Skocz do zawartości

Astra h z18xer - wysoka temperatura w dolocie


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że w takie dni jak ostatnio temp w dolocie w korku potrafi sięgać ponad 50 stopni, dolot w astra h, u mnie z18xer, jest debilnie umiejscowiony, nad radiatorami od chłodzenia i klimy która chodzi u mnie cały rok. Ktoś coś ogarniał, zmieniał czy tuningowal aby ochłodzić temperature w dolocie? Okleilem wszystkie rurki od dolotu taka taśma odbijająca ciepło, lekko temp opadła ale dupy nie urywa, chce jakoś odizolowac plastiki od dolotu od radiatorów, jakąś blacha czy coś. Ktoś coś modzil i ma jakieś rady? A moze jakieś przebudowanie dolotu? od razu mówie że nie chce się bawić w jakieś filtry stożkowe, intercoolery czy inne wymysły pochłaniające budżet w znacznym stopniu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nic nie wymyślisz, bo jedynym rozwiązaniem było by dziurawić maskę i zrobić filtr na masce, jak w wyczynowych amerykańcach :)

 

50* to nie tragedia, u mnie bywa więcej.

Podglądasz temperaturę na postoju, czy w czasie jazdy?

Na postoju zawsze będzie więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy w mieście i na trasie. Na trasie wczoraj miałem 32-36 stopni gdzie 31 było na zewnątrz więc lux, ale wracając z roboty w korku dobijało 55. Czytałem trochę i mam plan aby zmienić łapacz powietrza na taki z diesla, ma zupełnie inna budowe, jest krótszy. Dodatkowo jak bd chwila zajrzę od strony grilla na ten dolot, może da się podłożyć pod ten łapa z jakąś aluminiowa blachę i przykręcić do grilla, jakąś mini osłona od ciepłego powietrza powinna być... Ogólnie przy okazji przeczytałem o rzeźbach w obudowie filtra powietrza, wycinanie stożków od rur i inne zabawy, chyba się pokusze o te modyfikacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda idealna do kładzenia papy, nie trzeba zgrzewać żeby się skleiła :D

 

Wlozylem sobie na test kawałki grubego kartonu pod i nad łapacz powietrza, tak na chwilę, jak jechałem teraz to ten w dolocie na trasie stałe 80km wynosiła 32 stopnie, w mieście oscylowała 36-38. Idealnie da się coś płaskiego włożyć aby oparło się o chłodnice i grill, wtedy jedna przerwa w grillu doprowadza powietrze do łapacza, myślę że dołożenie jakieś termoizolacji w tym miejscu może coś minimalnie poprawić w kwestii temperatury, z tym że to pewnie sztuka dla sztuki. W kazdym razie dawno nic nie dłubałem a mam stare osłony termiczne w domu rodzinnym z cienkiego aluminium, pod młotkiem i kombinerkami da radę nadać kształtu, będzie rzeźba w najbliższym czasie :D a filtr powietrza ma taką rurkę z jakiegoś twardego tworzywa, wziąłem i ja wydupcylem bo szła przez cała puszkę filtra prawie, zobaczymy czy bd jakakolwiek różnica w czymkolwiek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o walke o każdy stopień, ale w takie upały jak ten i temp w dolocie pokroju 50stopni to auto traci połowe mocy, jedzie jak g0wno... tylko tyle żeby to jako tako wyeliminować, albo przynajmniej złagodzic. za ten łapacz powietrza z diesla dałem zawrotne 18zł z przesyłką, mocowanie ma takie samo tylko inną budowę troche. osłone termiczną mam na chacie więc tylko tyle że pobawie się chwile w jej formowanie więc koszta są zerowe a może zamiast 50stopni w korku bedzie 40 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności