Gość Jackof Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 1.4T fabryczne LPG. Skrzynia wiadomo że 5B( kiepska...). Komputer pokazuje 10.5. Użytkowane koło komina (wawa). Na światłach nie gaszony,przejazdy kolejowe także .Trasa od 8.5 w górę. Miasto korki to sądzę że koło 12-13 pociągnie .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) Moja z16xe 101PS easytronic, Pb w trasie łykneła ok8l do 110km/h. Póżniej zagazowalem Srednio gazu ok 9,5l w stosunku 90% trasa (ok 100km/h wg gps), 10% obrzeza miasta. Autostrada ok 350km z predkoscia 120-130km/h wg gps, wyszlo 11l Lpg. Ponadto, ci co pisza ze na autostradzie pali lpg nie wiele wiecej niz na zwyklej drodze, to proponuje dopisac ile jeszcze do tego Pb pobieraja. NIe kazdy gazownik mowi jak ustawil instalacje. Kazdy sie cieszy ze tanio jezdzi, ale pozniej kalkulujac wychodzi ze do 9l lpg trzeba doliczyc jeszcze np. 2l Pb/100km. Edytowane 12 Lutego 2018 przez Mario_80   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Wierzchoń Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 No i jest. Zbiornik gazu wyśmigany po mieście. 10L/100 km jak w mordę strzelił i nie chce być inaczej. Jestem zadowolony. Od jakiegoś czasu jeżdżę na wkładce filtra powietrza K&N i powiem wam, któreś tankowanie z kolei a mi spadło na 9 w mieście. Auto jakby delikatnie sprawniejsze na tym filtrze. Lepiej silnik się kręci. Spalanie w dół. Nie wydaje mi się aby miał więcej mocy ale jakoś fajniej. Może placebo? Ale tankowanie mówi samo za siebie...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Mario ale pleciesz farmazony. Ty masz niby automat a przez wszystkie automaty spalanie jest trochę większe. Druga rzecz to ilość spalanego Pb na autostradzie jest znikoma. Pb jest spalane na zimnym a potem jedziesz na LPG. I jeżeli autostradą jedziesz za jednym odpaleniem to tylko raz ci pobiera Pb przez 5 min a potem masz na LPG. I gdzieś ty wyczytał że masz dotrysk paliwa w twojej instalacji LPG. No chyba że masz uwalone LPG i instalacja nie wydala i przełącza na Pb. Nie pleć więc trzy po trzy. Ja często odpalam zimny i moje zużycie Pb jest na poziomie 5 L na półtora miesiąca. A w miesiącu robię ok 800-1000 km Fakt auto mam garażowane i może szybciej się nagrzeje niż stojące na mrozie.Ale to dajmy na to dojdzie ok 2 L więcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Nie do końca plecie bzdury, ponieważ są sterowniki, w których można ustawić dotrysk benzyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Bad tak , wiem o tym ale Mario ma jakieś problemy z temperaturą do tego wątpię aby u niego gazownik włączył dotryski. Tak raczej u Mario nie ma włączonej opcji dotrysków. Bardziej podejrzewam że ma nie do końca dobrze wyregulowaną LPG lub problemy z reduktorem i mu nie wydala przy większym obciązeniu. Przecież żaden gazownik nie będzie sobie w taki sposób strzelał w kolano aby mu z tym problemem klient przyjeżdżał że mu pobiera Pb. Nie po to montuje się LPG aby jeździć na Pb. To nie te silnki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidb750 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Ty masz niby automat a przez wszystkie automaty spalanie jest trochę większe Według producenta "automat" w Merivie jest jedynym, który spala mniej niż manualna skrzynia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) I gdzieś ty wyczytał że masz dotrysk paliwa w twojej instalacji LPG. A gdzie tu na forum pisalem ze mam i mi sie podpiera na autostradzie? Ty masz niby automat a przez wszystkie automaty spalanie jest trochę większe. Prodecucent twierdzi co innego w przypadku easytronica - odsylam do danych technicznych Opla. Zwykla hydrauliczna owszem pali wiecej i to czasami znacznie wiecej. Co do malego spalania to chodzilo o ten wpis: Autostrada 140km/h: ok 9,5l/100km Autostrada 120-130km/h: ok 9l/100km Jazda pozamiejska: ok 8,7-9l/100km Jazda podmiejska wymaga mniejszej ilosci paliwa niz autostrada, a tu prawie zadnej roznicy. Chyba ze mieszanka LPG przy wiekszym obciazeniu jest w kierunku lekko ubogiej to moze spalic mniej, z niekorzyscia dla gniazd zaworowych silnika. Te wyniki sa niewiele mniejsze niz na Pb, a prawidlowo ustawiona instalka bierze ok 20% wiecej niz Pb. Mario ma jakieś problemy z temperaturą do tego wątpię aby u niego gazownik włączył dotryski. Nie zwrociliscie uwagi, ze podalem wyniki spalania drugiej mojej Mery z16xe 101PS która jest sprawna i nie ma dotryskow. Ta, z ktora mam problemy od kupna to z16xep 105PS i ona ma ustawione dotryski od 3500rpm i 14ms, a wg. niektorych gazownikow z forum lpg silnik ten nie uzyskuje raczej takich czasow i musialby byc zalodowany na full i jechac z butem w podlodze, to moze wtedy by to zadzialalo. Bardziej podejrzewam że ma nie do końca dobrze wyregulowaną LPG lub problemy z reduktorem i mu nie wydala przy większym obciązeniu. Wiekszosc objawow opisanych przeze mnie wystepowala przed zagazowaniem silnika, wiec wydaje mi sie ze problem nie koniecznie lezy w regulacji LPG. Reduktor KME Silver jest az nadto do tego silnika, wtryski Bianco rowniez. No chyba ze szarpanie ktore doszlo na Pb i LPG w czasie spokojnej jazdy spowodowane jest uszkodzeniem klapek w kolektorze przez gazownika. Edytowane 13 Lutego 2018 przez Mario_80   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Mario to przykro że trafiłeś na ud..a gazownika. Jedyne wyjście kup sobie interfejs od Viakena i zacznij sobie sam regulować lpg Dwa tygodnie nauki i dasz sobie rady. Dotryski są stosowane do wysilonych silników oraz przez nieudolnych gazowników którzy nie mają pojęcia o LPG. Ja gdy depnę porządnie to czasy mi idą do 22 ms Wiekszosc objawow opisanych przeze mnie wystepowala przed zagazowaniem silnika, wiec wydaje mi sie ze problem nie koniecznie lezy w regulacji A to tylko potwierdza tezę że gazownik dupa bo nawet nie sprawdził jak się zachowuje silnik przed zagazowniem. Zagazować silnik możesz ale nie sprawny układ Pb dyskwalifikuje wszelkie regulacje LPG Lpg reguluje sie gdy silnik na Pb pracuje prawidłowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) Jedyne wyjście kup sobie interfejs od Viakena i zacznij sobie sam regulować lpg Regulowalem Staga ISA2 przez 6 lat w swoim passku, Optimy Nano nie musze bo gazownik miodzio, a Stelle Polaris na razie obserwuję Ja gdy depnę porządnie to czasy mi idą do 22 ms Ale masz inny silnik. W 1.8t AWT max czasy mialem 17ms, wiec to nie jest zaden wyznacznik. Kazdy silnik ma inne parametry pracy. Gdy bylem na korekcie ustawien deptalem z gazownikiem do podlogi i podobno ani razu nie podpieral sie Pb. Mam tak ustawione aby sie nie przelaczal calkowicie, tylko podbieral delikatnie Pb, co w praktyce na razie nie mialo miejsca. A to tylko potwierdza tezę że gazownik dupa bo nawet nie sprawdził jak się zachowuje silnik przed zagazowniem. Wskaz mi gazownika, ktory przed zalozeniem gazu przejedzie sie klientem auta i stwierdzi problemy z silnikiem, nawet jesli tester diagnostyczny nic nie pokazuje.?? Oddajac auto do gazownika, powiedzialem ze walnieta jest sonda za katem i w bagazniku jest nowa do wymiany. Rowniez sadzilem, ze to ona odpowiada za wyzsze spalanie. Szarpanie doszlo po zalozeniu gazu (przed zalozeniem zrobilem moze z 300km na Pb, wiec nie do konca jestem przekonany), ale wystepuje tak sporadycznie na Pb i LPG, ze nikt pewnie by tego nie zauwazyl w czasie krotkiej jazdy testowej. Wiekszosc gazmenow sprawdza tylko bledy w sterowniku silnika, czesc jesli stwierdzi jakies powazniejsze usterki to nie podejmuje sie zalozenia lpg do czasu ich usuniecia, a czesc nie patrzy na nic i zaklada jak leci, a jak sie MIL zaswieci to gadaja ze instalka sie musi ulozyc - hehe. Lpg reguluje sie gdy silnik na Pb pracuje prawidłowo Dlatego tez, gdy nabede interfejs do silnika pojezdze na samej Pb i zobacze co sie dzieje. Edytowane 13 Lutego 2018 przez Mario_80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.