Skocz do zawartości

Opel Meriva B 2015r. 1,4 Nel 120km 160tys uszczelka pod głowicą


Iwona

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

turbina nie jest powiązana z układem chłodzenia

No w sumie to jest, bo ma dopływ i odpływ płynu - jest chłodzona i znajduje się w obiegu cieczy chłodzącej silnika. Tyle tylko, że z uwagi na różnicę ciśnień płyn wpadnie do turbiny a nie spaliny do płynu, gdyby nastąpiło pęknięcie płaszcza chłodzącego turbiny. Gazy wydechowe mają mniejsze ciśnienie, niż panuje w układzie chłodzenia. :)

 

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

przez EGR spaliny mogą się dostawać do układu 

Ale w tym silniku nie ma EGRa bo ma zmienne fazy rozrządu ;)

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniższym zdjęciu widać 2 przewody wodne.

Wylot podłączony jest do bloku za kompresorem klimy, śruba przelotowa klucz 17.

Wlot połączony do magistrali wodnej przy obudowie filtra oleju.

 

328c78dc-c130-44a6-a28a-ae33e9aed919.jpg

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowód na to żeby zanim się udzieli rady nie patrzeć po łebkach tylko zweryfikować . 

Koleżankę przepraszam za wprowadzenie w błąd poprzez podawanie nieprawdziwych informacji . A sąsiadowi dziękuję za sprostowanie i nauczkę . Wracam do swojej piwnicy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale z kolei diesle nie mają płaszcza wodnego na turbinie :D

A to dlatego, że temperatura spalin jest dużo niższa niż w benzyniaku :) Benzyniak ok. 700 a diesel koło 400.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiesz co miałem na myśli pisząc że benzin to dla mnie magia i się w autach na gnój lubuje , potem wychodzą takie nieświadome "dobre" rady. Wieczorem skoryguje posty żeby w błąd nie wprowadzały 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ArKos napisał:

temperatura spalin jest dużo niższa niż w benzyniaku :) Benzyniak ok. 700

No nie wiem......

U siebie już widziałem 920 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Panowie lepiej już teraz zlecić komuś bądź znowu temu samemu (na pewno za robociznę mu nie zapłacę) powtórną wymianę uszczelki ? Czy ten zielony płyn (ma wyjść żółty) podczas testu nie kwalifikuje jeszcze do wymiany? Napomnę że przewód chłodniczy nie jest tak twardy jak kamień tylko tak jakby było jakieś tam ciśnienie (oczywiście podczas gorącego silnika). Myślę żeby poprostu obserwować utratę płynu chłodniczego i ten przewód. Napomnę że po wczorajszej niecałej godzinnej trasie większą część śmietany z pod korka zniknęła. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności