Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Hejka no i po roku bez awaryjnego śmigania zaczeły się jaja i z moją astrą :mrgreen:;/ Postawiłem ją w niedziele koło 14 do garażu i kurde dziś odpalić nie mogłem :wink: dopiero chyba za 5 razem zaskoczyła..... Jestem już troche na forum heehe i jak pamiętam jest to wina tego zaworu zwrotnego na pompie paliwa przez co cały układ paliwowy się zapowietrza i dla tego kicha z odpalaniem.Dodam ze podłoge w garazu mam idelanie poziomą wiec mowy o jakimś spadku nie ma mowy.Teraz gdy układ jest zapowietrzony pewnie będą ciągle problemy z odpalaniemA jak wy myslicie???I co z tym zaworkiem zwrotnym?? Bo kurde jak pompa bedzie pracować na sucho to ją rozpierdziele;/Da się to jakoś naprawić??

 

Po przestudiowaniu forum dochodze do 3 głównych problemów.PIerwszy to zawór zwrotny na pompie drugi to pompka na pompie paliwa sterowana elektronicznie(wymiana 850 zł :wesoly:) i sparciałe przewody odpowiedzialne za niespalone paliwo przez co układ się zapowietrza.Ale stawiam jakoś na te dwie pierwsze możliwości a jak WY myślicie....

 

Wracam do pierwszego postu. Jestem w identycznej sytuacji jak ta opisywana. Wstawiłem auto (G 98) do garażu i nie mogę po dwóch dniach - czyli dzisiaj odpalić. Tzn. odpalił i zgasł po max. 5 sekundach. Za dwa dni sprawdzę wszystko to co radzicie u znajomego mechanika bo w serwisie przez telefon powiedzieli mi, że to z pewnością pompa. Zastanawiam się tylko czy to przypadkiem nie immobilizer bo mam to auto naprawdę krótko i nie mogę się przyzwyczaić do otwierania pilotem. Z doświadczenia z Astrą F 98 w pracy przed laty wiem, że otwieranie jej z kluczyka rozbijało kody immobilizera i odcinało paliwo. Może tak być też w G?

I druga sprawa - czy faktycznie zjazd do garażu (mam poniżej gruntu i spadek bardzo stromy) może powodować zapowietrzanie? Nie mogę znaleźć wpisów nas ten temat.

 

Dla tych, którzy mają problem z odpaleniem Opla - link z linkami 8)

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4449

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Baltic sądzę że jak prześledzisz moje problemy z Zafką, znajdziesz jakąś analogię! Żadna pompa :wesoly: , tak na marginesię jestem ciekaw co za jełop diagnozuje usterkę przez telefon nie wiedząc dokładnie co jest, a co najważniesze nie widząc samochodu!:wink:! :mrgreen: Tak jak mi doradzono na tym forum - zacznij od podstaw: przewody przelewowe a później kolejne elementy. Powodzenia 8)!! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Baltic, heh ten link który zapodałeś do odpalania opli sam zrobiłem i kurcze rozsyłam go średnio po raz dziennie:D Ale chyba coś niedokładnie czytałeś TEMAT 5 bo jest napisane że układ się zapowietrza przez zawór zwrotny na pompie gdzie paliwo się cofa poprzez właśnie opadnięty przód pojazdu w dół no i niesprawny zawór zwrotny.Wtedy mamy elegancko powietrze w obiegu i sa problemy z odpaleniem.Poza tym może też być winna trójników przy przewodach przelewowych( http://ochman.superhost.pl/VB/egr/czyszczenie_kolektora_ssacego_i_egr.html ) (ostatnie zdjęcie od dołu nad kolektorem ssącym 3 plastikowe trójniki) lub nad samymi przewodami(sparciałymi) przelewowymi.Wiec sumujac co już pisałem nie raz winne mogą być:nieszczelne trójniki przelewowe lub sparciałe przewodyzawór zwrotny na pompienieprawidłowa praca sterownika pompy lub samego układu wtryskowego.A najczarniejszy scenariusz to wymiana pompy poprzez zatarcie(złej jakości paliwa lub zużycie)Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ppodepne sie do tematu gdyz mam ten sam problem od czasu wymiany filtra ( w zakladzie spartolili robote i zapowietrzyli mi uklad).

Przeczytalem chyba wszystko co mozliwe i nie znalazlem nigdzie konkretnej odpowiedzi jak odpowietrzyc ten uklad ( oczywiscie poza aso lub dobrym mechanikiem)

W ASo wolaja za to cala stoweczke, a jezeli oni to moga zrobic, to dlaczego nie mozemy zrobic tego sami - czy ktos wie jak dziala i na jakiej zasadzie urzadzenie do odpowietrzania - czyli konkretnie jak samemu odpowietrzyc uklad paliwowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arty, najprostszy sposób to kupić w ASO taką pompkę bo to przecież narzędzie wyposażenia warsztatów :mrgreen: tylko nie wiadomo ile wycenią ten cud techniki , który zapomnieli , a może specjalnie zaniechali wstawić, w innych markach jest pompka i nikomu to nie przeszkadza.Układ swoją drogą jest niedoskonały i każde pęknięcie przewodu , trójnika w koncu zanieczyszczenie filtra powoduje bul glowy właściciela. W silnikach wolno ssących nie ma problemu ,można dojechać na zapasowej bance paliwa.DI-DTI pompa ma pompkę zasilania [czyli moduł sama w sobie] i należy ją odpowietrzać z różnym skutkiem zalewając filtr do pełna. Ja do tego celu używam od nie dawna pompki z mercedesa zakupionej na szrocie za 15 zł U siebie jeszcze nie stosowałem , ale kolegom w pracy już pomogło i nabywają różne pompki wożąc w bagażniku :rotfl: wpinając się tak samo w przewody jak czyni to ASO opisane przez R .ETZOLD sam naprawiam.Opel Astra I ZAFIRA :!:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, chcialem tylko dodac moje ostatnie przejscia, ktore potwierdzaja kilka z wysnutych tu tez.

 

Astra II, 2.0DTL, 160tys. W zbiorniku zostalo jakies 7l ropy, stal pod lekkim katem przodem pod gorke i po 2 dniach musialem ja zaciagnac do warsztatu bo sama jechac nie chciala..

Pomoglo zalanie filtra do pelna i mocne krecenie..

Jedyna rada na ta chwile, to troche ponizej 1/4 zbiornika jechac i lac do pelna.

Czytalem gdzies ze mozna na przewodach zamontowac jakis elektrozawor ktory zamyka obwod po wylaczeniu stacyjki zapobiegajac oproznieniu filtra w przypadku lapania powietrza gdzies dalej..

 

pozdr.

 

Damian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No dokładnie....ja miałem przez 50 tyś jeden problem z odpaleniem gdy auto stało długo.....i przy wymianie filtra paliwa zawsze zalewam go do pełna....wymieniam wszystkie uszczeleczki no i czyszczę dokładnie całe wnętrze obudowy filtra wcześniej.Wszystko skręcam i odpalam samochód tak na 10 min.I wszystko pięknie:) A co do poziomu paliwa to zawsze pod korek bo w sumie w garażu mała rozlewnia:P:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko że ten zaworek tam jest, czasami jednak zaczyna nie domagać i wtedy zastępują go zwykłą śruba przelotową :!: i dlatego należy tak ustawiać pojazd trochę smieszne :rotfl: ale wtedy nie całkiem schodzi paliwo .problem polega na tym aby nie kręcić długo rozrusznikiem ;) bo to jest szkodliwe dla pompy bo brak smarowania i zatrze się tłoczek ,za nie podanie paliwa odpowiada ta pompka zasilania i to ona odcina paliwo to do niej dochodzą impulsy z czujnika obrotów wału i silnika krokowego , dlatego intensywnie rozpracowujemy z kolegami tę najmniej szkodliwą dla tej pompy alternatywę. W tej chwili są to różnego rodzaju pompki i na razie to się sprawdza :mrgreen: już mieliśmy próbę dojechania beż filtra paliwa i to się udało zrobić było to 18 kilm. pewnie i dalej by dojechała bo to VECTRA DTI ale garaż zobaczyła :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności