Skocz do zawartości

ECU - jak dlugo sie uczy?


Gość jacusslavus

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacusslavus

nalanie do astry g 1.4 twinport 16v e98 powoduje u mnie zwolowanie silnika. pytanie mam takie. ile komputer musi sie uczyc nowego paliwa zeby zaczal je dobrze spalac? dzieki za info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

powoduje u mnie zwolowanie silnika.

Można po polsku?

ile komputer musi sie uczyc nowego paliwa zeby zaczal je dobrze spalac?

Komputer nie uczy się nowego paliwa, bo nie ma takiej funkcji.

Komputer adaptuje się do warunków pracy silnika, które wynikają miedzy innymi z jakości spalanego paliwa i parametrów czujników.

Komputer "stara" się (do pewnych granic) zapewnić możliwość pracy silnikowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwinę to co poprzednik napisał

samoadaptacja do nowego paliwa następuje w przeciągu kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrów jazdy

lepsze oktanowo paliwo jest bardziej odporne na spalanie stukowe, więc ECU będzie stopniowo przyspieszać zapłon, ale też do pewnych granic określonych mapami zapłonu

 

znam wiele przypadków nawet co do nowych silników, że lepsze jakościowo paliwo przyniosło wręcz odwrotny skutek od oczekiwanego

moim zdaniem jeśli zrobiłeś ze 40-50km i nadal jest kupa, to po prostu twój silnik zalicza się do tych "oporników"

 

na przykładzie kadetta mogę ci powiedzieć tyle:

C20NE czyli 2,0 8v nie pracuje lepiej na Pb98 - nic a nic lepiej... ECU nie potrafi tego paliwa odpowiednio wykorzystać

C20XE czyli 2,0 16V ma już czujnik spalania stukowego (nie ma go C20NE) i tu różnicę czuć - niewiele ale czuć, oczywiście in plus czyli silnik jest nieco elastyczniejszy, trochę niżej zaczyna się odpychać czyli moment obrotowy jest dostępny od nieco niższego zakresu obrotów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacusslavus

przy paliwie 98 faktycznie bylo gorzej. zaszalalem i zakupilem maksora reference (przeplywowy modyfikator paliwa). zalozylem go 23 lipca 09 r. i nic nie czuje. wiem, wyrzucilem kasie, ale ponoc jest to najsilniejszy modyfikator silny magnes neodymowy o charakterystyce 1590[kJ/m3],indukcja -20.000 [G]!

...http://sklep.maksor.pl/index.php?p31,maksor-reference-u08-e1600...

coz, wierze w fizyke...

 

[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 17:41 ]

coz, dla dobra konsumentow, nie zaluje zakupu...:shock:))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coz, wierze w fizyke...

Hmmm... Też wierzę w fizykę ale w tym wypadku chyba korzyści są niewspółmierne do kosztów... Po prostu paliwo może i jest w jakiś sposób namagnesowane itd, ale G to daje gdy się spala. W warunkach laboratoryjnych jest ta różnica do wychwycenia, ale na ulicy jest niezauważalna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena z kosmosu :drunk:

 

"Obrazowo - samochód z silnik 100KM jeździ jak seryjny model z silnikiem ok 115 KM lub lepiej."

Już widzę jak astra x14sz objeżdża astrę x16szr w tej samej budzie :):drunk:

 

"Należy oczekiwać, że po montażu konieczne będzie przejechanie kilkuset km do czasu osiągnięcia pełnych efektów."

No jasne, przecież trzeba czasu, by uwierzyć :drunk:

 

"-zmniejszenie spalania 0-25% "

To mnie rozwaliło :shock:

To zanczy, że moje c20xe w trasie(w miarę stała prędkość) zamiast 7,4l/100km spali 5,5l?

Prawie tyle, co 1,4???

 

"błyskawiczna reakcja na wciśnięcie gazu"

Wolę zmienić świece i kabelki, efekt bedzie na pewno lepszy :drunk:

 

Chylę czoła :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

(przeplywowy modyfikator paliwa)

Ale trzeba przyznać, że nazwa może na naiwnych zrobić wrażenie. :)

modyfikator silny magnes neodymowy o charakterystyce 1590[kJ/m3],indukcja -20.000 [G]!

To też jest piękne :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacusslavus,

coz, dla dobra konsumentow, nie zaluje zakupu

...:())

większą frajdę ma chyba sprzedawca i wytwórca,

w końcu dzięki zakupom tej ściemy - bezrobocie jest mniejsze, a pieniądz jest w obrocie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO moze ja dodam klika slow bo zauwazylem ze temat dotyczy "uczenia sie" do nowego paliwa wlasnie astry G. Nie wiem jak to jest w innych silnikach( starszych czy najnowszych) ale w AG bynajmniej adaptacja odbywa sie praktycznie automatycznie. Trzeba jedynie w miare rowno jechac( jazda poza miejska nim 5 km. to wystarcza zeby komp juz sie przechrzcił na inny oktan. W zasadzie silnik i tak caly czas sprawdza sobie ile moze wyprzedzic zaplon i cofa sie (nawet kiedys wiedzialem ile sie cofa ale jakos wylecialo z glowy) jak tylko wyczuje spalanie detonacyjne. Czyjnik stukowy wkrecony wbrew pozorom caly czas monitoruje prace silnika. Nawet zesmy robili pomiary stukajac mlotkiem czy reaguje na zajeciach( oczewiscie nie w niego)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacusslavus

coz, wydalem i juz. zawsze sie musze sam przekonac. niemniej wiara czyni cuda i zauwazylem dzis ze silnik jest jakby lzejszy i latwiej wkreca sie w obroty. jutro zatankuje i sprawdze ile pali w korkach. a tak wogole to nauka kosztuje i zamiast szydzic wyciagajcie wnioski na podstawie sprawdzenia a nie ludowych opinii.

 

[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 17:16 ]

do ja37: no to powiedz mi jakie to swiece moge zafasowac sobie do astry g, zeby efekt byl piorunujacy. slyszalem, ze tzw swiece sportowe to wrecz spowalniaja silnik. no to jakie, mowie powaznie: ngk, briski? z jaka elektroda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności