Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A są tu jakieś przewody coś co wytwarza ciśnienie ? Bo głównie zaczyna tak świrować jak już jest rozgrzany, może coś się zapowietrza ? Może gdzieś jakiś wąż jest walnięty ? Kurde pojęcia nie mam, dzwoniliśmy do mechanika on nie wie co to może być, że nie ma żadnych innych objawów to dla niego dziwne, teraz jedziemy hamulce puściły to jest spokój, auto "płynie", tarcze ciepłe, ale nie gorące 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć :) to znowu ja ! Problemów z autem ciąg dalszy, wczoraj wracałam z pracy i pedał hamulca zaczął zasysać powietrze wciskam, a powietrze leci, ledwo dotknęłam pedał hamulca, w zasadzie delikatnie dotkne, a auto staje dęba, mechanik nawet auta nie widział, a już każe zamawiać nowe serwo ratunku, ja mam mechanika, który potrafi tylko wymieniać i generować koszta, w serwisie opla mówią czy to na pewno serwo bo to się nie psuje, a na pewno nie w autach kilkuletnich Help 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo może ktoś mi pomoże czy to serwo będzie pasować np od Mokki X? Bo nie ma konkretnie z moim numerem tej części używanej, nowa 2.5 tys zł i też trzeba czekać 10 dni roboczych, na allegro znalazłam używana z innym numerem gościu twierdzi, że będzie pasować, ale to sprzedawca więc mam ograniczone zaufanie :-) ASO podało mi numer katalogowy   42750816

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: serwo do wszystkich wersji silnikowych ma numer części 95151070.

Po drugie: najpierw diagnostyka, bo elementów mogących powodować to zachowanie jest więcej.

Po trzecie: jak się o coś dopytuje, to może warto podać, jaki silnik jest w aucie? Wiesz, że w każdej wersji silnikowej układy podciśnienia z serwem są inne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ArKos napisał:

Po pierwsze: serwo do wszystkich wersji silnikowych ma numer części 95151070.

Po drugie: najpierw diagnostyka, bo elementów mogących powodować to zachowanie jest więcej.

Po trzecie: jak się o coś dopytuje, to może warto podać, jaki silnik jest w aucie? Wiesz, że w każdej wersji silnikowej układy podciśnienia z serwem są inne?

Przepraszam rzeczywiście zapomniałam napisać Opel mokka z 2014 roku z silnikiem 1.7. 131 km (diesel). Co do diagnostyki, mechanik nawet nie chciał oglądać auta tylko od razu powiedział, że te objawy świadczą o uszkodzonym serwie tak jak napisałam wcześniej jak wciśnie się pedał to słychać powietrze jak w ciężarówce jakby wytwarzało się podciśnienie ? Do tego tylko delikatnie dotkne pedał a auto staje natychmiast w miejscu szarpiąc przy tym nawet mnie ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widok serwo hamulca m.im. z Mokki:

 

serwo-pompa-hamulcowa-opel-mokka-16-16v-trax-12-.jpg

Pod pompą hamulcową widać elektrozawór z 3 pinowym złączem.

Sam zawór wygląda tak:

 

thumb.jpg

Jeżeli będzie nieszczelny, to nie da się nim sterować i każde naciśnięcie hamulca spowoduje podanie do serwo maksymalnego podciśnienia a tym samym maksymalną siłę hamowania.

 

Należy sprawdzić ten zawór zanim wymieni się serwo, choć ono samo również może być uszkodzone - nie wykluczam tego, że serwo padło, jednak często wymieniałem zawór a serwo tylko raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2022 o 17:38, ArKos napisał:

Widok serwo hamulca m.im. z Mokki:

 

serwo-pompa-hamulcowa-opel-mokka-16-16v-trax-12-.jpg

Pod pompą hamulcową widać elektrozawór z 3 pinowym złączem.

Sam zawór wygląda tak:

 

thumb.jpg

Jeżeli będzie nieszczelny, to nie da się nim sterować i każde naciśnięcie hamulca spowoduje podanie do serwo maksymalnego podciśnienia a tym samym maksymalną siłę hamowania.

 

Należy sprawdzić ten zawór zanim wymieni się serwo, choć ono samo również może być uszkodzone - nie wykluczam tego, że serwo padło, jednak często wymieniałem zawór a serwo tylko raz.

Ok, a napiszesz mi w jaki sposób można to sprawdzić ? Tylko poprzez wymianę i metodę prób i błędów ? Nasz mechanik upiera się, że to na bank serwo i niespecjalnie podejmuje inne próby ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paulina1994 napisał:

Nasz mechanik upiera się, że to na bank serwo i niespecjalnie podejmuje inne próby ;p

Prosta sprawa: niech wymienia. Jak nadal będzie kupa, to nic nie płacisz, bo usterki nie usunął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
16 minut temu, esb napisał:

Witam, mam podobny problem z hamulcami z oplem mokka 1,7 4x4. Czy udało się rozwiązać problem. ? 
pozdr 

Pytanie, który problem ? Bo u mnie było ich już trochę. Na tą chwilę jak cofniesz się na początek konwersacji to będziesz widział, że wymieniony został ten plastik gdzieś koło pedała hamulca, w dalszej części serwo, poszła pompa ABS do regeneracji, wymieniona zostały jakieś 4 przewody hamulcowe i uwaga przy ostrym hamowaniu samochód jakoś lata po drodze nie wiem czy ten typ tak ma bo mam go od końca marca czy jeszcze coś jest do zrobienia, ale mechanik twierdzi, że sprawdził już wszystko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności