Skocz do zawartości

Zawór SCV, filtr paliwa i oporni mechanicy.


Gość Jordek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ciągle borykam się z zaworem SCV jak by ktoś mógł mi podać numer jaki powinien mieć zawór lub jaki ma pompa wtryskowa byłbym bardzo wdzięczny bo sprawdzałem na allegro jest zaworów w pindu ale podane są tylko numery albo pomp albo zaworów posiadam merivę 1.7 CDTI 125KM 2007r.Jeszcze mam jedno pytanko czy przy wymianie zaworu SCV jest potrzeba wymontowania pompy wtryskowej bo z tego co widziałem to jest ona z tyłu silnika i nie za ciekawy jest tam dostęp jak trzeba by było wymontować pompę to myślę że zdałoby się wymienić przy okazji rozrząd .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, odświeżam temat zaworu scv w Merivie (rok 2004). Od jakiegoś czasu (ok 2 tygodnie) autko słabo pali, a po odpaleniu obroty falują tak, że potrafi zgasnąć. Im zimniej i wilgotniej to problem jakby większy. Po paru minutach wszystko wraca do normy silnik pracuje równo i autko jeździ normalnie. Już wcześniej auto słabo paliło ale problem był na tyle słaby, że to olewałem. Znalazłem ten temat i wszystko wygląda na to, że i mnie dopadł problem z legendarnym już czujnikiem Denso. Przymierzam się do wymiany tego czujnika w własnym zakresie, ale jak popatrzyłem dzisiaj do komory silnika to się lekko przestraszyłem, bo ciężko tam rękę wsadzić. Wymieni mi to ewentualnie kolega mechanik. Pytanie mam do kogoś kto to wymieniał, czy nie sprawia to większych problemów i czy jest to możliwe bez kanału? Z tego co widzę to ten czujnik znajduje się z tyłu silnika i ani z góry, ani z dołu dostęp nie jest rewelacyjny. Czy po wymianie trzeba coś podpinać do techa etc? Czy to bardziej wymiana na zasadzie odkręć i przykręć i powinno działać? Trochę pomógł filmik z linku

ale to akurat jest w Corsie, więc tam tego miejsca jest o wiele więcej. Może lepiej auto oddać do jakiegoś serwisu? Zna ktoś coś ciekawego w Krakowie lub okolicach z jakimiś normalnymi cenami? Wolałbym aby to robił ktoś doświadczony, bo mam mechanika ale nie bardzo wie o co biega a przecież nie będę mu pokazywać jak to zrobić na filmach. Jeszcze pytanie czy ktoś się orientuje czy ten czujnik to ten z podanej w linku aukcji? http://allegro.pl/zawor-scv-denso-nowe-mazda-opel-nisan-i2945972372.html Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Jordek

Witam,

Być może nie wniesie to nic nowego do tematu zaworu SCV niemniej jednak ja go nie wymieniłem i problem zniknął. Jak już wcześniej pisałem zmieniłem stację i tankuje teraz pewniejsze paliwo (orlen/statoil) równocześnie z wymianą filtru paliwa i być może u mnie to sprawiło, że problemu z obrotami i gaśnięciem nie ma.

Piszę o tym dopiero teraz bo sądziłem, że może zimno i suche powietrze tak zadziałało ale teraz jest ciepło i wilgotniej i problem nie wrócił.

 

PS: mam filtr filtrona i moi mechanicy również się na niego krzywili jak to już ktoś tu wcześniej wspominał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS: mam filtr filtrona i moi mechanicy również się na niego krzywili jak to już ktoś tu wcześniej wspominał.

ci wszyscy mechanicy są diabła warci, filtron w żaden najmniejszy sposób nie ustępuję ani knechtowi ani mannowi ani innym filtrom, zresztą cała grupa vw pakuje filtrona na pierwszy montaż, dostatecznie świadczy to o jego dobrej jakości...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czuje się zobowiązany opisać co było dalej z moim samochodem.

Otóż jak wcześniej pisałem, rok temu po wymianie filtra paliwa i zmianie stacji problem zniknął ale oczywiście tej zimy wrócił, tj. w styczniu bo dopiero teraz się zima zaczęła. Tym razem jednak się wkur***** i kupiłem na allegro zawór za chyba 460+przesyłka. Objechałem ze 3 zakłady gdzie potraktowano mnie jak wroga, a nie jak klienta... Mimo iż tłumaczyłem co i jak się robi tylko, że ja nie mam kanału i wprawy ale oczywiście żaden fachowiec nie lubi jak ktoś mu mówi, że wie co jest nie tak (nie daj boże wiedzieć to z internetu...) więc trafiłem do warsztatu w "stodole" gdzie bardzo miły chłopak zrobił to za 30zł (dostał ode mnie 50 i jestem z nim umówiony na wiosnę na pogrzebanie przy piszczącym kole.)

 

Reasumując: Wymiana na nowy zawór SCV pomogła z problemami opisanymi w pierwszym poście tego wątku. Moderator może zamknąć, bo widziałem, że jest inny wątek o tej tematyce i to bardziej rozbudowany.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Tez mi silnik falowal i gasl na postoju. Wymieniłem na nowy zawor denso scv i pierwsze odpalenie auta i szok. Wszedł na wysokie obroty tak że trzeba go było zgasic. To możliwe żeby po wymianie tak obroty zwariowały? A może macie jakieś pomysły? 1.7 silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności