Skocz do zawartości

Problem z obrotami silnika i mocą. Opel Astra III GTC 1.6


Vaks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu zauważyłem mocny spadek mocy w samochodzie a mianowicie auto bardzo słabo przyspiesza zazwyczaj było dynamiczne i bez problemu wchodził na obroty 5-6k.

Teraz silnik osiąga maksymalne obroty do 3-4k gdy osiąga ten limit zaczyna cały się trząść z tego co wiem podczas postoju sporo dymi na biało, tak jak mówiłem bardzo słabo przyspiesza w porównaniu do tego co było kiedyś.

Zauważyłem też mocno podniesione spalanie auto podczas normalnej jazdy pali ~12 litrów.

Z błędów jakie wyskakują podczas inspekcji w komputerze opla to 

Wypadanie zapłonów na 4 i 3 cylindrze

oraz jakiś błąd termostatu

 

Kontrolka Check Engine się nie pali.

 

Dziękuje za wszystkie porady i pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Vaks napisał:

Z błędów jakie wyskakują podczas inspekcji w komputerze opla to 

Wypadanie zapłonów na 4 i 3 cylindrze

Na tym forum podaje się kod błędu a nie opis.

 

Do przeczytania link 

 

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2023 o 16:52, adam1954 napisał:

Na tym forum podaje się kod błędu a nie opis.

 

Do przeczytania link 

 

 

 

Kody to:

ECN

059761

030301

030401.

W dniu 18.02.2023 o 15:09, Marcin 83 napisał:

No to pasowało by sprawdzić podstawę , świece i cewkę 

 

Świece były wymieniane pół roku temu,

zakładam że to jest faktycznie ta cewka tylko martwi mnie brak kontrolki Check Engine, dodam że auto nie wskakuje na obroty gdy dam pełen gaz, natomiast gdy delikatnie wciskam gaz obroty wskakują, lecz powoli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece w moim wypadku wytrzymały 500km - przy jeździe wokoło komina nic się nie działo, ale gdy chciałem jechać po autostradzie dłuższą chwilę z dopuszczalną prędkością zaczęły się problemy z jedną - wypadanie na 2 cylindrze - powrót do wcześniej używanych (starych) - problem ustał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zajął bym się błędem P0597 czyli grzanie termostatu. Na komputerze sprawdzić temp. plynu jaką silnik osiąga

 

Gdy zrobisz 100 km na samym Pb też tak samo się dzieje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1954 napisał:

Najpierw zajął bym się błędem P0597 czyli grzanie termostatu. Na komputerze sprawdzić temp. plynu jaką silnik osiąga

 

Gdy zrobisz 100 km na samym Pb też tak samo się dzieje

 

Cały czas na benzynie jeżdżę, jeśli chodzi o sprawdzenie temperatury płynów to będę musiał przełożyć radio na fabryczne, co może się stać jeśli chodzi o grzanie termostatu, bo nie wydaje mi się aby się grzał, bo komputer czasami pokazuje duże temperatury na minusie a nie pokrywają się z rzeczywistością 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności