Skocz do zawartości

i nastał koniec zafirze:(


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

) STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla

 

irzi, czarnego do wtryskiwaczy!!

gkrawczyk, kol. Wydaje mi się że okresliłem prawidlowo dobre paliwo!! .Jezeli ktoś tankuje olej opalowy bo tańszy .To co to jest za paliwo?? dobre dla tego silnika?? Albo z garażu od Henia z 1/2 wody to tez dobre??

Co do ilości w baku to tez źle zrozumiane :? jadąc nic sie nie stanie nawet na rezerwie !! Ale zostaw na kilka dni lub silnikiem w górę to zobaczymy jakie masz szczelne wtryskiwacze przelewy! Wiąze się to z tym ze paliwo ścieknie po prostu do zbiornika!przy nawet malej nieszczelności bo jest ponizej pompy!! Trzeba dobrze poznac uklad zasilania tego silnika. A na pewno nie będzie wiele niewiadomych !! Takich jak dostajacy sie olej silnikowy do zbiornika paliwa!itp.. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

gkrawczyk, kol. Wydaje mi się że okresliłem prawidlowo dobre paliwo!!....

Dziękuję za doskonałe wytłumaczenie.

Pomimo iż jestem osobą dobrze "techniczną" to samochód jest dla mnie prawie czarną magią. Coś tam wiem ale to dopiero wczesnie początki wiedzy z zasady działania. Swój samochód posiadam dopiero od 2 miesięcy, wcześniej dużo jeździłem ale nie swoimi. Nie mam znajomych którzy mają samochody z silnikiem diesla i nie mam się kogo zapytać. Kupiłem taki bo mi sie lepiej jeździ w porównaniu z benzyną, dopiero teraz wychodzi że to nie tylko trzeba lać i zmieniać filtry.

Czytam forum i staram się pogłebiać swoją wiedzę a jak czegoś nie wiem poprostu pytam.

 

__

Pozdrawiam

Grzesiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam forum i staram się pogłebiać swoją wiedzę a jak czegoś nie wiem poprostu pytam.

Grzesiek po to to forum jest! :D Ale tak jak napisales sa diesle i ja takiego tez posiadam Gdzie do nich leje sie i chodzą bez swiec !! na popych itp. ale w tych silnikach 20- 2,2 zamontowano pompe vp 44 z elektronicznym sterowaniem!! I udoskonalonym ukladem zasilania!! I tu jest w tych wymienionych myslach technicznych największy problem!! Trzeba miec naprawdę dużą wiedze o tych pompach i układzie! zasilania! bo silnik jest OK. aby sobie nie narobic klopotów na kilka tyś!! . A to że chodzi to nalezy sie tylko cieszyć! I czytac! :|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

brzoza widze ze znasz te uklady na wylot ale teraz zastanowmy sie nad problemem - czy to jest samochod dla "normlanych" ludzi ktorzy tankuja jezdza 50 tys rocznie i serwis odwiedzaja zgodnie z kalendarzem - nie wiedzac nic ze nie powinno sie zostawiac samochodu przodem w gorze czy nie pilowac silnika przy lekkim zapowietrzeniu :wink:. Tutaj dowiedzialem sie pozytecznych rzeczy ale przez to ze lubie czasami pomajsterkowac i niektore rzeczy przy samochodzie wykonam sam ale nie wszyscy tak robia i mysle ze "niedorobki" albo nie zawsze dobre rozwiazania w konstrukcji naciagaja ludzi na niepotrzebne "placenie" za nie swoje bledy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze dobre rozwiazania w konstrukcji naciagaja ludzi na niepotrzebne "placenie" za nie swoje bledy.

szymar, niestety!! Ale gorzka prawda!! przez tą ekologię !! Mamy kłopoty z calym samochodem! Bo nie chce jeździc!! Jak kiedyś fiat 125 lub Polonez :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

fiat i polonez mozna bylo naprawic zestawem kluczy i mlotkiem. a w polonezie mechanizm roznicowy z tylu ( zamontowany jak w bmw) zawsze przeciekal w polonezie oczywiscie :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tak sobie przysiadlem i cytam i czytam.... zaczyna mnie iteresowac to co ogolnie psialiscie, ale widze ze piszecie raczej o silnikach diesla :( ja posiadam benzyne 1.8 z 99 roku i jak by ktos mogl zajrzecz w moj temat i MOZE sie spotkal z takim przypadkiem....

 

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=20874#179536

 

dziekuje z gory... a z tym sie borykam juz ponad 2 tyg...

p.s. wsyzstko sam naprawiam nie preferuje warsztatow od kad rozsypali mi katalizator i w dodatku jeszcze pare niewielkich rzeczy po ktorych sam musialem wszystko poprawiac...

 

brak kanalu to bol :) ynajmniej przy wymianie pompy paliwowej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

size=8][quote="brzoza"]

zesto zdarzaja sie nieszczelnosci miedzy przewodami a wtryskami

 

Kol. Brzoza - czy możesz mi podpowiedzieć: dziś byłem w ASO w Tarnowie i zapytałem o sytuację gdy Zafira nie pali. Od razu wiedzieli co jest grane bez sprawdzania samochodu(?), kazali przyjechać w poniedziałek. Koszt określili (trochę po znajomości) na 770 - 800zł. Mówili między sobą że trzeba wymienić podkładki lub oringi i wszystkie powroty z wtryskiwaczy plus trójniki. Powiedz mi czy oni mogli mieć na myśli uszczelniacze na wtryskach? Dodatkowo wgrają mi jakiś nowy program, który ponoć eliminuje poprzednie błędy w oprogramowaniu pomp. Zaznaczam że nigdy wcześniej nie było problemów z autem. Dopiero jakiś miesiąc temu nie chciała zapalić gdy stała 3 dni - ale potem zapaliła za 3 razem, jak wymieniłem akku a wczoraj to już nie zapaliła po 2-godzinach postoju. Dopiero za 4 razem załapała:( Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzic czy to te gumowe powroty czy uszczelniacze na wtryskach? Auto ma 140 tys oryginalnego przebiegu.

Dziękuje z góry Piotrek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapaliła po 2-godzinach postoju. Dopiero za 4 razem załapała:( Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzic czy to te gumowe powroty czy uszczelniacze na wtryskach? Auto ma 140 tys oryginalnego przebiegu

Diagnoza jest dobra! Więc nie masz się co martwić ,.będzie spokój na kilka lat jak malo jeździsz. Same części zamienne do tej operacji to koszt w aso 300zł.Bez wgrywanego programu . Dodatkowo bardzo pracochłonne ! nalezy odkręcać wałek rozrządu!! demontować i czyścic kolektor. ,odpowietrzanie!! . W normalnych warunkach jeszcze z wgraniem nowego softu!! to koszt 1500zł. Więc możesz spać spokojnie!! Bo było by coraz gorzej ! A o uszkodzenie pompy przy tych objawach prawdopodobne!! Więc jest wszystko OK. :( Ale ciebie interesuje ! Czy można sprawdzic ! Można - tym wakuometrem! mierzy sie każdy wtryskiwacz! robiąc podciśnienie i w danym okresie czasu nie powinno ono sie zmienić! .Wystarczy jedna nieszczelność a kwalifikuje do wymiany wszystkie uszczelnienia! Bo rozumiesz kto by dzwigał wałek do jednej uszczelki! A za kilka tygodni następnej itp. .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hej,

mowicie tyle o nieszczelnosci to wam powiem co u mnie bylo, niedowiary ale odkrecily sie nakretki ktore dokrecaja przewody paliwowe do wtryskiwaczy!! tak tak i bylo stop. teraz mam caly czas wyciek w miejscach "wejscie" wtryskiwaczy w glowice. caly czas sie tam poci i poci denerwuje mnie to troche ale oprocz wilgotnych wlasnie scianek glowicy zadnych dolegliwosci - pali od razu spalanie w normie itp czy to moga byc wlasnie te uszczelniacze? oczywiscie w ASO wymienili mi wezyk odprowadzajacy rok temu ale moim zdaniem nic to nie dalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności