Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

A kto lepiej dobierze tranzystor jeśli nie sam konstruktor

Cóż, nie jestem elektronikiem, ale tutaj bym polemizował i to nie tylko w przypadku Opla :wesoly:

 

Wg jego słów 95% sterowników pada z powodu przegrzewających się tranzystorów, źle dobranych do warunków pracy. Pozostałe 5% pada po uszkodzeniu mechanicznym pompy

To słowa elektronika, który naprawiał mi sterownik. W tej chwili mija 10 miesięcy od naprawy i auto sprawuje się bardzo dobrze, nie ma żadnych problemów z odpalaniem czy "martwym" pedałem gazu. Przed naprawą sterownika, pompę pod względem mechanicznym sprawdził kolega mechanik, więc tu jestem pewien jej sprawności.

 

kazikb1, w Twoim przypadku faktycznie przyczyną awarii jest mechaniczne uszkodzenie pompy, ale to nie znaczy, że podobnie musi być u wszystkich.

Podobno duży wpływ na zacieranie się tłoczka ma kiepska jakość paliwa. Gdzie najczęściej tankujesz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-194335
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Kupiłem autko, to na liczniku było 118 tyś. Przejechałem 1,5 tyś. Nie cały miesiąc.Tankowałem BP, schell, jakaś mniej znana nie pamiętam nazwy i ostatnie tankowanie chyba na statoil.Samochód stanął 100m od domu. Defekt pompy. Sądząc po stanie tłoczka to nie ostatnie tankowanie uszkodziło pompę. W Bosch'u kierownik podał za przyczynę m innymi złej jakości paliwo raczej długoterminowo, zapowietrzanie się pompy z powodu nie szczelności instalacji. Mam dokument że auto było wyrejestrowane przez ostatni rok. Więc stało.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-194318
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kupiłem autko, to na liczniku było 118 tyś. Przejechałem 1,5 tyś. Nie cały miesiąc.

Taa... Jakbym o sobie czytał, tylko stan licznika inny :wesoly:. Po raz kolejny słyszę, że pompa "siadła" po ok. miesiącu od zakupu. Czy to tylko przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-194312
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Powiem jedno - w pierwszych latach produkcji tych pomp a właściwie sterowników Bosch źle dobrał ten tranzystor tzn. krótkotrwałe przycięcie się pompy powodowało od razu jego palenie się. Później usterkę usunięto - jest nawet notka, że późniejsze sterowniki zastępują te wcześniejsze :wesoly:

 

Co do wymiany tłoczka przestawiacza wtrysku to jestem za ale jest jeden problem - by go wymienić trzeba demontować pompę paliwa a później ją dokumentnie rozebrać - więc sporo z tym roboty. :D

 

U mnie raczej już mechanika bierze górę nad elektroniką dlatego ten martwy pedał, bo tłoczek się za wolno przesuwa - sterownik czeka na potwierdzenie położenia z czujnika halla.

 

Jeśli więc u mnie ten tranzystor daje radę więc czemu u innych miałby nie dać ???

 

P.S Polerowanie tłoczka to niezbyt dobry pomysł - lepiej go pochromować i wyszlifować pod wymiar :D

P.S 2 Można włożyć ten 60 A zamiennik - tylko po co - poprawny montaż powinien rozwiązać problem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-194300
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Albo na tą http://www.allegro.pl/item559202208_tranzystor_vp44.html

 

Na aukcji powyżej tranzystory kupił gość, który na Allegro oferuje naprawy sterownika VP44... za 450 zł. Ale jaja ;(

 

 

No to jeszcze DOKŁADNY opis demontażu sterownika, wymiany tranzystora (+niezbędny sprzęt) i ...może ktoś się odważy samemu sterownik robić :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-192554
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Tak - tylko jest jedno ale - trzeba wstawić mocniejszy np. IRL3705Z

Mam informację, że taki się nie pali :drunk:

Opis montażu podałem parę postów wyżej więc do dzieła :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-192434
Udostępnij na innych stronach

Gość Vendetti

To co Mariuszu juz teraz skreslasz IRLR2905 do vp44?Czy mam rozumiec,ze teraz zaczynasz wierzyc w spisek Diamonda_elektro?Bo przyslal ci IRLR2905 nieprawdaz?Mozesz opisac jak przebiega proces identyfikacji dzieki ktoremu mogles powiedziec,ze tranzystor z zatartymi oznaczeniami to irlr2905?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/12/#findComment-192412
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności