Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Gość Wudar

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Pliki są w MS Word więc nikt nie powinien mieć problemów z ich otwarciem. Wydaje mi się, że nie ma co czekać aż się silnik nagrzeje do 80C, bo przecież odpalamy i ruszamy nie czekamy przez 10minut aż nam się silnik nagrzeje. Chodzi mi o to, czy są jakieś anomalie zaraz po odpaleniu auta. Jeżeli chodzi o mój problem to po wymianie tranzystora nie pojawił się. Problem powstał po przejechaniu ponad 200Km. Pamiętam, że jechałem ok.100km/h na prostej drodze na 5. biegu i wtedy pierwszy raz silnik przestał reagować na pedał gazu. Potem problem pojawiał się już tylko zaraz po odpaleniu i ruszeniu z miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wydaje mi się, że nie ma co czekać aż się silnik nagrzeje do 80C, bo przecież odpalamy i ruszamy nie czekamy przez 10minut aż nam się

Bo u mnie nie! albo mam cos zwalone

To juz twoja indywidualna sprawa!! Przecież wyraźnie napisałem!!. Ze mam cos zwalone! Wiec nie widzę twoich danych!!. .A co do porównania danych konta wtrysku tak statyczny -dynamiczny jak i dawki rozruchowej robi sie to przy temp. 80* na biegu jałowym!!. I od tych danych sie zaczyna! jezeli cokolwiek robiono przy pompie lub sterowniku! :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w vagach- logi ktore daj obraz wszystkiego. Na pompie jest nastawnik ktory steruje dawka paliwa ( ilosc mg na skok tloka). Jak odpalamy to ECU widzi ze obroty silnika sa rowne zero a przy rozruchu gdzies pomiedzy 200 a 300 obr / minute. Odpalamy i mamy juz okolo 900. Wtedy nastepuje przejscie na sterowanie pedalem gazu.

 

W vagach jest na jednym wtrysku czujnik ktory daje info do ecu ile jest dawkowane paliwa. Jak to wyglada w oplu to nie wiem ale pewnie cos albo jest na pompie albo z map w ecu bierze info i steruje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

don_camillo miałem na myśli raczej odczyt błędów ze sterownika Psg pisałem o tym wcześniej stawiam na błąd nr.59

 

Kod uszkodzenia 59

 

Opisu uszkodzenia:

- Błąd BIP (Beginn of Iniection

Point) (początku wtrysku)

 

Możliwe przyczyny uszkodzenia:

- Zagryzanie igły zaworu regulacji

ilości

- Kawitacija w strefie igły zaworu

 

Możliwy zapis w bloku zarządzania

silnikiem:

- Blok zarządzania pompą, ograniczenie

ilości wstrzykiwanego paliwa

 

jest Możliwym następstwem w samochodzie:

- Niedociągnięcie potęgi (przy uszkodzeniem)

 

Sposoby usunięcia:

- Zdjąć elektromagnetyczny zawór

regulacji ilości i sprawdzić

lekkość chodu igły zaworu w korpusie

dystrybutora.

Igła zaworu winna jest łatwo

ruszać się przyp . na 0,4 mm.

Jeśli to nie tak, trzeba zamienić

korpus dystrybutora w fałdzie.

 

Uwaga:

TNWD podąża sprawdzić na ślady zużycia

stosunkowo innych węzłów.

To ma szczególne znaczenie dla

rozrządu pierścienia, jego kółka i

łopatkowej podającej pompy.

Uwaga:

W korpusie pompy znajdują się szczelinowy

filtr i dławiki, które przy

zabrudzeniu mogą otrzymać uszkodzenia.

Dlatego, przy oznakach zabrudzenia trzeba

zamienić korpus pompy.

 

Przepraszam to nie ja tłumaczyłem tylko translator :wink:;/

 

Proszę zwrócić uwagę ,że jest tu mowa o początku wtrysku co prawda ,ale nie ma mowy o żadnym tłoczku tylko o "igle" zaworu regulacji

ilości dawki paliwa oczywiście.Zwracam na to uwagę ponieważ niektórzy nadal mylą tłoczek przestawiacza kąta zapłonu z zaworem sterującym dawką paliwa od którego to również zależny jest początek tłoczenia i to od sterowania nim pali się ów newralgiczny tranzystor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Panowie (Brzoza, Wesoł) czym i jak zmienić rozruchowa dawkę paliwa w tej pompie?

Pytam bo może to będzie sposób na mój "martwy pedał" podczas ujemnych temperatur :(

 

P.S 22 tyś od wymiany tranzystora :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Mariusz_760301, napewno techem zmienisz w aso. niewiem czy sie nieda opel commanderem. trzeba by popytac kogs kto ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S 22 tyś od wymiany tranzystora

kol.Mariusz_760301, jestes jedynym któremu akurat sprzyjało szczeście z powodu tego tranzystora!. :lol:Może miało na twój przypadek wiele innych czynników. Na pewno nie przycieranie sie przestawiacza ! bo juz dawno by sie zatarł całkowicie! W innych przypadkach jest to tylko połowiczny sukces!! I tak w krótkim czasie remont pompy! Aby nie byc gołosłownym wystarczy poczytac na innych forach o tych pompach!! Ale wracając do twego pytania to można zwiększyć KTS. em i tak jak juz napisałem Jest regulacja co 1mg od -5mg przez 0 (std) do +5mg. Zaraz po uruchomieniu wraca do około 8mg/cyl. co widoczne na zamieszczonym wcześniej przeze mnie linku!!. Możesz też regulować maksymalną dawkę graniczną (bez tzw chip - tuningu) w zakresie 90% - 110% Na ulicy Webera lub obok niej - Zabrze'' jest elektronik samochodowy dysponujący takim sprzętem znają go wszyscy wiec trafić nie trudno :) .Pisze to dla kol. Mariusza bo znamy sie osobiście! :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kol.Mariusz_760301, jestes jedynym któremu akurat sprzyjało szczeście z powodu tego tranzystora!

Kolega Mariusz_760301 nie jest jedyny. Jeżdżę już ponad rok (30 tys. km) bez żadnych problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Dziękuję Brzoza :(

Co do tranzystora to 1,5 roku temu kupiłem ten samochód i jak później zobaczyłem to kable wychodzące ze sterownika były obcinane (klasyczny objaw przy naprawie sterownika).

Do środka nie zaglądałem - ciężki dostęp - a poza tym pewnie ujrzałbym tranzystor z zatartym oznaczeniem :wink:

 

Od tamtego czasu samochód zrobił 22 tyś i nic niepokojącego (dynamika jazdy) się nie dzieje. Jedyny "brzydki" :) objaw to ten martwy pedał w minusowych temperaturach - spróbuję zmienić mu dawkę rozruchową bo być może ma ja za małą i stąd ta zwłoka z dojściem do obrotów pracy.

 

Co do kolegi - don_camillo - czy dzieje Ci się to także podczas postoju czy tylko w czasie jazdy jak koła się kręcą. Pytam bo pompka ma wbudowaną energoosczędność i może tutaj coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności