Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Gość Wudar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam tranzystorek i dużo chęci.Po otworzeniu puszki z układem widać że tranzystor który trzeba wymienić ma dużo więcej połączeń z płytką niż ten który będę wlutowywał.Nie jestem elektronikiem i potrzebuję jasnych instrukcji jak należy go przylutować,która nóżka gdzie.Za wszelkie instrukcje dziękuję i oczywiście z postępów w pracy poinformuję.Pozdrawiam :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Kolego Wilof1 nie ma jeszcze żadnych " jasnych instrukcji ". W tym wątku próbujemy je właśnie

wytyczyć .Co do ogólnych zasad to czytaj poprzednie posty.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam od czasu wymiany tranzystora przejechalem ok. 2 tys. kilometrów. Znalazłem rozwiązanie "mojego" problemu związanego z chwilowym brakiem reakcji na pedał przyspieszenia. Okazało się, że nie miało to nic wspólnego z naprawą sterownika pompy (problem też nie pojawil się od razu po wymianie tranzystorka, tylko po pewnym czasie). Winowajcą był czujnik pedału hamulca. Szczelina pomiędzy grzybkiem czujnika a pedałem hamulca była na tyle duża, że czujnik odbierał to jakby rozpoczynał się proces hamowania. Na tym etapie światła stopu jeszcze się nie zapalają i nie zapalał się check. Po jakimś czasie szczelinka musiała się jeszcze powiększyć, bo kumpela zauważyła, że cały czas pali mi się światło STOPu. Komp wywalił błąd P0703 szeroko opisywany np. w tym wątku:

http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/index.php/t29142.html.

Poprawiłem położenie grzybka czujnika względem pedału hamulca i problem zniknął. Auto działa prawidłowo w każdym zakresie obrotów, normalnie przyspiesza.

Na tej podstawie mogę, każdemu kto stanie przed problemem wymiany tranzystora, rekomendować ten o oznaczeniu IRLR2905PBF (n-mosfet 55V 42A).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Vista, dziękuję za gratulacje. Myślę, że należą się one nie mnie tylko wszystkim, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami na tym forum. Ja po prostu miałem to szczęście, że ten wątek już istniał, kiedy padł moj tranzystorek. Nie pozostało nic innego tylko spróbować. Myślę, że pomożemy jeszcze nie jednemu posiadaczowi Astry, Vectry etc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, chciałem Was zapytac - Znajomemu w astrze 99r 2.0 DTL zdarzyła sie dosc powazna usterka.

 

Auto jechało i nagle zdechlo ;) Samochód czasem odpali na 450obr pochodzi 10 sek i zgasnie. na pedal gazu nie reaguje wcale. Dodam ze rzdko udaje sie nawet na te 450 obr zaskoczyc.

 

 

Na komputerze wyskoczył bład układu wtryskowego oraz blad swiec zarowych. Nie pamieta kodów poniewaz mechanik wykasowal błedy z mysla ze auto odpali - niestety nie odpaliło. Bledy po wykasowaniu ponownie sie nie pokazuja.. a kontrola CHECK ENGINE gasnie raraz po przekreceniu kluczyka.

 

Samochód nie jest zapowietrzony - ciagany drugim autem na zaciag nie odpala.

 

Czy to pompa? dziwny przypadek..

 

z góry dziekuje wszytskim za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest zapowietrzony - ciagany drugim autem

na zaciag nie odpala.

 

kemtril, no to zapraszamy!! Wpisać w wyszukiwarce trudny rozruch itp.. i czytać !! Bo ciągając ten silnik na zaciąg oznacza że macie kiepską wiedzę o tym silniku ,,Pewnie już jest po sterowniku !!Ale nie jesteście pierwsi zanim napiszecie post !! Pierwsze co to ciągacie na hol plaki itp.. ! Tu czytając nic nie kosztuje a można sie dowiedziec sporo! ! A ciąganie będzie słono kosztować! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ale samochód zgasł w drodze, a palił elegancko zawsze.. o trudnym rozruchu czytałem na forum vectry tez jest duzo napisane o trudnym rozduchu a tu raczej nie ten problem.

 

 

czy jesli konktrolka check engine gasnie to sterownik moze byc uszkodzony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

"czy jesli konktrolka check engine gasnie to sterownik moze byc uszkodzony?"

 

Tak może, ale raczej nie tranzystor nad którym się w tym wątku "pastwimy"

Sterownik ma własną pamięć błędów ,którą można odczytać np.kts-em z pomocą odpowiedniej przejściówki lub prostym programikiem - pisałem o tym kilka postów wcześniej.

Na początek sprawdził bym czy paliwo wychodzi z pompy wtryskowej na wtryskiwacze pod jakimkolwiek ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności