Gość ADAMS1 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 witam koledzy dziś meczyłem sterownik od astry 2.0dtl n i powiem tak że jako elektronik miałem małe problemy z przylutowaniem tranzystora do radiatora ale sie udało jutro zakładam ten sterownik do astry znajomwgo no i oczywiście mixol do baku dam znać o efektach co i jak ale jestem dobrej myśli:) Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-137164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek mnw Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam wszystkich.Jestem właśnie po wymianie tranzystorka w sterowniku pompy. Zakupiłem go na allegro jest to irlr2905.Autko dziala nie wiem jak długo na razie przejechalem 10 km.do demontazu sterownika zdjalem kolektor ssacy.przy okazji umylem go i nie zapla sie juz check wszystkie koszty wliczajac zakup lutownicy tzw kolby to ok 50 zeta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-137139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Do kol ADAMS1 nie syf pompy Mixolem. Jest sprawdzony środek do tego: http://www.kleenflo.pl/ks_ddon.htm diesel lubrikant   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-137045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ja też odradzam zdecydowanie Mixol. Zamiast niego polecam Skydd'a:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-137022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMS1 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 dzięki koledzy zastosuje sie do wasych rad ale mi chodzi o to aby pompa miala lepsze smarowaie i aby znow nie doszło uszkodzenia tranzystora (przynajmniej narazie)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-136990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 W tym wątku było dokładnie wyjaśnione o co chodzi z tym smarowaniem - zostało to dobrze opisane na forum Nissana - poczytaj będziesz wiedział. Mixol świetnie nadaje się do motorynek a nie do pomp wtryskowych i ciśnienia 200 bar   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-136988 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Witam wszystkich Jeszcze raz na temat przyczyn palenia się tranzystora.Moje spostrzeżenie jest takie .Jeżeli zawór dawkujący ( szybko działający ) sterowany newralgicznym tranzystorem nie wykonuje swego zadania należycie tzn. nie przymyka kanału przelewowego na tyle skutecznie ,aby cała dawka paliwa zasugerowana przez kierującego mogła pójść na wtryskiwacz cylindra będącego w fazie sprężania to tranzystor niestety musi dłużej popracować na tak zwanym zwarciu do momentu kiedy dawka osiągnie właściwą wielkość przez co zapewne skraca się jego żywotność. W przyczynach takiego stanu rzeczy umieścił bym : nieszczelność nurnika względem gniazda p-pa vp29/30 lub też iglicy względem korpusu p-pa vp44, z utrudnieniem wykonywane posuwiste skoki wyżej wymienionych elementów np. z powodu zacierania lub złej jakości paliwa , wyeksploatowanie ogólne lub też nieszczelności na układzie wysokiego ciśnienia w pompie nie wyłączając zapowietrzania układu. Przyczyn zapewne może być więcej . Co do stosowania środków uszlachetniających paliwo to wystrzegał bym się tych ,które w nazwie mają " cleaner " do paliwa stosowanego w silnikach ze znacznym przebiegiem .Co do miksolu ? to czemu nie do smaruje, doszczelni powiedzmy w stosunku 1:50 .Jeśli motorynka daje sobie radę to tym bardziej diesel Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-135777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Nie będę się sprzeczał ale jest jedno ALE - stosując Mixol paprzemy sobie filtr paliwa co utrudnia nam diagnozę nieszczelności trawersów. Zawsze można je pomierzyć vacuometrem ale po co gdy wystarczy rzut oka na plastykowe trójniki lub przy wymianie filtra na jego kolor. Gdy stosujemy Mixol tych udogodnień już nie będzie. Będzie za to trzeba odpowietrzyć układ po takim "sprawdzeniu" szczelności trawersów. Bez Mixolu wystarczy odkręcić plastykową atrapę i rzucić okiem na kolor trójników P.S Ostatnio kolega regenerował pompę - winny był tłoczek dawki paliwa. Jedna strona tak się przytarła, że tłok się skantował i spalił tranzystor. tranzystor nie uległ spaleniu od razu tylko na skutek prób uruchomienia silnika (kody błędów) Postaram się zamieścić zdjęcia tego tłoczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-135770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Witam wszystkich Stosowanie mixolu ma zapewne swoje dobre i złe strony .Trzeba wybierać.Nie jestem dobry z chemii , ale wydaje mi się ,że mixol nie tworzy zawiesiny w oleju napędowym on się chyba z nim łączy na poziomie molekularnym jak np. woda z alkoholem i w ten sposób tworzy swego rodzaju jedność więc nie powinno być osadu jak np. z sadzy zawartej w oleju silnikowym ,która to nie łączy się ani z olejem napędowym ani z silnikowym stąd osady w filtrze w razie nieszczelności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-135614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Panowie a jak wygląda sprawa tranzystorka w VP30 Czy to ten sam typ się lutuje i w tym samym miejscu i jakie są objawy padającego tranzystorka, martwy pedał itd. U mnie w X17DTL vp30 po odpaleniu czuć wyraźnie twardą pracę, wibracje silnika i głośna pracę nawet jak się rozgrzeje. Odpala po 6,7 obrotach wału no i oczywiście biały dymek z rury i skaczące obroty przez sekundę. Pompa już po regeneracji ponad rok niestety nie wiem jak astra chodziła przed naprawą bo kupiłem już uszkodzona. Regeneracja w "dieseltechnika" Garbów po tym silniczek jak chodził tak chodzi nic się nie zmieniło raczej, przy dużym mrozie nie odpala. Chceck się nie pali Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/39/#findComment-134773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.