Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Gość Wudar

Rekomendowane odpowiedzi

a wymiana trawersów to jeśli dobrze pamiętam koszt ok. 500zł. głównie ze względu na ilość pracy i stopień skomplikowania.

Z racji ze trzeba rozpiac lancuch rozrzadu, wyciagnac walek i dopiero sie dostaniemy do wtryskow. Tutaj niestetety opel sie nie popisal. Ale wtedy mozna by bylo sie pokusic o wymiane koncowek wtryskow na wydajniejsze od jakiegos innego auta (VW itp)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To chyba nie jest zbyt dobrze

 

Nie wpadaj w panikę!! po tym przebiegu 15tkm. to musi byc brązowy!! Jeszcze jak sa to filtry Polskie to jest normalne! olej jak jest to czarna mazista maź . Bo olej juz po wymianie w dieslu jest czarny!!. Co do przelewow to jeżeli nie ma na nich objawów pocenia to nie ruszaj!! bo należy odpowietrzyć itp A możesz sobie narobić kłopotów i to przed długim weekendem .Owszem mozesz sie zaopatrzyć w 1mb. przewodu i 2szt trójników!!. No i jakąś pompke z allegro do odpowietrzania! bo i tak kiedyś trzeba to zrobić :oops::wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Koledzy to może przybliżę bardziej temat.

Moja asterka była sprowadzona rok temu z Niemiec, po kodzie VIN wygląda że była wyprodukowana w Anglii (:beer:, rocznik to przełom 2002/2003 pierwsza rejestracja to 2003, silnik to 2.0 DI YDTL w automacie, przebieg miała 135600 (nie wiem czy tak prawdziwy przebieg) jak do mnie trafiła, teraz ma 161000 z małym hakiem, w zasadzie nic prze ten rok się nie zmieniło w działaniu silnika. Teraz pali mi lepiej, ale to dlatego że codziennie jeżdżę do pracy i rzadko stoi dłużej, ale jeśli się zdarzy że postoi to trzeba kręcić tak 4-5 sekund ( w przybliżeniu). W zimę jak zapalą się grzałki to pali od razu. Podejrzewałem jeszcze akumulator że słabo kręci tzn. że ma zbyt małe obroty, ale mogę się mylić (akumulator oryginalny czyli może mieć minimum 7lat). Kiedyś wyczytałem że może się zapowietrzać ale nie wiem jak to sprawdzić, czepiam się trochę tego odpalania, bo chciałbym nią trochę pojeździć, a po za tym lubię jak wszystko gra :wesoly: . Jeśli chodzi o filtr paliwa to jak do mnie trafiła to wychodziło na to że filtr nie był wymieniany około 30 tyś. tak wynikało z książki i był dosyć ciemny, później był wymieniony po około 18tyś. i był ciemny, ale w mniejszym stopniu, pewnie jakbym wymieniał co 10 tyś to by było git i chyba zacznę tak robić, a filtry kupuję głównie MANNa (raczej wszystkie)

 

Owszem mozesz sie zaopatrzyć w 1mb. przewodu i 2szt trójników!!. No i jakąś pompke z allegro do odpowietrzania! bo i tak kiedyś trzeba to zrobić :oops::wesoly:

Właśnie o to mi chodzi, czy można gdzieś znaleźć opis wymiany i odpowietrzenia tych wężyków, wiem że powinien sobie poszukać, ale wiecie jak to jest, to nie lenistwo tylko czasami brak czasu :beer:

 

 

Mam jeszcze jedno pytanko, czysto teoretyczne, załóżmy że jakbym kupił nową pompę (3000zł zakładam że jest nowa) to jeszcze trzeba ją zaprogramować ( tutaj nie wiem jaki to koszt) to czy po tym wszystkim pompa jest gotowa do pracy czy coś mnie jeszcze ominęło.

 

Jeszcze odnośnie tranzystora, jeśli tranzystor będzie źle dobrany tzn. chodzi mi o wysterowanie Gate jeśli jest zbyt małe tzn. za niskie napięcie to tranzystor "nie otworzy" się do końca, czyli będzie źle sterowany i będzie się bardziej grzał i w konsekwencji spali, bo podwyższanie prądu tranzystora może być złą drogą, trochę analizowałem datascheety i chyba najlepiej wypadł IRLR8734 przy napięciu na GATE 3,2V ( ktoś tak pisał że sterownik takie napięcie daje, choć to też nie wiem czy było mierzone najlepiej oscyloskopem) mamy około 70A, ale mówię tranzystor może polecieć od przegrzania bo jest źle sterowany, a od prądu to może być drugorzędna sprawa.

 

To tak na marginesie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Nie jestem elektronikiem ale wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak "półotwarcie tranzystora" (jeśli się myle to mnie poprawcie :oops: )

Tranzystor albo przewodzi w 100% albo nie :wesoly:

Lepiej dobrać tranzystor o niższym napięciu otwarcia bo przecież w układzie (np grzanie świec) moga nastapić spadki napięcia. Lepszym rozwiązaniem będzie 2,8 V.

Tranzystor pali się gdy układ, którym steruje, ulegnie zacięciu i przez tranzystor płynie duży prąd przez dłuższą chwilę.

 

Jeszcze jedno - spróbuj po zgaszeniu silnika (przed dłuższym postojem) wykręcić i wkręcić korek paliwa (odpowietrzyć bak) - zbyt duże podciśnienie w baku utrudnia rozruch (wiem coś o tym :wesoly: )

 

Jeszcze drugie :beer: - tak jak napisał Brzoza; w Polsce mamy paliwo takie, jakie mamy i wyciągając swój filterek po roku sprawdziłem szczelność trawersów :beer: Filtr z dołu (ok 1,5 cm) miał grafitowy kolor. Teraz tankuję na jednej stacji i tego problemu nie ma :beer: Ot Polska właśnie!

 

P.S Do kol. Itek - nie neguję twojej wiedzy, ale niestety jak pytam jakiegoś pompiarza to każdy ma inne zdanie :beer: od elektroniki do pełnej regeneracji pompy. Na początek spróbuje z tą dawką, bo gdy np. przy + 14 st C świece mi nie zagrzeją to muszę kręcić parę obrotów dłużej zanim silnik zapali.

Ciekawostka - może spotkałeś się już z czymś takim. Na zewnątrz jest taka temp, (na plusie) że świece powinny grzać - właczam zapłon i nie grzeją, dopiero gdy włączę zapłon za trzecim (dokładnie za trzecim razem - nie zdarzyło się wcześniej) razem to świece grzeją i silnik pali bez problemu - ot ciort

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie jestem elektronikiem ale wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak "półotwarcie tranzystora" (jeśli się myle to mnie poprawcie :oops: )

Tranzystor albo przewodzi w 100% albo nie :wesoly:

Lepiej dobrać tranzystor o niższym napięciu otwarcia bo przecież w układzie (np grzanie świec) moga nastapić spadki napięcia. Lepszym rozwiązaniem będzie 2,8 V.

Tranzystor pali się gdy układ, którym steruje, ulegnie zacięciu i przez tranzystor płynie duży prąd przez dłuższą chwilę.

 

Niestety jest coś takiego jak "półotwarcie tranzystora", w unipolarnych sterujesz napięciem i jeśli napięcie będzie za niskie na GATE to tranzystor właśnie nie będzie w pełni otwarty będzie większy spadek napięcia na dren - source, czyli wydzieli się więcej mocy. Oczywiście masz rację że jak tłoczek przytnie się to może popłynąć większy prąd bo obwód ma wtedy charakter bardziej rezystancyjny niż indukcyjny, chyba że ten tranzystor nie sterują jakąś cewką tylko czymś innym. Paliwo na początku tankowałem na shellu, ale od dłuższego czasu tylko BP Diesel Ultimate

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Te tranzystory zasilają cewki - zaworu dawki oraz zaworu wyprzedzenia wtrysku.

Elektronika sterownika wysterowuje je tak (te tranzystory) że albo są w 100% otwarte albo w 100% zamknięte - nie ma stanów pośrednich (tzw. kluczowanie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Te tranzystory zasilają cewki - zaworu dawki oraz zaworu wyprzedzenia wtrysku.

Elektronika sterownika wysterowuje je tak (te tranzystory) że albo są w 100% otwarte albo w 100% zamknięte - nie ma stanów pośrednich (tzw. kluczowanie)

Nie chodzi mi o kluczowanie, zresztą nie ważne to nie jest forum elektroniczne :D zostawmy te "biedne" tranzystorki już w spokoju, najważniejsze że udaje się reanimować pompę.

 

Czy to na pewno nowa pompa http://www.allegro.pl/item629372603_nowa_pomp_wtryskowa_vp_44_audi_vw_skoda.html i jaki jest koszt zaprogramowania jej i czy to juz wszystko jakby ktoś chciał zafundować sobie nową pompę?

 

Pytanie czysto teoretyczne :wink:

 

Tylko tak patrzę na swoją i chyba moja jest inna bo mam podłączenia z boku, a tutaj nie widzę żadnych podłączeń z boku ???

 

https://ssl.allegro.pl/item653532724_fabrycznie_nowe_pompy_wtryskowe_bosch.html

 

Tu jednak jest napisane że do pola 2.0 DI DTL to chyba ta, widać swojej dobrze nie obejrzałem.

 

Czy naprawdę to mogą być nowe pompy ?

bo tu znalazłem regenerowaną za 2300 https://ssl.allegro.pl/item658068911_pompa_wtryskowa_opel_vectra_astra_2_0_dti.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

cześć

 

W Boschu powiedzieli mi tak:

- korpus pompy 1800 zł

- głowica 1200 zł

te dwie rzeczy rzadko się regeneruje w oplach w VW padają często głowice (bardziej wysilone)

- sterownik razem z cewkami, tłoczkiem przestawiacza wtrysku i programowaniem 1800 zł - to jest koszt podstawowej (najczęstszej regeneracji)

To wszystko razem daje 4800 zł - wiadomo w częściach jest spory narzut więc myślę, że za ok 3500 powinna być już nowa pompa (starą trzeba oddać ??? )

 

Jeszcze jedno ale - sprawdź ile masz wtyczek w swojej pompie bo jak dwie (twój rocznik) to masz problem - nie wiem czy na dzień dzisiejszy ktoś regeneruje takie pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak patrzę na swoją i chyba moja jest inna bo mam podłączenia z boku, a tutaj nie widzę żadnych

 

dario76, na zamieszczonym linku 1.. Jest pompa VP44 . Ale aukcja dotyczy innej marki samochodu!!. Do twego auta sa pompy na drugim z linków i trzecim!! .. Z tym ze na drugim jest to czwarte zdjęcie!!. .Nawiązując do twego pytania!! To na aukcji na 3 linku! jest pompa regenerowana do vectry VB. I facet podaje numer katalogowy z tej pompy!! . Czyli ten napis! 0470 504 011 U ciebie również na pompie z czoła patrząc jest tabliczka z takim kodem!!. Musisz go odczytac i szukać takiej pompy która będzie miała przynajmniej trzy ostatnie cyfry takie jak w twojej pompie!! Czyli np, 011 015 017 .. I w tedy nie masz żadnych problemów z zgraniem sterownika pompy z ECU. [czyli sterownikiem silnika] jednak moja osobista rada! To robisz swoja pompe za 1800-2300 - bo to zalezy czy pompe wyślesz czy oni już zamontują! I koszt jest powyżej tej granicy 1800zł. A już moim na koniec skromnym zdaniem To wszystkie te pompy sa regenerowane!! nikt przy zdrowych zmysłach prezentów nie robi!! Wystarczy zapytac w ASO lub Bosch serwis ile taka pompa kosztuje nowa!!. Odjąć sobie marżę i tak będzie o wiele droższa! Moim zdaniem sa to pompy CZESKIE tam robią tak pompy ze wyglądem sa jak nowe! i dają gwarancję Jak chcesz taką pompe to dam Ci namiar i przywiozą Ci ja do domu!! po uzgodnieniu! Odnośnie jeszcze zamieszczonego linku do pompy regenerowanej do VB Vectra to nie polecam tej firmy . Patrząc z jakiego miasta jestem , to sie domyślacie że wiem co pisze!! ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tylko tak patrzę na swoją i chyba moja jest inna bo mam podłączenia z boku, a tutaj nie widzę żadnych

 

dario76, na zamieszczonym linku 1.. Jest pompa VP44 . Ale aukcja dotyczy innej marki samochodu!!. Do twego auta sa pompy na drugim z linków i trzecim!! .. Z tym ze na drugim jest to czwarte zdjęcie!!. .Nawiązując do twego pytania!! To na aukcji na 3 linku! jest pompa regenerowana do vectry VB. I facet podaje numer katalogowy z tej pompy!! . Czyli ten napis! 0470 504 011 U ciebie również na pompie z czoła patrząc jest tabliczka z takim kodem!!. Musisz go odczytac i szukać takiej pompy która będzie miała przynajmniej trzy ostatnie cyfry takie jak w twojej pompie!! Czyli np, 011 015 017 .. I w tedy nie masz żadnych problemów z zgraniem sterownika pompy z ECU. [czyli sterownikiem silnika] jednak moja osobista rada! To robisz swoja pompe za 1800-2300 - bo to zalezy czy pompe wyślesz czy oni już zamontują! I koszt jest powyżej tej granicy 1800zł. A już moim na koniec skromnym zdaniem To wszystkie te pompy sa regenerowane!! nikt przy zdrowych zmysłach prezentów nie robi!! Wystarczy zapytac w ASO lub Bosch serwis ile taka pompa kosztuje nowa!!. Odjąć sobie marżę i tak będzie o wiele droższa! Moim zdaniem sa to pompy CZESKIE tam robią tak pompy ze wyglądem sa jak nowe! i dają gwarancję Jak chcesz taką pompe to dam Ci namiar i przywiozą Ci ja do domu!! po uzgodnieniu! Odnośnie jeszcze zamieszczonego linku do pompy regenerowanej do VB Vectra to nie polecam tej firmy . Patrząc z jakiego miasta jestem , to sie domyślacie że wiem co pisze!! ???

 

Dzięki wielkie za odpowiedź, na razie moja pompa wygląda na dobrą tylko muszę poszukać tematu odnośnie odpowietrzenia układu i wymiany tych wężyków, po prostu dziwiło mnie że regenerowana kosztuje 2300, a tu https://ssl.allegro.pl/item653532724_fabrycznie_nowe_pompy_wtryskowe_bosch.html jest napisane że jest fabrycznie nowa, stąd moje pytanie. Na pewno jak się mi coś przytrafi to na pewno zapytam Was, ponieważ uważam że macie ogromną wiedzę jeśli chodzi o samochody, ja coś się tam tylko orientuję :D .

 

 

EDIT:

 

Czy w tym wątku http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=3920 znajdę coś na temat wymiany wężyków od powrotu, bądź sprawdzenia czy mi się układ nie zapowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności