Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Gość Wudar

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

Takie objawy może także dawać przepływomierz masowy.

Zobacz czy zaraz po uruchomieniu silnika nie masz tzw. martwego pedału - to by sugerowało pompę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Dzięki za odpowiedź Mariusz. Martwego pedału nie mam. Mogę gazować i jechać od razu po odpaleniu auta. Zauważyłem, że problem pojawia się, jak strzałka na obrotomierzu przekroczy 1400 okrotów. Po chwili auto zmniejsza obroty do 1400 i tak trzyma (tu pojawia się częściowo martwy pedał tz. jak puszczę nogę z gazu to obroty spadają do ok. 900 obr/min i wtedy mogę już normalnie przyspieszać i auto pracuje w pełnum zakresie obrotów). Problem nie pojawia się aż do następnego uruchomienia auta. Nadmieniam, że nie wyskakuje mi żadem błąd na kompie.

 

[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 13:39 ]

Pomimo jazdy z odłączoną wtyczką przepływomierza, chwilowy spadek obrotów do 1400obr/min i niemożność daleszgo przyspieszania bez odpuszczenia gazu pozostała. Na tej podstawie wykluczam, że ten problem jest spowodowany przez przepływomierz. Szukam dalej. Przejechane 800 km od czasu wymiany tranzystora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam

 

don_camillo a odczytałeś jakieś błędy z pamięci ? A może jakieś parametry pracy silnika w tzw. czasie rzeczywistym ?.Tak po omacku to ciężko

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam także kolegę z firmy "AS" z Jastrzębia Zdr. który ma bardzo podobne objawy :wesoly::):wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Opelhopel, dzięki za zainteresowanie. Co do błędów DTC's to nie mam żadnego. Mam AB-Coma więc mogę obserwować parametry pracy silnika i wszystkich czujników podczas pracy. Tylko nie wiem, które parametry obserwować bo jest ich mnóstwo. Co mam obserwować: obroty pompy, dawkę paliwa. Może masz jakąś sugestię na jakie parametry zwrócić uwagę. Przypominam chodzi o to, że chwilę po ruszeniu autem jak obroty skoczą powyżej 1400-1500 obr/min to auto traci moc i nie reaguje na pedał gazu. Dopiero po chwili, jak się odpuści pedał to już można normalnie jechać i problem się nie pojawia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

don_camillo taka całkiem laicka teoria:

czy to nie jest tak, że gdy uruchamiamy auto (robimy to przecież bez gazu) to pompa pracuje w innym trybie niż w trakcie normalnej pracy? - musi podać odpowiednią dla rozruchu dawkę paliwa, a później przechodzi już w manualnie sterowany (pedałem gazu) tryb pracy. pytanie brzmi: co daje sygnał zwrotny do zmiany trybu pracy z rozruchowego w sterowany pedałem?

może musi nastąpić jakiś wzrost, a po nim spadek obrotów? może jakiś czujnik, pomiar wystawia sygnał na sterownik?

 

przepraszam za luźną dywagację ale jako posiadaczka identycznego silnika mocno kibicuję autorowi :D

 

edit:

hmm...

już pierwsze linki w googlu mówią o zmianie kąta wtrysku po wysterowaniu zaworu przez komputer (tylko na jakiej podstawie wykrywa/wysterowuje):

http://forum.vkp.h2.pl/lofiversion/index.php/t44354.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic694043.html

http://www.swistak.pl/z4542560,1,X-Tranzystor-do-do-sterownika-pompy-VP44-VP-44.html

sterownik ma też podobno współpracować z immo:

http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/index.php/t70227.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest tak, że gdy uruchamiamy auto (robimy to przecież bez gazu) to pompa pracuje w innym trybie niż w trakcie normalnej pracy?

vista, słowa uznania!! ;) powiedz mi tylko czy pracujesz w BMW Sauber :) Bo tak jest podczas rozruchu!! pedał gazu nic nie daje ( właściwie do momentu odpalenia silnika.bo nie ma tam przepustnicy!! tylko czujnik!!. Dawka rozruchowa jest ustalona w mapie silnika! Czyli ECU. i można ja regulować .Czyli zwiększać . Jeśli chcesz zmienić dawkę rozruchową to . Jest regulacja co 1mg od -5mg przez 0 (std) do +5mg. Nie wszystko jednak daje sie zrobić z tego poziomu np..kont wtrysku musimy ustawiać mechanicznie!! na pompie! lub silniku! ;) Juz nie zajmuje sie tym sterownikiem , bo pewnie razem byśmy naprawili juz nie jedną pompę! :):D Ale warto poczytać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

powiedz mi tylko czy pracujesz w BMW Sauber ;/

nie śmiej się ;]

naprawdę trudno to sobie wyobrazić gdy brakuje podstaw techniczno-elektronicznych ;]

 

tylko czujnik!!.

czujnik? czego? daje sygnał na sterownik/komputer?

 

Dawka rozruchowa jest ustalona w mapie silnika! Czyli ECU. i można ja regulować.

ok czyli mamy jakąś dawkę i czujnik czyli... czas?

 

Czyli zwiększać . Jeśli chcesz zmienić dawkę rozruchową to . Jest regulacja co 1mg od -5mg przez 0 (std) do +5mg.

załóżmy, że skoro padł tranzystor, a z tego co czytam i sobie próbuję wyobrazić to wzbudza on zmiennym napięciem tłoczek czyli mechanizm odpowiedzialny za wydajność pompy. jeśli dawka jest zaprogramowana tzn że komputer steruje przez tranzystor pompą by ją uzyskać do momentu aż czujnik go przestawi. załóżmy, że tranzystor dobrze realizuje swoją fcję bo przecież pacjent dodaje później gazu w normalny sposób - gdyby zbytnio wzbudzał pompę to pod sterowaniem z nogi też zawyżałby obroty. no chyba, że ten układ z tranzystorem wzbudza tylko pompę w czasie rozruchu - wtedy miała by sens teoria ze złym doborem tranzystora. coś w tym jest bo przecież gdy pada pompa to zapala się check ale można dalej jechać - z tego co czytam klocki zaczynają się gdy próbujemy ponownie zapalić. cholercia...gubię się... przepraszam ale to już zbyt skomplikowane by gdybać. zakładam jednak, że kąty wtrysku i czujnik są ok. zatem co logicznie może powodować takie zachowanie? może ten wątek z immo? proszę się nie śmiać - postaram się troszkę przyhamować bo zdaję sobie sprawę, że nie ma nic gorszego niż takie teoretyzowanie bez odpowiedniej wiedzy bo przecież ktoś to później będzie czytał i mogę namieszać mu w głowie :mrgreen:

 

Nie wszystko jednak daje sie zrobić z tego poziomu np..kont wtrysku musimy ustawiać mechanicznie!! na pompie! lub silniku! :wink:

ale on wymienił tylko tranzystor czyli co mogło się zmienić jeśli źle go dobrał?

 

Juz nie zajmuje sie tym sterownikiem

nie nie kolego - to ja się w tym miejscu wycofam bo Twoja wiedza może mu pomóc - moja juz tylko przeszkodzić, powodzenia :thumleft: będę śledzić temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie kolego - to ja się w tym miejscu wycofam bo Twoja wiedza może mu pomóc - moja juz tylko przeszkodzić,

Nie wiem od czego zacząć bo temat jak morze!! ;/ A z elektroniką nie mam nic wspólnego!! Jedynie moje hobby co i gdzie w trawie piszczy! ale po to jest to forum aby to zgłębiać i dochodzić po nitce do kłębka! ;] Jak juz powyżej pisałem dawka rozruchowa jest ustalona w mapie pracy silnika i możemy ja zwiększać do wyżej wymienionej wartosci ECU chce żeby poszło np 4- 5 mg/stk i nie obchodzi go jak to zostanie zrobione. Poza tym nie interesuje go jaka pompa jest zamontowana . Nie ma tez ona wpływu na spalanie bo jest tylko na rozruchu!silnika!. Jednak juz po uruchomieniu Za to wszystko odpowiada elektronika na pompie w którym momencie [tłoczenie] jakim czasie , objetość , temperatura .wszystko to odbierane jest z wielu czujników temp. silnika ,położenia pedału przyspieszenia, czujników obrotu ! wału , wałka pompy itp. Ale głównym powodem usterki elektroniki na pompie. [palenie tranzystora] jest mechaniczne uszkodzenie zacieranie tłoczka!:mrgreen: . Co prawda sterowane elektronicznie!, jest to przestawiacz konta wtrysku! .Dynamicznej regulacji kąta, czyli jak ma zostać zmieniony zależnie od warunków pracy ,czasie ,temp, i robi to elektronika. Nie mylić tu ze stateczną reg. konta , bo jak juz wymieniłem robi sie to na pompie lub silniku! są określone wartości do modeli pomp itp. Oczywiście wplyw ma tez na uszkodzenie sterownika paliwo [jego jakośc]. A przestałem sie tym zajmować !bo uważam ze regeneracja samej elektroniki nie ma sensu! I tak wczesniej czy później , a w wielu przypadkach od razu i tak pompa do regeneracji mechanicznej i elektronicznej! . Wiec czas ,stres i powiększanie sobie kosztów na życzenie! Zrobić co zrobić a nie z duszą na ramieniu czy sie wróci lawetą czy taxi! ;] Takie jest moje osobista zdanie :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zrobiłem zrzuty ekranów z ab-coma przed odpaleniem silnika i po odpaleniu. Jeżeli potraficie wyczytać z tego jakieś ciekawe informacje albo nieprawidłowości to proszę o sugestie.

 

link do plików:

http://www.freedrive.com/folder/220878

 

 

ewentualnie, na które parametry zwrócić mam uwagę, gdy będę badał, co się dzieje gdy auto nie będzie reagowało na pedał gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie, na które parametry zwrócić mam uwagę, gdy będę badał, co się dzieje gdy auto nie będzie reagowało na pe

Zrzuć to na zdjęcie! np. tak http://img41.imageshack.us/img41/9578/silniko.jpg bo nie wszystkim pewnie sie otwierają pliki!!. Bo u mnie nie! albo mam cos zwalone :wink: Oczywiscie na zapalonym silniku odczyty powinny byc robione przy temp. 80* na biegu jałowym! A nie zaraz po uruchomieniu silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności