Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.08.2022 o 22:28, kondzio951 napisał:

Skoro ssie to masz do wymiany pokrywę zaworow.  Sprawdź na odpalonym silniku czy dasz radę odkręcić korek wlewu oleju. Jeśli nie to winna jest odma.  Niestety nie jest to element rozbieralny (chyba, że jesteś magikiem ) ale trzeba cała pokrywę wymienić.  

 

Ogólnie znalazłem serwis (który jest polecany - http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/) i "regeneruje" takie pokrywy. Koszt 220 zł oraz dają 2 lata gwarancji. Ktoś coś słyszał i wie? Kupując nówkę GMa za te 700 zł i tak odlicze sobie 150 z VATu więc w sumie wyszłoby mi 550. Gwarancja ta sama, ale jednak nowe z uszczelką i nowymi śrubami. Co sądzicie?

Edytowane przez xaoo

 

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość kondzio951

Ogólnie tam jest taka membrana, która pęka i ona jest do wymiany ( koszt moze 10 zł) ale element w teorii nie rozbieralny aczkolwiek są osoby, które się tego podejmują. Możesz zobaczyć na YouTube jak to wygląda.  Sama pokrywa jest dobra tylko przy tym elemencie jest problem. Jeśli będzie dobrze zrobiona regeneracja to myślę, że ma to sens.

 

Sporo osób rekomenduje kupno pokrywy chińczyka z allegro, z tym że uszczelkę do niej dokupują osobno , jakiejś lepszej marki bo te w zestawie się nie sprawdzają .

 

Kupię od nich tą regenerowaną. Jedynie szkoda byłoby dostać chińczyka w zamian z OEM GMa tyle, że z nową membraną :|

 

Panowie potrzebuje delikatnej porady. Zdejmuję tę pokrywę zaworów, mam wszystko odkręcone ale jedno miejsce nie che puścić - tak jakby nadal śruba trzymała. Są tam jakieś ukryte zaciski czy coś? Patrząc na nowy element nie wygląda abym o czymś zapomniał. 

 

 

 

  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Model:Brak
  • Inna marka:nic
  • Posiadasz LPG:NIE

 

Może by się coś wymyśliło, ale jak nie masz nic w profilu, to sam kombinuj.

Nie będę czytał tematu od początku, żeby znaleźć model silnika.

A nie muszę znać z wyglądu, bo popierdółkami się nie zajmuję.

 

Weź tam jeszcze górę osłony rozrządu ściągnij 

 

20 minut temu, ja37 napisał:

Może by się coś wymyśliło, ale jak nie masz nic w profilu, to sam kombinuj.

Nie będę czytał tematu od początku, żeby znaleźć model silnika.

A nie muszę znać z wyglądu, bo popierdółkami się nie zajmuję.

 

To może zrób mi przysługę i po prostu nie odpisuj? Nie moja wina, że nie potrafisz nawet przeczytać nazwy tematu. 

 

10 minut temu, Marcin 83 napisał:

Weź tam jeszcze górę osłony rozrządu ściągnij 

 

Generalnie wygląda to tak jakby ten taki bolec/osłona/blokada (?) gdzie wchodzi śruba była jednocześnie w górnej oraz dolnej części pokrywy i nie pozwala na wyciągnięcie. 

Edytowane przez xaoo

 

Jest tam tulejka, która zapiekła się w pokrywie. Częste zjawisko. Psikać WD40, opukać gumowym młotkiem, delikatnie podważać i musi zejść. Po wyjęciu tulejkę wypiaskować/wyczyścić bardzo dokładnie i przed ponownym montażem z zewnatrz i wewnątrz dać smaru stałego.

 

57 minut temu, ArKos napisał:

Jest tam tulejka, która zapiekła się w pokrywie. Częste zjawisko. Psikać WD40, opukać gumowym młotkiem, delikatnie podważać i musi zejść. Po wyjęciu tulejkę wypiaskować/wyczyścić bardzo dokładnie i przed ponownym montażem z zewnatrz i wewnątrz dać smaru stałego.

 

Tak dokładnie było jak mówisz. Nie wiedziałem jak się to fachowo nazywa. Męczyłem się z tym dosłownie godzinę (ruszałem góra dół - obrotowy ruch względem tej tulei), psikalem wd i wyszło w końcu. Była czysta w środku. 

 

Wymienione i działa jak należy. Nie syczy ani nie wciąga tam powietrza. 

 

Jedynie chodzi troszkę jak diesel :D, ALE może ten silnik tak ma i pewnie tak było wcześniej, ale że teraz jestem przewrażliwiony na tym tle, bo wymieniałem coś pierwszy raz to pewnie niepotrzebnie zaprzątam tym głowę. 

 

 

Błędy wykasowałem i będę testować. Mam tylko nadzieję, że nic nie będzie cieknąć spod pokrywy... Niby przykręcałem na te 8nm (a nawet delikatnie mocniej i nie było to jakieś mocne dokręcenie - nadal był zapas), ale kto wie jak ten klucz był skalibrowany. 

 

Dzięki wszystkim za pomoc! 

Edytowane przez xaoo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności