Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc,wie ktoś może jak otworzyć sterownik pompy (vectra 2.0 td 1998 r) ,jest to jeszcze stary typ,cały metalowy. Chciałem naprawić sterownik (wyrzuca błąd p1651-podejrzewam tranzystor mocy i p1345 czujnik halla w pompie),ale nie wiem jak go

otworzyć .Mam go na stole i próbuje delikatnie

podważyć dekielek od sterownika ,ale nawet nie drgnie. Boje się że mogę zniszczyć obudowę. Nigdy nie rozbierałem tego całego metalowego sterownika,z tymi nowszymi jest łatwiej. Jeszcze raza proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam Robert :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-146436
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

W okolicach rogów sterownika ,wzdłuż dłuższych krawędzi dekielek jest klejony do podstawy bardzo mocnym klejem .Można go otworzyć na "siłę" ,ale nie obędzie się bez delikatnych uszkodzeń .W tym jednak przypadku moim zdaniem błędy raczej nie wskazują na uszkodzenie tranzystora

 

P1651 CAN Receives Error C-14

P1651 CAN Transmits Error C-14

 

P1345 Injection Pump: Camshaft Speed Malfunction C-14

 

Zajął bym się raczej tym czujnikiem a on znajduje się w samej pompie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-146299
Udostępnij na innych stronach

Zczytałem u siebie błędy i wyszło 1631. Gość od pompy twierdzi, że absolutnie nic nie trzeba programować po założeniu. Pompa jest niby u nich kalibrowana i trzeba ją tylko zamontować, odpowietrzyć i jechać. Twierdzi, że to coś innego powoduje taką sytuację. Co sprawdzić? Może jakieś kable się gdzieś przetarły albo inny czujnik? Z tym, że chyba jakby to była awaria innego czujnika to też by wyrzucał bład. Zauważyłem, że w tej wtyce do pompy ktoś już gdzebał. Czy może jak któryś ze styków nie łączy to może być przyczyna? Jak to sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-145859
Udostępnij na innych stronach

a propos tego tranzystorka, czy jest ktoś w pomorskiem kto mógłby mi tego gada podmienić? najlepiej w gdańsku.. bo caly moduł chcą mi wymienić za 2500,- albo chociaz gdzie to zrobic za w miarę rozsądną kasę? będę wdzięczny za odpowiedzi..

Pozdrawiam..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-145812
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

reflexes między pinem 6 i 7 we wtyczce po włączeniu stacyjki powinno być napięcie 12v druga rzecz to jeśli masz jakiś interfejs i program np.opelscanner to się nim połącz i odszukaj pozycję " obroty pompy wtryskowej " a następnie zastartuj rozrusznikiem ( nie cofaj kluczykiem żeby nie zerwać połączenia ) i zaobserwuj czy pokazuje ci obroty pompy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-145792
Udostępnij na innych stronach

Zczytałem u siebie błędy i wyszło 1631

Nie chcę być złym prorokiem ale P1631 to z reguły właśnie uwalony sterownik pompy czyli ten nieszczęsny tranzystor.

A z drugiej strony nie rozumiem jak koleś mógłby opchnąć komuś pompę z uwalonym sterownikiem. :)

Przede wszystkim zacznij od procedury podanej przez kol. opelhopel i napisz co z tego wynikło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-145229
Udostępnij na innych stronach

Zczytałem u siebie błędy i wyszło 1631

Nie chcę być złym prorokiem ale P1631 to z reguły właśnie uwalony sterownik pompy czyli ten nieszczęsny tranzystor.

A z drugiej strony nie rozumiem jak koleś mógłby opchnąć komuś pompę z uwalonym sterownikiem. :)

Przede wszystkim zacznij od procedury podanej przez kol. opelhopel i napisz co z tego wynikło.

Też tak myślałem ale to już mi tą pompę raz wymienił bo było podobnie. Z tym, że pierwszym razem wywalał jeszcze inne błędy ale o tym już pisałem. Gość polecił mi przejżeć wszystkie kable bo może gdzieś coś nie łączy. Skanera nie mam ale dzisiaj chce właśnie przeglądnąć wszystkie kabelki i pomierze napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-145220
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam takie pytanko czy wymieniajac sterownik na inny (uzywke) musze go jakos kalibrowac czy autko powinno bez problemu odpalic?

a jak jest z wymiana pompy? musze dac o takim samym numerze czy moze byc inna koncowka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/38/#findComment-143940
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności