Gość BENY72 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Oryginał może i był by osiągalny ale za jaką kasę. Wesol takie coś napędza 110A. + 3 aku 80Ah   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-592123 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 kilowaty PMPO mnie slabo interesuja bo to nie jest odzwierciedlenie prawdziwego poboru. Takie glosniki mozna napedzac i 50 watami i 5000- to niewiele zmienia. Zajmowalem sie kiedys audio domowym i wierz mi ze podpinalem glosniki za tyle kasy co dwa auta ktore mialy rzekomo cos kolo 250 wat a z tylu na kolumnie pisalo ze rkomendowany wzmacniacz to do 25 do 1000 wat. Podpinalme pod koncowke mocy czyli jedne przedwzmacniacz i dwie koncowki po 1 kW wielkosci pufy do siedzenia i glosniczki graly bardzo przyzwoicie i tak smao podpinalem pod wzmacniacze lampowe z mocą 2 x 18 wat. Tez gralo fajnei tylko sciany sie nie trzesly ale barwa i jakosc na bardzo wysokim poziomie. Tu zadne waty nie sa w tej wielkosci co podales. TO jest nie do osiagniecia. 200 wat koncowka do car audio to wymaga juz przetwornicy z 12V na 35 V albo nawet i widzialem do 60V na krótkich kablach grubosci wiekszej jak rozrusznik. KAbel co by mial podawac prad na 8000 wat to podziel sibie na 12V to zobczysz ile ci wyjdzie amper az 666 A to rozrusznik od diesla ciagnie okolo 150 amper i zobacz jakei sa tam kable grube i jaki jest spadek ze swiatlo pryzgasa. Akumulator pryz rozruchu ma takie spadki ze z 12.4 V spada przy kreceniu do okoo 10.5 V jak jest zdrowy akumulator. Lichy aku i mamy 9 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-592134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 No ok,powiem że ma zabezpieczenie zamontowane największe jakie jest dostępne na rynku.A kabelki ma konkretne poprowadzone i daję rade na 12V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-592137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 na 600 amper musialy by miec wielkosc jak ręka ten kabel a nie jak palec. Takie jak palec to by w 2 minuty by sie zrobily tak gorace ze by sie izolacja juz fajczyla na nich. Bezpiecznik to zawsze mozesz dac i 500 amper. Tyle ze jakei to wtedy jest to zabezpeiczenie. Bawilem sie taka sztaplarka elektryczna toyoty na 48 V i powiem tyle ze bezpiecznik tam byl 250 amprowy to zesmy swirowali sobei z kolega na przestoju firmy czyi do przodu i do tylu jazda z pedalem w podloge. Po 30 minutach przepalilismy bezpiecznik to nam mechanik wstawil potem juz 300A. Kable grube jak diabli w takich ztaplarkach. PAre lat jezdzilem tez na takiej sztaplarce bocznej z masztem do wysokosci 11.5 metra w gore to tam tez akumualtor wazyl cos kolo 1.5 tony jesli mnei pamiec nie myli. Starczla na jazde sztaplarka prawie bez postojów na okolo 8-10 godzin. Mozesz mi wierzyc ze te kable byly tam grubsze od tych do rozrusznika jakies dwa trzy razy. Zabezpieczenie trzeba bylo soebei dac na poczatek np 100 amper i jak sie przepali to dac np 150 albo 200 i tak az juz nie bedzie sie palic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-592155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkee Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Ja bym sprawdził jaki pobór ma instalacja elektryczna na pełnym obciążeniu. Włączasz wszystkie odbiory i mierzysz na głównym, najgrubszym kablu wychodzącym z alternatora za pomocą miernika cęgowego. Altek ma 100A i nie ma prawa być więcej podczas pomiaru. Ja w trzech astrach g spotkałem się z "grzałkami" które powstają na plusowej klemie, tam gdzie zaprasowany jest kabel z końcówką kablową. Metoda jest prosta - odpal auto, po 5 minutach pracy gołą ręka macasz wszystkie miejsca gdzie kable łączą się z innymi elementami instalacji el (akumulator, masy, alternator). Jak się poparzysz to będziesz wiedział że tu należy działać. Padający alternator też jest możliwym powodem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Kolega nie zdal relacji czy sprawe zalatwil. Tak grzeja sie i kable i klemy- te zagnioty i polaczenia same tez. Generalnei ejst tak ze zawsze mowie ze opor stykowy robi swoje. Ja pociagnalem u siebie doadtkowy kabel lusowy od altka do aku i badalem na syzbkiego to ponad 100-120 maper wyciskam na jalowych obrotach ale mam altek 220 A z takiego altka 100A to nei wyciszniesz takiego pradu na postoju. Poza tym raczej ufajczysz mostek diodowy przy takich poborach. Po pierwsze tam jest malo diód i sa dosc slabe plus to ze maja slabe chlodzenie na jalowych obrotach. W oplu zalecam przedluzyc kabel plusowy od aku do altka by nieco wytracic strzaly pradu bo diody od tego siadają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Czas na podsumowanie. Rację miał kolega Beny72 Ale zacznijmy od poczatku Pierwsza naprawa, został wymieniony mostek i łozysko ale nie została zrobiona jedna wazna rzecz, nie zostało wymienione uszczelnie pompy wacum. Efektem tego była druga naprawa. Uszczelnienie pusciło i zalało szczotki, przez co regulator był do wymiany. Jedziemy dalej, podczas drugiej wymiany nie został dobrze wymyty wirnik stąd te koleiny na komutatorze. Nie udało mi sie ustalic co było przyczyna uszkodzenia łozyska i obudowy. Mało tego, w związku z tym falowaniem elektryk sprawdzał alternator w znanej firmie naprawiającej alternatory w Lublinie, i wg niego to sprawdzenie jest gwarantem 100% sprawnosci regulatora i alternatora. Więc ja również chciałem niezaleznie by mi sprawdzili no i tu okazało się ze mogą mi to zrobic ze jak najbardziej wykaze nie sprawnosc innych czesci, poza regulatorem.Przy moim problemie czyli mruganiu swiateł przy dodawaniu gazu, jedynie podmiana regulatora na inny moze go wykluczyć... Przy okazji dowiedziałem sie jak ma byc przeprowadzona prawidłowa regeneracja., i gdzie zostały popełnione błedy.Czyli w moim przypadku jednoznacznie mozna stwierdzic że winny jest elektryk, który w nie nalezyty sposób dokonywał napraw. Edytowane 6 Października 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 a potem roznosza sie plotki, że alternatory są słabe .. a ja dalej jakos nie wierzę w naprawy i regeneracje częsci przes tzw. fachowców .. jak sam zrobię i sie zepsuje, a nastepnie to rozbiorę .. to wiem co spieprz* .. a tak to facet włozy Ci każdą mozliwą bajkę o tym co było nie tak .. tylko nie prawdę. A my potem słuchamy, czytamy i zastanawiamy sie co jeszcze może byc nie tak .. jaki jest jeszcze powód .. a powody są banalne .. nie znajomość, niefachowość, niedbalstwo .. albo po prostu zwykły bład, który kazdy z nich ma prawo popełnić .. ale jeszcze trzeba się do tego przyznać, przeprosić i taki klient wróci. Niestety nasi fachowcy tego nie umieją.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Simmering na pompie vacuum przy naprawie alternatora z Isuzu to podstawa. Warsztat który tego nie zrobił nie ma racji bytu na rynku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Rostex .. a jak widzisz ma .. i jak widzisz ma się dobrze .. .. niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/4/#findComment-605693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.