peplunio Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) A do dobrego pinu wpiąłeś w złączu X45.? Pin 2 musi być. Tak jak pisałem: sprawdź op-comem w blokach pomiarowych czy zmienia sie status czujnika. Bo może sie okazać, że przewodzik ze sterownika silnika nie jest dociągnięty do złącza X14 pin nr 3. A to przez to złącze idzie kabelek z czujnika sprzęgła do sterownika silnika - złącze X47 pin 22. Ale to diesel więc chyba jest. To bym też sprawdził mimo wszystko. Na fotce co zaznaczyłeś, obok po lewej to złącze x14. Jak wszystkie kabelku są to nie ma bata-musi być gdzieś przerwa. Albo czujnik uszkodzony. Edytowane 24 Lutego 2022 przez peplunio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 Tak, 10 razy sprawdzałem i upewniałem się czy to na pewno będzie pin 2. W Gniezno wspinalem goldpiny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) No i jak? W blokach pomiarowych widać zmieniający się status czujnika? Sprawdź bezpiecznik nr 40, potem zmierzyłbym, czy po zapłonie jest 12 V na kablu co idzie od czujnika sprzęgła do sterownika silnika. Nie ma rzeczy niemożliwych. Albo kabelkologia niekompletna albo przerwa gdzieś jest. Jeżeli jak twiedzisz, od strony programowania wszystko ok, kabelki ok to musi działać. Tu masz jeszcze droge od bezpiecznika F40 kabla zasilającego czujnik sprzęgła(S41) do sterownika silnika. Sprawdź ciągłość tego kabla bo to dziwne jest że nie działa. Edytowane 24 Lutego 2022 przez peplunio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) Właśnie sobie podłączyłem kompa i tak to u mnie wygląda. Co zauważyłem że w bloku pomiarowym kiedy wciskam hamulec zmienia się na aktywny, natomiast w sprzęgle jest Aktywny a po wciśnięciu sprzęgła zmienia się na nieaktywny. Ten kabel który prowadziłem z 2 pinu x45 do manetki chyba nie musi być jakiś mega gruby prawda? Edytowane 24 Lutego 2022 przez biskvp Błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746813 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) Teraz oglądam to wejście x14 i w tej czarnej klamrze nie ma nic w pinie 3 natomiast w podstawie wystaje drucik. Edytowane 24 Lutego 2022 przez biskvp Dubel   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) No to masz winowajce. Nie ma dociągniętego kabelka w tej części-od tego złącza x14 do sterownika silnika. Edytowane 24 Lutego 2022 przez peplunio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 Tak, po wciśnięciu zmienia się z aktywny na nieaktywny. I dokąd mam poprowadzić ten pin3 z x14? Bo pin 2 z x45 mam poprowadzony do manetki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 24 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 Rozebrałem to wejście x14 i okazuje się że jest jednak pin 3.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 16 minut temu, peplunio napisał: Nie ma dociągniętego kabelka w tej części-od tego złącza x14 do sterownika silnika. A nie czasem od czujnika sprzęgła. Według schematu bolec to sterownik a żeński to czujnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 Z pinu 3 x14 do sterownika silnika złącze x47 pinnr 22. To w takim razie jak jest kabelek to musi być inna przyczyna, że tempomat nie działa. Ale wiesz, tempomat działa dopiero po siągnięciu 40 km/h więc na postoju nie zadziała. No chyba, że już sprawdzałeś w czasie jazdy i nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94217-combo-c-13-cdti-tempomat/page/2/#findComment-746819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.