Skocz do zawartości

Combo C 1.3 CDTI - Tempomat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Combo C 1.3 CDTI 75km z 2008 roku i chciałbym doposażyć go w tempomat. Sprawy komputerowe mam już ogarnięte oraz menetkę podłączona, teraz pozostaje przeprowadzić 4 kabel od manetki do komputera. Przeczytałem całą instrukcje de montażu która jest w sieci lecz u mnie wszystko wygląda kompletnie, na forum również przeczytałem kilkanaście tematów lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedniej dla mnie odpowiedzi. Zapytam tutaj, gdzie znajdę te gniazdo x45 i czy po przeprowadzeniu kabla z manetki do 2 pinu wszystko powinno działać. Czy ta kostka x45 znajduje się w miejscu zaznaczonym na czerwono? Przepraszam za może prozaiczne pytanie, ale w tej instrukcji były jakieś kostki będące nad nogami kierowcy a u mnie jest pusto, wszystkie kable od czujnika sprzęgła prowadzą do podszybia. Jedno zdjęcie jest od środka jak wygląda u mnie nad nogami. Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

 

 

IMG_20220223_204305.jpg

IMG_20220223_204236.jpg

received_644223756811323.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, biskvp napisał:

Czy ta kostka x45 znajduje się w miejscu zaznaczonym na czerwono?

Tak

2022-02-23_213839.png

Pin 2 kolor brązowo-zielony włącznik w kolumnie pin 4 

 

2022-02-23_215352.png

 

 

http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/CC/UA-Tempomat.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu czujnik sprzęgła powinien być fabrycznie. Sprawdź. Kabelek z wtyczki kierunkowskazów do złącza X45, pin  nr 2. Adam 1954 potwierdził Ci, że ta "kostka" jak ją nazwałeś to moduł komfortu zwany BCM. Moduł ma dwa złącza X46 i X45. Nas interesuje X45. Skrzynka z fotki, którą dodałem jest akurat z Merivy A ale moduł jest taki sam. 

Screenshot_20211029-131647.jpg

IMG_20211029_130922.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie, jutro będę stawiał temu czoła i w razie problemów będę pytał o pomoc.  Tak jak pisałem, u mnie wszystko jest prócz właśnie tego 4 kabelka w kostce manetki który prowadzi do x45. Mam Tiger Twin Top z tym samym silnikiem, tam wystarczyło podmienić manetki i aktywować op-comem bez prowadzenia dodatkowych kabli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że Opel to wogóle dziwnie instalacje montował. Niby wiązki takie same, by się wydawało powinny być a tu zonk. Tymbardziej w dieslach, gdzie przecież czujnik sprzęgła w zasadzie zawsze był montowany.,a tu jednego głupiego kabelka z manetki nie ma. No cóż... Oczywiście chętnie pomożemy przy montażu. Powodzenia:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Przewodził podłączony a niestety tempomat nie działa. W komputerze na pewno wszystko dobrze mam aktywowane. Droga redukcji zastanawia mnie czujnik sprzęgła, mianowicie czy "przycisk" nie powinien być wciśnięty kiedy pedał jest w pozycji zerowej (nie wciśnięty)?

received_634457447648885.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik powinien podawać napięcie cały czas podczas jazdy, jak wciśniesz sprzęgło to czujnik odcina 12 v do sterownika. Tak ustaw czujnik, aby ramię sprzęgła przy wciśnięciu go zwalniało ten "dzyndzelek". Podczas jazdy ten "d, yndzelek" powinien być maksymalnie wciśnięty,wtedy obwód jest zamknięty i tempomat działa. 

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mnie nie pocieszyłeś, ponieważ myślałem że jego działanie odwrotnie działa. Po południu posępne jeszcze raz opcom i zweryfikuje czy dobrze mam aktywowane. Jak dobrze pamiętam, nie było konieczności dokładania jakiegoś dodatkowego bezpiecznika.

Edytowane przez biskvp
Błąd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, bo oryginalnie zasilane jest brane z tego samego miejsca co czujnik stopu i ABS. Aktywacja w dwóch miejscach:sterownik silnika i BCM(sterownik nadwozia). Ale miałeś wtyczkę oryginalną czy dokładałeś? 

Op-comem w blokach pomiarowych sprawdź czy czujnik jezt widoczny dla sterownika:podczas wciskania zmienia się status z Inactiv na Activ. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedtem już aktywowałem w Tigrze i wszystko poszło za pierwszym razem. Tutaj instalacja i czujniki były oryginalne, ja dokładałem tylko ten kabelek z manetki do bcm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności