ale na sam początek zmieniłbym w profilu dane dotyczące Twojej lokalizacji, bo z reguły nie udzielam porad userom, którzy nie podają swojej lokalizacji (lub podają nic nie mówiącą), może gdyby było wiadomo skąd jesteś, już dawno odezwałby się ktoś, kto by Ci pomógł na miejscu, bo Twój mechanik ma chyba dość mgliste pojęcie o DPFie. W każdym razie życzę szybkiego i bezbolesnego rozwiązania problemów z corsinką i dobrego wejścia w Nowy Rok.

 

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu i linków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, luceo2 napisał:

 

mówimy o podwyższeniu obrotów do równego 1 tys. a nie do 850, 900 czy nawet 950 lub falowaniu...

 

w 1.3 cdti jak wskazówka staje demba na tysiaku to na 99% wypala się dpf. Nie miałem zamontowanej diody ani wyświetlacza ze średnim spalaniem i to był jeden z trzech objawów wypalania się dpfu:

- obroty 1000

- głośniejsza praca silnika

- smród wkoło auta

Na tę chwilę kolega podaje tylko podwyższone obroty , i że dzieje się to przy minusie . 

Domniemam że nadmierne dymienie i charakterystyczny zapach wypalania który na postoju jest odczuwalny dookoła całego samochodu by zauważył.  

Pomijając to opisałem że same podniesione obroty nie są wyznacznikiem .

Do trzech podanych przez Ciebie objawów dopisał bym :

-włączenie ogrzewania lusterek i tylnej szyby, podwyższone chwilowe spalanie na komputerze. To tak aby dopełnić wszystkie formalności. 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin 83 przy minusie w 1.3 cdti to ja zawsze miałem podwyższone obroty w tym silniku bez względu na to czy miałem dpfa czy był już wycięty i nic z tym nie robiłem zawsze tłumaczyłem sobie, że silnik się dogrzewa bo jest zimno :)

 

co do objawów to zgadza się masz rację, ale ja napisałem jak to było u mnie, diody wpiętej do lusterka nie miałem i przez to nie wiedziałem kiedy i czy w ogóle lusterka i tylna szyba się włączają podczas wypalania. To samo ze spalaniem miałem najuboższy TID, więc o średnim spalaniu mogłem pomarzyć dlatego podałem tylko te 3 objawy, które niezależnie od wyposażenia auta zawsze w praktyce występują w silniku z13dth a taki silnik ma autor tematu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, luceo2 napisał:

@Marcin 83 przy minusie w 1.3 cdti to ja zawsze miałem podwyższone obroty w tym silniku bez względu na to czy miałem dpfa czy był już wycięty i nic z tym nie robiłem zawsze tłumaczyłem sobie, że silnik się dogrzewa bo jest zimno :)

 

co do objawów to zgadza się masz rację, ale ja napisałem jak to było u mnie, diody wpiętej do lusterka nie miałem i przez to nie wiedziałem kiedy i czy w ogóle lusterka i tylna szyba się włączają podczas wypalania. To samo ze spalaniem miałem najuboższy TID, więc o średnim spalaniu mogłem pomarzyć dlatego podałem tylko te 3 objawy, które niezależnie od wyposażenia auta zawsze w praktyce występują w silniku z13dth a taki silnik ma autor tematu

Dlatego napisałem aby zmierzył ładowaniem być może ma słaby Aku i sterownik się ratuje . Podwyższone obroty i to na sztywno to nie tylko DPF.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi i wskazówki. Poczytałem, uzupełniłem lokalizację profilu zawężając ją dość precyzyjnie. A wracając do tematu to tak informacyjnie napiszę, że auto nie ma żadnego problemu z dymieniem, czy to podczas uruchamiania, czy to podczas jazdy i to zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Auto nie dymi też na postoju gdy podniesie obroty do tysiąca.  Co do podgrzewania lusterek, czy tylnej szyby to na 100% nie ma to związku z podnoszeniem się obrotów, bo nie używam tych funkcji ( nie mam takiej potrzeby ). Nie zauważyłem również spadku mocy, mało tego - po czyszczeniu DPF mam wrażenie, że jest żwawsze. 

 

Co  do samego stanu aku, to przyznam, że nie mam pojęcia w jakiej jest kondycji. Auto odpala nawet po kilkunastu dniach stania w garażu beż żadnego problemu, więc po prostu nie interesuję się jego stanem.  Niemniej jeśli stan ( zakładając, że jest słaby, czego tak naprawdę nie wiem )  aku i podnoszenie obrotów mogą mieć ze sobą związek to może to wyjaśniałoby to podnoszenie obrotów, ale co  miałaby do tego migająca spirala ?

 

Póki co po wymianie czujnika kontrolka nie miga, a i obroty póki co są normalne, ( przez kilka pierwszych uruchomień podnosił obroty, ale teraz przestał to robić - pytanie tylko  na jak długo ? ). Mój mechanik powiedział krótko - jak się znowu zapali spirala to po prostu trzeba wyłączyć DPF i tyle.

 

A swoją drogą, to czy migająca spirala świadczy tylko i wyłącznie o usterce DPF, czy sygnalizuje jeszcze jakieś inne błędy ?

Edytowane przez pablos83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pablos83 napisał:

...A wracając do tematu to tak informacyjnie napiszę, że auto nie ma żadnego problemu z dymieniem, czy to podczas uruchamiania, czy to podczas jazdy i to zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Auto nie dymi też na postoju gdy podniesie obroty do tysiąca.  Co do podgrzewania lusterek, czy tylnej szyby to na 100% nie ma to związku z podnoszeniem się obrotów, bo nie używam tych funkcji ( nie mam takiej potrzeby ). Nie zauważyłem również spadku mocy, mało tego - po czyszczeniu DPF mam wrażenie, że jest żwawsze. 

(...)

Mój mechanik powiedział krótko - jak się znowu zapali spirala to po prostu trzeba wyłączyć DPF i tyle.

Z fajnych stron pochodzisz, wschodnia i północno-wschodnia Polska wymarzona dla rowerzystów, sam kilka razy zjeździłem te strony na 2kółkach... trochę za daleko, żeby Cię teraz odwiedzić;)... ale wracając do tematu. Jeżeli masz ogrzewaną tylną szybę, to ECU włącza ją w czasie wypalania DPFu niezależnie od ustawienia przełącznika włączania ogrzewania szyby (pomija przełącznik), te grzanie tylnej szyby nie jest sygnalizowane prze diodę w przełączniku i kierowca nie wie i nie ma żadnego wpływu na to, że szyba grzeje... a przy wypalaniu DPFa grzeje na bank zawsze, nawet jak na dworze +35st. dlatego tylko montaż dodatkowej diody wpiętej w przewód wykonawczy ogrzewania szyby (bądź lusterek, jak masz grzane) Ci to pokaże.  Mi auto też nic nie dymi także w trakcie wypalania, nawet jak robiłem wypalanie serwisowe, kiedy komputer (a nie ja) utrzymuje 2500obr/min i otworzyłem maskę i patrzyłem na rurę wydechową i nic nie dymiło
Po czyszczeniu DPFa, to chyba normalne, że mniejszy opór na wydechu , więc może być lekkie podniesienie mocy.

A  co do mechanika, to jak Ci tak powiedział o wyłączeniu DPFa (czyli usunięciu), to jak dla mnie potwierdza to jego niekompetencje, właśnie teraz po wyczyszczeniu masz ogromną szansę, żeby nauczyć się obsługi DPFa i już nie mieć z nim więcej problemu.
A co do obrotów, to rozumiem, że wiesz, że o ile latem po rozgrzaniu silnika obroty b.jałowego to 800obr/min, a jak temperatura otoczenia spadnie poniżej zera, to na rozgrzanym silniku obroty biegu jałowego to 900obr/min. Tak mi przyszło do głowy, że to może stąd te wyższe obroty, Jeżeli nie masz instrukcji, to ściągnij ją sobie np. STĄD , zawsze się przyda.
Wciąż uważam, że tylko obserwacja parametrów i porządna diagnostyka komputerowa (ELM327+apki+opcom+...) pomoże rozwiązać Twój problem na zawsze.

EDIT: Co do podwyższania obrotów dla doładowania aka, to chyba w corsie tego nie ma (to nie insignia), jak kupiłem swoją "biedronę" z małym aku od benzyny (coś koło 50Ah), i ledwo odpalał, a nawet 2-3 razy musiałem szukać pomocy taksiarzy, ale nigdy nie zauważyłem podwyższenia obrotów z tym związanych... a jeździłem tak ponad rok, dopiero, gdy porównałem jaki aku mam, a jaki powinien być, to zaraz po kolejnym skorzystaniu z taxi do odpalenia od razu kierunek hurtownia i nowy, prawidłowy.

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Twoje kolejne wskazówki. Czy mógłbyś podać jakieś namiary gdzie mógłbym zakupić wspomniane przez Ciebie powyżej akcesoria? Byłbym wdzięczny, chociaż tak naprawdę nie wiem czy ich zakup w moim przypadku ma sens, bo kupić to oczywiście żaden problem. Problemem będzie jednak obsługa na której się po prostu nie znam - nigdy nie obsługiwałem tego typu programów.

 

Oczywiście wiem, że zimą obroty biegu jałowego są wyższe, ale u mnie jest równo tysiąc patrząc oczywiście na wskazówkę obrotomierza. Zastanawia mnie też, że wzrasta spalanie gdy sobie podniesie obroty o ok. litr. Sam już nie wiem, czy podnoszenie się obrotów ma zwia=ązek z tym, że mamy temperaturę zimową ( w lecie tak nie robił ). Czy to świadczy o wypalaniu DPF-a co jak już pisałem kilkukrotnie byłoby dziwne z racji tego, że zaledwie kilkanaście km temu był czyszczony. Jednak skoro mechanik sprawdzał na kompie, że w momencie podniesienia obrotów pokazuje zapchanie DPF-a na poziomie 130% to sam już nie wiem co o tym myśleć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wymieniłeś czujniki, wypłukano dpfa i zrobiono jego reset jak i czujnika a:

- obroty równo 1000

- zwiększone spalanie

- i na kompie pokazuje, że dpf zapchany

 

to może coś Ci w ekspresowym tempie go zapycha wtryski sprawdzane? turbo? może trzeba iść w tę stronę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak o tyle rosną obroty, no i spalanie (u mnie spalanie związane z "zimowymi" obrotami podnosi bardzo nieznacznie, o 0,1 l/h) to raczej wypalanie DPFu. Co do tych 130%, to może nie masz przeprowadzonego resetu, a wskazania zapełnienia niewiele ma wspólnego z rzeczywistym zapełnieniem, jest to algorytm wyliczający ze stylu jazdy, ilości odpaleń i bóg wie czego jeszcze.  A jeżeli ECU nie odnotowało jeszcze wypalania DPFu (mimo czyszczenia fizycznego), to może wciąż zwiększa wyliczany (wskazywany) poziom zapełnienia i dopiero po wypaleniu zmniejszy wskazanie. Zawsze możesz spróbować zrobić sobie wycieczkę poza miasto (z 30-40km) i masz ogromną szansę, że się Ci wypali. Chyba, że masz jakieś błędy silnika zapisane w kompie corsy, wtedy może się nie wypalić.

No chyba, że jak pisze @luceo2 jest coś nie tak z układem paliwowym, a DPF, to taki barometr auta i szybko są z nim problemy, jak coś dzieje się z silnikiem. 

Co do interfejsów, to skoro nie za wiele wiesz, to nie ma co za dużo inwestować, ja kupiłbym prosty i tani interfejs do DPFu i podstawowych danych na allegro lub OLXie, np iCar_PRO BT 3.0 (jeżeli używasz fona na androidzie) za ok. 115zł., a jak chcesz troszkę przyszłościowy to vLinkera_MC (na andka starczy  bez +) za ok.230zł. Wysłałem zapytanie do kolegi z forum insigni, twórcy apki: OPL_Monitor , czy obsłuży Twój silnik, bo ja mam inny, a do Twojego nie mam dodatkowych danych (PIDów) do DPFu, chyba, że uda się doświadczalnie dobrać dodając z innych silników. Jeżeli kupisz interfejs do telefonu, to mogę ewentualnie telefonicznie Ci pomóc w konfiguracji. Bo opcoma przy Twoim zaawansowaniu na razie bym sobie odpuścił. Jeżeli będziesz w pobliżu Bydgoszczy możesz dać znać, to możemy się spotkać... Myślę, że pogadanie na żywo, pobawienie się interfejsami i komputerami w jedno popołudnie da Ci więcej niż tygodnie takiego pisania. Ja w lutym (2połowa) będę w Płocku, ale to i tak jeszcze daleko do Ostrołęki.

Kolega Przemek z forum insigni odpisał, że niestety PIDy do Twojego silnika jeszcze w sieci się nie pojawiły, więc jednak interfejs typu ELM327 i apki na androida chyba odpadną (może Carscanner da radę?), ale myślę, że opcom, czy delphi DS150 dadzą radę. Może odezwie się ktoś, kto ma taki silnik i DPFa i jakoś to kontroluje. Patrzyłem, że jest apka do fiatów i obsługuje silniki punto z 1.3, więc może z oplem na fiatowskim silniku da radę??? Apka do Fiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności