Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ja mam też ten sam problem,

czasami po długim postoju nie chce odpalić za pierwszym razem i nie wiem co jest.

Naczytałem się ostatnio o tym zapowietrzaniu i może to jest to bo filtr paliwa zmieniał mi brat i może się zapowietrzył...

Może mi to ktoś tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mogę to sprawdzić czy układ jest zapowietrzony?

 

poprawiłem ortografię i polskie ogonki-loozack

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Może mi to ktoś tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mogę to sprawdzić czy układ jest zapowietrzony?

 

poprawiłem ortografię i polskie ogonki-loozack

 

Sprawdzić to się nie da. Dopiero jak dobrze odpowietrzysz i zniknie problem z odpalaniem to wtedy wiadomo, że układ był zapowietrzony.

Niestety 2.0 DTI tak ma, że jak przy wymianie filtra paliwa nie jest dobrze odpowietrzony (w serwisie robią to specjalną pompką) to występują problemy z uruchomieniem silnika.

Dlatego polecam ci wizytę w serwisie - nie są to jakieś duże pieniądze.

Niektórzy piszą, że robią to sami odkręcając przewody wysokiego ciśnienia ale na ile to jest skuteczne nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dobra biore aparat i smigam do garażu.A taki trójnik jak by był walnięty to sobie sam wymienie:)chyba że by to nie była ta przyczyna to czeka przez mojeg mechanika sprawdzanie tego zaworu zwrotnego albo tej pompki małej

 

[ Dodano: Czw Gru 28, 2006 19:08 ]

http://img228.imageshack.us/my.php?image=dscn5581nj4.jpg

http://img127.imageshack.us/my.php?image=dscn5582rp1.jpg

http://img174.imageshack.us/my.php?image=dscn5584br3.jpg

http://img123.imageshack.us/my.php?image=dscn5587yz1.jpg

 

[ Dodano: Czw Gru 28, 2006 19:13 ]

Hmm doszedłem do dwóch wniosków w sumie:D Pierwszy to taki ze takich trójników plastikowych jest 4 po jeden na kazdy wtryskiwacz.A drugi to taki że silniki DI od DTI rużni się jedynie tym ze ten drugi ma intercooler.Nawet klawiatura jest indetyczna i u Ciebie w DTI masz nawet w niej dwa otowry(gwinty) na poprowadzenie górą rury do turbiny tak jak w DI:)) no i jeszcze pokrywą która poprosu u Ciebie jest bardziej wklesła:)Do 2 z 4 tójników miałem dostęp ale już do pozostałych dwóch nie bardzo;/;) ale i tak mam przeczucie ze to ten zawór zwrotny lub pompka mała;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak jak pisałem problem, który opisujesz nie wystąpił u mnie tylko u mojego kolegi. On jeździ Oplem astrą II 2,0 L DTL 82 KM i niema interqulera, a zdjęcia są z mojego auta astra II 2,0 L DTL 101 KM. Miały na celu pokazanie tylko gdzie szukać tych trójników. Ale życzę ci abyś naprawił to jak najtaniej i opisał potem doładnie co było przyczyną tej usterki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie odwiedziłem serwis BOSCHA chłopaki mi odpowietrzyli wzięli 20 zeta, ale fura teraz nie do poznania pali na dotyk

Dzięki chłopaki za pomoc!!! a problem z kontrolka silnika tez został wykryty

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 14:12 ]

Hejka no i po roku bez awaryjnego śmigania zaczeły się jaja i z moją astrą :D;/ Postawiłem ją w niedziele koło 14 do garażu i kurde dziś odpalić nie mogłem :D dopiero chyba za 5 razem zaskoczyła..... Jestem już troche na forum heehe i jak pamiętam jest to wina tego zaworu zwrotnego na pompie paliwa przez co cały układ paliwowy się zapowietrza i dla tego kicha z odpalaniem.Dodam ze podłoge w garazu mam idelanie poziomą wiec mowy o jakimś spadku nie ma mowy.Teraz gdy układ jest zapowietrzony pewnie będą ciągle problemy z odpalaniemA jak wy myslicie???I co z tym zaworkiem zwrotnym?? Bo kurde jak pompa bedzie pracować na sucho to ją rozpierdziele;/Da się to jakoś naprawić??

 

[

 

A o co chodzi z tą podłogą w garazu? bo ja nie mam garazu i stoje że przód jest wyżej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jakiś tydzien temu przerabialismy problem ze zdychającą astrą G 1.7 td i okazało się że padło sterowanie wtryskiem.A co do garazu to własnie on napisał że jak auto stoi przodem do góry i ma się walnięty zawór mały zwrotny to wtedy cały układ się zapowietrza(był u mechanika w katowicach co naprawia sterowanie elektroniczne tych pomp i to co wspomniałem tzn ten mały zawór zwrotny).Ta osoba od astry tez odpowietrzyła układ i nic i wtedy przyszedł mi namyśl układ wtryskowy i miałem racje.

 

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 19:09 ]

Dziekuje z gory za szerokie rozwiniecie tematu.

Napisze teraz swoje spostrzezenie ktore wynikaja z dzisiejszych rozmow. Odwiedzialem warsztat i odpowiedz ktora uslyszalem to przyjedz pan bedziemy szukac.

Nastepnie pojechalem do "znajomego" mechanika ktory robi tylko diesle od 15 lat i w zasadzie kiedy zapytalem go o problem zapowietrzania sie tych pomp wywalil mi caly wierszyk co sie dzieje i kiedy... ku mojemu zdziwieniu powiedzial 100% prawdy... Ze odpalilem auto po zalaniu filtra , ze jak samochod stoi na podjezdzie nosem do gory (podjazd pochyly) to zapowietrzy sie po 2-3 godzinach a jak go damy dupka do gory to bedzie palic- tego nie przetestowalemie odpalilem) ale facet mowil ze on te pompy walkowal 6 lat temu i zna problem. Jest to pierwsza osoba ktora odrazu stwierdzila co trzeba robic - otoz uklad nie zapowietrza sie (z tego co mowil) poprzez zbiorniczek an filtr oraz nieszczelne przewody paliwowe i na nic stwierdzenie moje , ze gdy obszedlem filtr paliwa i polaczylem bezposrenio przewodzik od zbiornika z tym od wtryskow za pomoca przezroczystej rurki nie bylo powietrza a jak podlaczylem to przez filtr w rurce byla piana. W zasadzie facet wyprzedzal moje mysli i stwierdzil, ze piana bedzie ZAWSZE bo filtr stawia opor i spienia plynaca przez nie rope. Teraz sa 2 rzeczy - nalezy podlaczyc pompe pod jakis uklad testowy i najprawdopodobniej to zawor zwrotny lub tez pompka w pompie - tak mi to tlumaczyl ze jest tam jakas mala pompka. Przestrzegl mnie ze jesli sie tego nie zrobi pada modol ktory kosztuje jakies 2,5 kola :D i tu gdyby ktos kiedys mial modol uszkodzony to uwaga jest jedyny w polsce facet - w katowicach ktory te modóly naprawia. Generalnie to pierwszy mechanik ktory mowil mi do rzczy i sypal wiedza na temat tej pompki jak z sakiewki. Koszty jakie mi przedstawil to 250zl bo trzeba pompe wyjac a to jakies 4-5h roboty. W zasadzie ciesze sie ze do niego trafilem, ale ogolne podsumowanie napisze dopiero po dokonanej naprawie. Na koniec dopisze ze odpowietrzenie jednorazowe ukladu przy tej wadzie nic nie da i ku zmartwieniu strwierdza ze 70% pomp w tych silnikach po przebiegu powyzej 120 km ma ten problem lecz niestety spece od diesla zanim do tego dojda wymieniaja 10 sprawnych czesci i wpedzaja nas w koszta.

 

 

 

Skopiowałem to z tamtego tematu o astrze 1.7 DI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W marcu tego roku przerabialem wymiane pomy wtryskowej, pompa siadła po 208000 km ,ale miałem inne objawy jej uszkodzenie. Popierwsze w czsie jazdy zapalała sie kontrolka uszkodzenia ( samochod z kluczykiem ) pod drugie przeywał silnik po wyzej 3200 obrotów. Podpiecie do komputera od razu pokazało uszkodzenie pompy. Koszyt pompy uzywaniej 2500 zł + 400 zł montaz + 120 diagnostyka. Ceny na Wrocław. Dostałem na pompę rok gwarancji .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeden co się tym zajmuje tzn naprawia a nie wymienia całe pompy jest w katowicach....musisz przejrzeć forum i znaleść problem z nieodpalającym 1.7dti tam jest wszystko napisane.U mnie problemy z odplaniem wystapiły tylko raz.....po posoju kilkudniowym.....od tamtego czasu dalej śmigam dzień w dzień i wszystko chodzi idealnie i odpala od pierwszego"kopnięcia" pewnie się samochód obraził, że tyle stał w garażu hehe a co do gazu to nigdy nie dodawałem gazu przy odpalaniu ale patrzac logicznie na to , to nie jest dobre posuniecie, gdyż silnik pracuje z początku na bardzo słabym lub prawie zerowym smarowaniu z powodu gęstego oleju a tym bardziej, że zanim do turbiny dotrze olej troche trwa, a wkrecanie silnika na obroty przy odpalaniu może przynieść więcej szkody niż pożytku.

 

 

 

 

poprawiłem błedy/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Własnie tak mi sie wydawało i zawsze pale bez gazu tylko nie wiem dlaczego nie chce złapać po postoju za pierwszym razem wydaje mi sie ze zaczeło sie to dziać po wymianie filtra ale odpowietrzyłem wszystko W Boschu i powinno grac

Sam nie wiem moze jestem przewrazliwiony bo zawsze mialem benzynke i palila na dotyk a ten czasami nie chce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności