mateusz101195 Opublikowano 19 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2022 (edytowane) posiłkowałem sie np tym filmikiem, i paroma innymi, niestety miernik nie pokazywał mi jakichkolwiek senswonych wartości Edytowane 19 Marca 2022 przez mateusz101195   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 19 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2022 Dlatego bardziej miarodajny jest pomiar oporności   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 19 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2022 Przy pompie hamulcowej jest złącze ze sporą ilością pinów. To jest sterownik pompy ABS. Nie wiem jakie piny ale myślę, że Adam podpowie, które to będą w złączu. Wypnij ostatnią kostkę jak najbliżej czujnika ABS przy kole i sprawdź czy jest przejście na przewodach, czy nie ma przerwy gdzieś na kablu, też dodatkowo przy sprawdzaniu ruszaj wtyczką tak jak pracuje koło. Często jest tak, że pod wpływem skrętu i ogólnej pracy całej budy przewody potrafią się przetrzeć lub w środku przerwać. Ja tak miałem, pojechałem sobie na szrot wyciągnąłem najładniejszą złączkę i AB/TC powróciło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 19 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2022 U mnie w corsie przyczyną błędu czujnika koła PP (C0040-00) były niechlujnie połączone przewody, ktoś kiedyś przeciął, skręcił, a jak wyglądały po kilku latach widać na fotce. Poza tym miałem połamaną częściowo wtyczkę (przy kole) i straciła szczelność, całe połączenie było zalane. Połączenie uszkodzonej wtyczki i gniazda zabezpieczyłem dobrą koszulką termokurczliwą z klejem (do głowic kabli w ziemi). Z tym, że w corsie prędkość pojazdu do licznika (wyświetlacza) na pewno nie jest brana z prawego przodu, bo wskazania na liczniku miałem cały czas poprawne, a w opcomie przy kręceniu kołem 0km/h. Po naprawie jazda testowa i już było ok, prędkość z każdego koła identyczna (screeny) i do dziś (4lata) wszystko działa . Także zacznij od najprostszych rzeczy, czyli sprawdzenia przewodów i złączek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mig Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 (edytowane) Sprawdziłem miernikiem i niestety na wtyczce od czujnika oporność nieskończona czyli przerwany obwód. Teraz pytanie mam, bo wymiana razem z piastą - jaki jest koszt takiej naprawy (części + robocizna)? Może poczekać z wymianą do czasu aż łożysko zacznie się odzywać (obecnie 80kkm)? Czy można jakoś obejść ten czujnik np. wpiąć równolegle cewkę lub rezystor tak, by ABS działał i nie świecił się? W dniu 19.03.2022 o 18:51, mateusz101195 napisał: moja jest z 2008r, wiec rocznik nawet zbliżony. i jak wyżej po edycji dopisałem jak mi sie zesrywał abs przy hamowaniu to predkość pokazywało. a co do sprawdzania miernikiem to próbowałem to testować wedle filmików na yt ale gówno ten czujnik dawał napięcia, miernik nawet błedu pomiarowego nie pokazywał. sama zębatka abs jest zabudowana w piaście więc ona raczej nie rdzewieje, złączce czujnika bym się przyjżał w pierwszej kolejności. jak to nie to to piasta do wymiany Przypomniałem sobie bo szukałem szkła do lusterka lewego - w 2010 był jakiś lifting m.in większe lusterka. Może zmienili też odczyt prędkości. Edytowane 25 Marca 2022 przez mig   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Widze po necie ze piasta firmy lepszej niz kraft to koszt w granicach 300ziko(np febi)+ wymiana, która łatwa nie jest więc pewnie 200ziko trzeba dać, ale to wszystko zależy od miejscowości i konkretnego warsztatu. zanim łożysko zacznie się sypać to se jeszcze poczekasz, u mnie 220k km i jeszcze oryginalne piasty są XD   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Wymiana nie jest ciężka. Konkretny klucz 32 żeby półoś odkręcić to podstawa. A reszta już bez problemu . Sprawdzałeś czy nie wystaje jakis kikut kabla co by się dolutowac?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 6 minut temu, mateusz101195 napisał: wymiana, która łatwa nie jest Co tutaj widzisz trudnego?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Na filmach to zawsze tak fajnie i prosto wychodzi, zaraz śruba nie idzie, klucz się obmyka albo sworzeń nie chce wyjśc ;P   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mig Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 7 minut temu, Marcin 83 napisał: Wymiana nie jest ciężka. Konkretny klucz 32 żeby półoś odkręcić to podstawa. A reszta już bez problemu . Sprawdzałeś czy nie wystaje jakis kikut kabla co by się dolutowac? Oblukałem dokładnie ale wszystko ładnie ... niestety . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.