Skocz do zawartości

Opel Meriva B 2015r. 1,4 Nel 120km 160tys uszczelka pod głowicą


Iwona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 800km temu miałam robioną uszczelkę pod głowicą (planowana, prześwietlona) i wymienione pierścienie. Od początku jak wyjechałam z warsztatu niepokoiło mnie lekkie dymienie nawet przy rozgrzanym silniku. Mechanik zwalał winę na porę roku. Ostatnio zauważyłam śmietanę pod korkiem i delikatny ubytek płynu więc pojechałam do niego aby zrobił test na CO2. Najpierw sprawdził przewody i stwierdził że nie są twarde. Ale ku jego zdziwieniu płyn w testerze zabarwił się na zielono. Powiedział że płyn powinien zabarwić się na żółto i głowicą na pewno była dobrze splanowana, o swojej winie montażu nic nie wspomniał jedynie że być może to TURBINA puszcza spaliny w obieg ? Czy to możliwe? Kazał jeździć I obserwować, jak przewody będą twarde to przyjechać. W innym warsztacie powiedzieli że te silniki tak mają że sami robili uszczelki w nich i po pół roku znowu wychodziło to samo i być może to wina bloku a go sprawdzić się nie da. Więc nie wiem co teraz robić?

- jeździć i jak będą definitywne objawy to niech znowu On robi uszczelkę bądź ktoś inny 

- szukać silnika i wymienić na inny

- może kupić po regeneracji z montażem i 12 miesięczna gwarancją?

- sprzedać w takim stanie (ile wtedy zejść z ceny?)

Proszę o poradę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Iwona napisał:

jeździć i jak będą definitywne objawy to niech znowu On robi uszczelkę bądź ktoś inny 

Raczej ktoś inny 

 

34 minuty temu, Iwona napisał:

może kupić po regeneracji z montażem i 12 miesięczna gwarancją

Te silniki są robione po łebkach , gwarancja kończy się w momencie opuszczenia warsztatu.

 

34 minuty temu, Iwona napisał:

może to wina bloku a go sprawdzić się nie da.

Da się . 

Najlepiej chyba będzie znaleźć odpowiedniego mechanika , popytaj po znajomych może ma ktoś zaufanego w okolicy 

34 minuty temu, Iwona napisał:

TURBINA puszcza spaliny w obieg

Turbina puści spaliny w obieg układu zasilania powietrza, sama w sobie nie jest połączona z układem chłodzenia , prędzej chłodniczka spalin 

Zakładam że jesteś kobietą , a facet poprostu zbył Cię , lub odwalił maniane i też zrzucił to ze swojego garba 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Iwona napisał:

W innym warsztacie powiedzieli że te silniki tak mają że sami

Bardzo szczerze wątpię że po prawidłowej naprawie trzeba uszczelkę zmieniać częściej niż olej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałam się jeszcze tego mechanika jak robił czy było widać jakiś przepalenie na uszczelce to powiedział że w tych nowych uszczelkach nie widać przepaleń. Więc może to wina bloku a On poprostu dobrze się nie zna. Jeszcze jedno po wymianie uszczelki i przejechaniu 70km zaczął lecieć płyn z pompy wodnej ale dopiero przy nagrzanym silniku, to wymienił mi ją. To już pewnie były objawy że coś spieprzył. W moim mieście to sami wymieniacze klocków hamulcowych. Nie ma dobrego mechanika zawsze ryzyk fizyk. Wie ktoś może ile kosztuje mniej więcej wymiana uszczelki w waszych miastach? Ja poniosłam takie koszta za wymiane uszczelki z wszystkimi dodatkami i planowaniem plus chłodnice i króciec wodny 5500zl (robocizna + części) i jeszcze na dodatek stał 5 tygodni. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Iwona napisał:

On poprostu dobrze się nie zna

To po co się brał za taką robotę.

Masz przecież jakąś gwarancję , więc zawieź auto do niego i jeżeli nie zna się na silnikach to niech go zawiezie do kogoś kto się zna ale już na swój koszt.

 

Suwałki to nie wioska.Nie mów że nie można znaleźć mechanika.

 

https://forum.opel24.com/topic/35446-dobry-warsztat-w-suwałkach-ew-augustowie/

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można sprawdzić blok silnika przed założeniem nowej uszczelki? Doczytałam że można sprawdzić płaszczyznę czy nie jest skrzywiona. A żeby w bloku sprawdzić pęknięcia to trzeba cały blok wyciągać i nikt tego nie robi. To prawda ?

Ten właśnie mechanik był z polecenia znajomych. Kurde ile przez takie uszkodzenie dowiedziałam się o silniku 😜

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaszczyznę powinien sprawdzić liniałem ,co prawda nigdy nie sprawdzałem bloku pod kątem pęknięcia ,

 Ale wady typu mikro  pęknięcia w spawalnictwie sprawdza się proszkiem magnetycznym w sprayu i magnesem , w motoryzacji może poszło coś do przodu i mechaniory poza wizualnym sprawdzeniem mają swoje sposoby . Pewnie Arkos coś na ten temat powie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że na samochodzie poza płaskością nic się nie wymyśli.

No ewentualnie można pomierzyć owalizację cylindrów, jeśli mają średnicówkę,ale do samej uszczelki nie ma potrzeby.

Prędzej pęka głowica, niż blok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za porady.

Odnośnie tej turbiny kolega wcześniej wspominał o chłodniczce spalin, to chodzi o EGR ? On w tym modelu to chyba jest tylko w dislach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności