Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

no nie wiem które ale skoro Ty lutowałes transystor na sterowniku to chyba wiesz gdzie go lutowałes,..

- nie lutowałem jeszcze tranzystora w tym sterowniku; nie było potrzeby i okazji :)

- po drugie problemu nie ma, można testować do woli lub do wypalenia elektroniki :)

 

Warto by dokładnie przetestować te dwa wspomniane przeze mnie tranzystory ze wskazaniem jednak na IRL3705Z - jest on mocniejszy od IRLR2905

 

P.S Co do zdjęcia uważam, że więcej z tym zachodu (przeróbka zamknięcia sterownika) niż pożytku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-191285
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam ponownie szanownych forumowiczów, moim zdaniem kazikb1 ma racje, też jestem elektronikiem. Zakładacie mocniejszy tranzystor to palą się łączące druciki, wymieniacie druciki na grubsze to padnie tranzystor. Jeśli elektrozawór się zatnie to tranzystor pracuje na zwarciu, a zacina się na pewno skoro jest problem z odpaleniem przy niższych temperaturach bo na 100 % nie jest to wina tranzystora, a taką myśl ktoś na forum poddał. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-191100
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Jaki jest kod usterki przy uszkodzeniu tego tranzystora?

U mnie był P0251, silnik stawał dopiero po nagrzaniu, wysłałem sterownik do naprawy i było ok. od września. Teraz znowu wywaliło ten sam błąd po bardzo krótkiej jeździe w czasie mrozu. Myślałem, że po wymianie tych elementów odpowiedzialnych za usterkę po nagrzaniu silnika będzie ok. ale niestety. Czy może ktoś już to przerabiał?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-190921
Udostępnij na innych stronach

Krystiand,

U mnie był P0251, silnik stawał dopiero po nagrzaniu, wysłałem sterownik do

Krystiand, A czy mógłbyś łaskawie wpisać w profilu jaki masz silnik itp. Bo Kody są przypisywane do sterownika silnika. Czyli ECU.. wiec inne sterowniki inne kody błędu! :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-190682
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

wczoraj zaliczyłem stopa ... auto po odczytaniu błędów pokazuje p1631 tzw wyrok.

Zastanawiam się czy nie wlutować tego tranzystora na sterownik żeby dojechać do serwisu boscha w celu regeneracji pompy 30 km... Kilka postów wcześniej był sposób montażu ale chciałem się upenić: dwie nóżki na krzyż a dren do prawego rogu? A i jeszcze jedno. Czy jak sam będę grzebał przy sterowniku to regeneracja pompy będzie wyglądała tak jak bez mojej ingerencji w owy sterownik? Boje się ze mi powiedzą że mogłem nie ruszać itp...

Poleci mi ktoś serwisy w okolicach Tarnowa, bo slyszałem tylko o jednym gdzie za regenerację wołają 3000 zł + montaż.... :) A i czy jak bym się zdecydował wysłac pompę w Polskę w celu zregenerowania to czy inny mechanik po jej założeniu będzie musiał coś programować?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-187471
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Sposób montażu jest taki jak opisałeś - nie musisz ciągnąć specjalnie drenu do "prawej strony"

Jak dobrze przylutujesz podstawę tranzystora (dren) to wystarczy.

 

Jeśli chciałbyś tylko zregenerować sterownik u Boscha to gdy zobaczą, że tam było coś ruszane to Ci nie założą takiej pompy na stół probierczy - boją się go uszkodzić :)

 

Natomiast gdy będziesz regenerował pompę w całości (koszt ok 2000 zł) to nie ma to znaczenia bo i tak Bosch daje nowy sterownik.

 

Spróbuj wymienić tylko tranzystor - ja już tak jeżdżę od ponad roku

 

P.S Sprawdź tylko czy nie masz czasem pompy dwu-wtykowej - bo może być problem z regeneracją

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-187414
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A jak uruchomię samochód po montażu tego tranzystora to czy jak podjade do serwisu Boscha to czy będą w stanie po podpięciu się pod pompe sprawdzić jej stan? czy poprostu stan pompy sie ustala po jej rozebraniu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-187330
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

W serwisie Boscha nie sprawdzą Ci elektronicznie pompy - chyba, że zataisz przed nimi, że coś było grzebane w sterowniku :)

 

Co do stanu pompy to na 99,9% przytarł się tłoczek przestawiający moment wtrysku.

 

Spróbuj wymienić tranzystor bo być może pojeździsz jeszcze paredziesiąt tysięcy zanim mechanika na dobre padnie - ja jak już pisałem jeżdżę tak już od ponad roku :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/14/#findComment-187295
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności